בוגר קורס צוללן, סמל ע' מאזור חיפה (צילום: דובר צה"ל)
בוגר קורס צוללן, סמל ע' מאזור חיפה (צילום: דובר צה"ל)

סמל ע' מאזור חיפה סיים קורס צוללן – מהקורסים היוקרתיים ביותר בצה"ל

לאחר יותר משנה וחודשיים של מסעות, הפלגות ולמידה אינטנסיבית, עמד סמל ע' על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים, ולאחר מכן יתחיל את שירותו המבצעי כצוללן בשייטת 7

פורסם בתאריך: 10.6.21 12:03

כ-30 צוללנים סיימו השבוע בהצלחה את קורס צוללן, מחזור 119. הקורס, שאורך כשנה וחודשיים, הוא אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בצה"ל, שאליו מתמיינים בכל שנה מאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הוא קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי, שמורכב משני שלבי הכשרה ובסיומו מוענקת לבוגרים דרגת סמל, רישיון צלילה שני כוכבים וסיכת צוללן. אחד מבוגרי הקורס הוא סמל ע', המתגורר באזור חיפה.

ע' למד בתיכון באזור חיפה. מתחביביו: נגינה בגיטרה ואוריגמי. סמל את האווירה בקורס הוא מתאר כחמה ומשפחתית. "החברים מדהימים. בהפלגה בים צריך להתנתק מהטלפון, אז אין ברירה אלא להיות שם האחד בשביל השני. זהו שירות מיוחד – דורש המון, מאתגר ומפתח", הוא אומר.

לאחר יותר משנה וחודשיים של מסעות, הפלגות ולמידה אינטנסיבית, עמד סמל ע' על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים, ולאחר מכן יתחיל את שירותו המבצעי כצוללן בשייטת 7.

שייטת 7 היא יחידת לוחמה עילית, המהווה את כוח התקיפה התת-מימי העיקרי של מדינת ישראל ומשמשת כלי אסטרטגי חסר תחליף לביטחון המדינה. השייטת הוקמה בשנת 1959 והיא פועלת במחוזות קרובים ורחוקים מחופי ישראל לצד גמישות מבצעית גבוהה. עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש תפקידי לחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

 

 

במהלך הקורס לומדים הלוחמים להתמודד עם מצבי לחץ ועייפות, להכיר את הצוללת על כל פרטיה ולדעת כיצד להפעיל את המערכות עליהן הם אמונים. במהלך הקורס מכירים הלוחמים את הים מקרוב תוך שהייה מרובה בו, אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת ועם הפעילות החשאית.

המסלול מורכב מטירונות, ואחריה שני שלבים: בסיסי וייעודי. בעוד השלב הראשון, הבסיסי, מתמקד בחוסן מנטלי ופיזי שלב ייעודי מכוון ללמידה על הצוללת ועל מערכותיה. בסוף ההכשרה מוסמכים הצוללנים החדשים לתפעל ולתחזק את המערכות עליהם הם אמונים ולהתחיל את עבודתם בתוך צוותי הצוללות כלוחמים במעמקים.

החניכים בקורס מתחלקים למספר מגמות ייעודיות בצוללת – מכונה, אלחוט, נשק, סונאר, מהו"ב (מערכת הספק ובקרה) או גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר).

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר