יעל שנער. הספיקה להתאושש (צילום: טל חפץ)
יעל שנער. הספיקה להתאושש (צילום: טל חפץ)

שנער בשאילתה שהגישה למועצת העיר: "היינו פסע מלהיות לוד או עכו"

חברת מועצת העיר יעל שנער מתארת בשאילתה שהגישה כיצד היא עצמה הותקפה על ידי פורעים ערבים במהומות בעיר. "לציבור החיפאי, שעבר טראומה, מגיעים מידע ותשובות. אבקש לקבל עבור הציבור מידע מהימן, בעידן של פייק ניוז", היא כותבת

פורסם בתאריך: 31.5.21 20:41

חברת מועצת העיר יעל שנער ("הירוקים") הגישה שאילתה תחת הכותרת "מאורעות תשפ"א בעיר חיפה". כותבת שנער: "כותבת שורות אלו, כמו תושבי חיפה רבים מדי, יהודים וערבים, הותקפה בעצמה. זה קרה ב-13 במאי במסעדת סנגריה, ב-21:00 בערב, ברחוב הבנקים, כאשר 100 בריונים ערבים חמושים בבקת"בים ובלוקים צבאו על המסעדה ועל מלון דיאנה הסמוך. לולא התושייה של בעלי, הייתי הופכת לחלק מסטטיסטיקה עצובה. מלצרית בת 18 נפגעה מאבן שהושלכה עליה בגבה באותו האירוע. היינו פסע מלהיות לוד או עכו. משטרת ישראל לא הגיעה לזירה כל הלילה, חרף הבקשות של בעל מסעדת סנגריה והיושבים במקום שננטשו לגורלם.

מוסיפה שנער: "החוויה האישית שעברתי אינה הסיפור, אך המקרה שלי מייצג תושבים רבים, רבים מדי, שמרגישים שמשטרת ישראל ועיריית חיפה כשלו בהגנה עליהם. יש עדיין קורבנות למעשי לינץ' שמאושפזים בבתי חולים, אחרים נזקקים לשיקום, ביניהם בחור נכה ועיוור שהוכה על ידי קבוצה של עבריינים ערבים צעירים. רכוש רב, ערבי ויהודי, ניזוק בשל הזהות של בעל העסק בדרך יפו ובהדר, הושחת בית כנסת בחליסה, נפגעו רכבים ואוטובוסים על נוסעיהם, שלוש אחיות בנות 16, 20 ו-23 הותקפו ונזקקו לטיפול רפואי רק בשל היותן ערביות סמוך לביתן על ידי גזענים יהודים. למעשה קצרה היריעה מלתעד את כל הקורבנות של הלילות הקשים שעברו על חיפה, הכוללים, למרבה האימה, גם שימוש בירי חם.

"פחי אשפה, רמזורים ורכוש ציבורי נוסף ניזוקו לאחר הפגנות המוניות בהשתתפות ילדים ונבחרי ציבור, בהן צעקו – 'ברוח ובדם נפדה את פלסטין' (איני יודעת של מי הדם שרוצים לפדות בו, אך לא מקבלת ואין תירוץ לשום קריאות לשפיכות דמים). אני שמחה שהשקט חזר למחוזותינו, אך להתרכז בכך יהיה כמו להביט בים ולראות רק את הקצף שעל הגלים. לציבור החיפאי, שעבר טראומה, מגיעים מידע ותשובות. הצעד הראשון בפתרון בעיה הוא להכיר בה, ולכן אבקש לקבל עבור הציבור מידע מהימן, בעידן של פייק ניוז".

 

 

שואלת שנער: "כמה עצורים המשטרה עצרה בפרעות בחיפה? כמה מהם יהודים וכמה מהם ערבים? כמה מהם חיפאים? כמה מהם הועמדו לדין? רבים מהמתפרעים, עבריינים יהודים וערבים, הם צעירים מאוד. מדובר בדור שמתעד עצמו ללא הרף, ברשתות החברתיות ישנו תיעוד, כולל שמות ברשת הטלגרם, פנים בטיקטוק ובאינסטגרם. מה עושה עיריית חיפה מול משטרת חיפה בשביל שכל מי שהרים אבן, הלך ברחוב עם אלה, קרא קריאות גזעניות, הטיל מורא, וכמובן כל מי שנהג באלימות או שיתף פעולה עם אלימות יובא לדין? מס רכוש מפצה את העסקים שנפגעו על הרכוש, אך לא על אובדן הכנסות ולא מפצה עובדים שמקום עבודתם נסגר עקב המצב. בשיחה שערכתי עם בעל מסעדת הסנגריה, הכאב העיקרי שלו הוא העובדים שאולצו לשבת בבית במשך שבועיים של שיפוצים בשל הנזק שנגרם למקום. כמה עסקים ניזוקו בחיפה? האם עיריית חיפה עומדת איתם בקשר בשביל לסייע להם בבירוקרטיה המסורבלת מול רשויות המדינה? מה עושה עיריית חיפה בשביל למנוע ולטפל בגזענות ולהרגיע את הרוחות בקרב הקיצוניים? האם נערכה ישיבת הפקת לקחים מהאירועים האחרים עם המשטרה? איזה לקחים הופקו?".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעקב

    הגברת צריכה לשאול את המשטרה—היא אחראית על הסדר הציבורי.
    כנראה שהיא הבריזה משיעורי אזרחות.

  2. בהמשך למעשי הונדליזם בימים האחרונים בחיפה

    הבוקר הושחתו תחנות אוטובוס ושלטים עם הדבקה פרועה של תעמולה והסתה מטעם פעילי מפלגות ערביות
    האם עיריית חיפה תגיש נגד הונדליזם הזה תביעות?
    האם הונדליזם הזה יעלה לדיון במועצת העיר?
    האם יבוצע חיפוש במצלמות לבדוק מי ביצע את הונדליזם ולהעמידם לדין?
    האם תוגש תלונה במשטרה על הדבקת השלטים האסורה והשחתת רכוש פרטי ועירוני?

  3. גל

    הפורעים התנפלו עלינו וגרמו לנו חבלות קשות לרכב. נזקים באלפים.
    האם העירייה לוקחת אחריות?
    מי שאישר להם הפגנות כל השנה לא פחות אשם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר