שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

הקמתו של שדה תעופה בינלאומי בחיפה – שוב על שולחן הדיונים

בישיבה שהתקיימה היום במינהל התכנון בהשתתפות נציגים של משרדי ממשלה, אנשי מקצוע וראשי רשויות, נדונה היתכנותו של הקמת שדה תעופה בחיפה לאור דוח שגיבשה חברת ALG הספרדית שמצביע על היתכנות כזו

פורסם בתאריך: 2.6.21 15:52

סוגיית הקמת שדה תעופי בינלאומי בחיפה עלתה מחדש לסדר היום בדיון שהתקיים היום (רביעי) במינהל התכנון שבחן את היתכנות הקמתו של שדה כזה בעיר במקום ברמת דוד. הדיון התקיים בראשותה של מנהלת אגף תחבורה במנהל התכנון, אילנה שפרן, בעקבות בקשה של ראשי רשויות מראש מנהל התכנון דינה זילבר לדון בהיתכנותו של שדה תעופה בחיפה לאור דוח שגיבשה חברת ALG הספרדית שמצביע על היתכנות כזו.

הקמת שדה תעופה בינלאומי בחיפה הוא חלק מחזונה של קליש רותם זה שנים, והיא נאבקה רבות כדי להגשימו, גם במחיר של התנגשות עם משרד התחבורה בעקבות עתירות שעיכבו את בניית נמל המפרץ. בחודש אוגוסט נחשף ב"כלבו – חיפה וקריות" ההסכם להארכת שדה התעופה שנחתם בין עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל ומשרד התחבורה, הסכם אליו הגיעו לאחר דיונים ממושכים.

בפגישה היום השתתפו נציגים של משרדי ממשלה, אנשי מקצוע וראשי רשויות, ביניהם: עיריית חיפה, המועצה האזורית עמק יזרעאל, המועצה האזורית מגידו והמועצות המקומיות טבעון ורמת ישי. לפגישה הגיעו גם נציגי חברת ALG הספרדית, בעלת ניסיון עשיר בניתוח ותכנון שדות תעופה רבים בעולם, שהציגו ניתוחים עדכניים שבוצעו לאחרונה בנושא הרחבת השדה הקיים בחיפה.

זו למעשה הפעם הראשונה בה מתקיים דיון מקצועי כולל, כדי לבחון כיצד ניתן לפתח את שדה התעופה הקיים בחיפה כשדה בינלאומי משמעותי, שישרת את תושבי הצפון ויותר מכך, שישתלב במפת התעופה של ישראל, כך שיספק מענה לצרכי התעופה של כלל המדינה.

 

 

ראשי הרשויות הציגו בפני נציגי משרדי הממשלה השונים עמדה אחידה, לפיה, משרדי הממשלה, צריכים להתחבר למציאות בשטח דרך עבודה יד ביד עם הרשויות המקומיות מצד אחד, ולקדם תכנון תשתיות תעופה שייתן מענה לכל תושבי ישראל בדמות שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה תוך תכנון שדה תעופה מקביל נתב"ג בנבטים, מצד שני.

בפגישה הוצגו עבודות מקצועיות שבחנו היתכנות תעופתית וכלכלית לפיתוח שדה התעופה. בסופו של הדיון דרשו ראשי הרשויות ממנהל התכנון להביא את הנושא לדיון יסודי במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

ממינהל התכנון נמסר: "בעקבות בקשת ראשי רשויות למנכ"לית מינהל התכנון התקיים היום דיון לבחון את בדיקת חברת ALG הספרדית לקידום תוכנית לשדה תעופה עם טיסות בינלאומיות בחיפה במקום ברמת דוד. מטרת הדיון הייתה לשמוע על הבדיקה ולבחון האם הממצאים אכן מספקים מענה לשדה משלים לנתב"ג".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ארוע מתגלגל.

    ראשי המועצות בעמק יזרעאל נפגשו עם קליש ו"תרמו" לה את המפגע שהם לא רוצים במחוזותיהם. איזה עוד מפגעים היא תביא עלינו?

  2. יעקב

    מדינת ישראל קטנה ואסור להקטין אותה עוד עם שדות תעופה.
    כל שדה תעופה עתידי יש לבנות על הים, על משטחים צפים ,בנויים משאריות פלסטיק וחומרים אחרים.

  3. שמואליק גלבהרט

    כתבתם שזו פעם ראשונה שהנושא נבחן בראיה כוללת. טעיתם. זו פעם עשירית לפחות. ובכל הפעמים נפסל. עד מתי?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש כל הכבוד סוף סוף ראשת עיר כלבבי. עיר גדולה כמו חיפה אינה יכולה לחיות בלי שדה תעופה צמוד. הארכת מסלולי השדה הקיים בחיפה היא מתבקשת. כחיפאי וליכודניק בנשמה אני חושב שאסור לנו לפגוע בטבע של עמק יזרעאל. זה אוצר לאומי של כל עם ישראל לא רק של כמה חקלאים. אני שם את כל יהבי על החלטותיה של קליש בין אם הליכוד יישאר בשלטון או בין אם יוחלף.

  5. האמת על העיר שלנו

    חיפה עיר נכה, שהחזון הלאומי המעודכן עבורה הוא המשך הכנסת כל מתקני התשתיות המזהמים למפרץ חיפה, מתקני כח, התפלה, גז, פטרוכימיה ונמלים מופרטים בבעלות זרה המנצלים את פח הזבל הלאומי לאחסון של פסולת זרה במתקני ענק.
    המשך פיתוח מואץ קריות עכו וטירת כרמל והמשך החלשת מעמדה המטרופוליני של חיפה, תוך ויתור על חוק סדר נקיון וריקונה ההדרגתי מאקדמיה והיי טק הנשאבים ליקנעם, גליל והשרון.
    אין אף פרויקט עתיר תקציב לפיתוח העיר, בניגוד לעיר הבהדים בבאר שבע, רובע המער ורכבת קלה בירושלים, ורכבת קלה וקוי מטרו בגוש דן.
    חיפה הופקרה לחלוטין מבחינת תוכניות פיתוח עתידיות. אף מפגע לא רק שלא הוסר אלא יתווספו עוד כמו שני קוי רכבת וחשמול ללא שיקוע כלל. ומבני לוגיסטיקה שיהרסו את חזון הפארק המטרופוליני.
    חיפה אמרה ראש העיר, מתה בהדרגה. ובאופן יזום.

  6. קלפי

    לפני הבחירות קליש תמיד דיברה בריש גלי על שדה התעופה שהיא רוצה לקדם. רוב הציבור בחר בה אז רוב הציבור רוצה שדה תעופה.
    הרשתות החברתיות והסקרים לא תמיד מייצגות את רצון כל העם.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסון של רעש וזיהום אוויר לקרית חיים
    בשום אופן לא שדה תעופה בינלאומי בחיפה קילומטר וחצי מבתי קרית חיים.
    הרסתם את השכונה הזאת מספיק עם בתי הזיקוק ומפעלי הדלקים!!

  8. הלוואי ויתגשם! אבל..

    זהו? שום ביקורת על קליש? הכל בסדר בועז כהן?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר