צוות מכון הגסטרואנטרולוגיה בקריית הבריאות זבולון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות מכון הגסטרואנטרולוגיה בקריית הבריאות זבולון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בקריית הבריאות זבולון: בדיקות אנדוסקופיות לילדים

במכון לגסטרואנטרולוגיה בקריית הבריאות זבולון של שירותי בריאות כללית החלו לבצע פעולות אנדוסקופיות לילדים בקהילה

פורסם בתאריך: 21.6.17 09:58

שירות חדש בקריית הבריאות זבולון של שירותי בריאות כללית: בדיקות אנדוסקופיות לילדים. בבדיקות אלו מוחדר סיב אופטי דק למערכת העיכול של הנבדק, המאפשר לרופא לאבחן מחלות בדרכי העיכול ולעתים גם להוציא דגימה (ביופסיה) או פוליפ. עד כה בוצעו הבדיקות, שנערכות לילדים בהרדמה, רק במסגרת בית חולים, וכעת הן מתבצעות בקהילה.

ביצוע הבדיקות האנדוסקופיות לילדים במסגרת קהילתית יאפשר קיצור תורים לפעולות גסטרוסקופיות וקולונוסקופיות. את השירות החדש מפעיל צוות משותף של המכון לגסטרואנטרולוגיה בזבולון בניהולה של ד"ר לילי מרדלר, של חדרי הניתוח וההרדמה בניהולה של ד"ר ליליאן קאופמן, היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים של הכללית במרחב חיפה וגליל מערבי בניהולה של ד"ר קורינה הרטמן ומחלקת הסיעוד בהובלתה של האחות רחל גלעד. הפעולות מתבצעות בסיוע של הרופא המרדים הבכיר ד"ר רוברט רוביצ'ק ועל ידי רופאים בכירים מומחים בגסטרואנטרולוגיה ילדים. לילד ולהורה ניתנת הדרכה מקדימה כהכנה לפעולה, ובסיומה הם שוהים ביחידת ההתאוששות תחת פיקוח של אחות מוסמכת טיפול נמרץ.

השירות החדש מצטרף לשורה של ניתוחים ופעולות פולשניות שהועתקו מבית החולים אל המרכז הרפואי בקהילה, בהתאם למגמה בכללית שמעודדת ביצוע של כמה שיותר פעולות בקהילה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר