ממגורות דגון (צילום: בועז כהן)
ממגורות דגון (צילום: בועז כהן)

עובדי ממגורות דגון פנו לבית המשפט: ההנהלה מפירה הסכם קיבוצי

ההסתדרות וועד העובדים טוענים, כי ההנהלה לא משווה את תנאי העובדים המייסדים לאלה של עובדי מחלקת התפעול בנמל חיפה. הם דורשים תוספת תשלום של 13 אחוז וכן את החזרת המימון עבור הסעות לעובדים המתגוררים מצפון לשכונת צור שלום בקרית ביאליק

פורסם בתאריך: 5.7.21 12:27

הסתדרות העובדים הכללית במרחב חיפה וועד עובדי בתי ממגורות דגון הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בקשת צד בסכסוך הקיבוצי נגד דגון ממגורות לישראל בע"מ.

לטענת ההסתדרות וועד העובדים, המיוצגים על ידי עורכי הדין אילן גורביץ' וגל גורביץ', הבקשה מוגשת "עקב הפרה של הוראות ההסכם הקיבוצי המיוחד משנת 1988 ותיקונו משנת 1993, המחייבות את הנהלת דגון להשוות נתינות בהסכמים עתידיים לעובדי דגון לנתינות שניתנו לעובדי מחלקת התפעול בנמל חיפה".

בבקשה נכתב: "העובדים המייסדים בדגון זכאים, מכוח הסכם הרפורמה בנמל חיפה משנת 2005 ומכוח מנגנון השוואת הנתינות בהסכם הקיבוצי בדגון משנת 1988, לתשלום תוספת בשיעור 13 אחוז ו/או להשלמת תוספת לשכרם עד לשיעור של 13 אחוז, וזאת ככל שמתקיים בהם התנאי של שהייה בת שנתיים בדרגת השיא… על אף האמור, הנהלת דגון אינה משלמת את תוספת השכר בשיעור 13 אחוז לעובדים הנכללים בקבוצת העובדים המייסדים הזכאים לה".

 

 

בבקשה נטען עוד, כי לפני מספר חודשים, שינתה ההנהלה באופן חד צדדי הסדר קיבוצי/נוהג ברמה הקיבוצית הקיים בדגון זה עשרות שנים וביטלה את הזכאות למימון הסעות לעובדים הגרים צפונית לאזור צור שלום בקרית ביאליק. "כל זאת, ללא מו"מ מקדים עם נציגות העובדים וללא הסכמתה", נטען בבקשה.

ההסתדרות והוועד מבקשים מבית המשפט לקבוע בצו, כי הנהלת דגון חייבת לשלם לעובדים המייסדים אשר שהו שנתיים בדרגת השיא תוספת שכר של 13 אחוז או להשלים תוספת שכר עד 13 אחוז בהתאם להסכמים הקיבוציים שחלים בדגון ובנמל חיפה. כמו כן הם מבקשים להורות לדגון לבטל את השינוי החד צדדי בהסדר ההסעות לעובדים ולהותירו כפי שהיה ולקבוע כי הנהלת דגון אינה רשאית לשנות באופן חד צדדי את הסדרי ההסעות ללא משא ומתן עם נציגות העובדים מראש.

מהנהלת דגון נמסר, כי לא יגיבו עד אשר יקבלו לידיהם את הבקשה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר