גילי בצלאל והשן שנשלפה מריאתה (צילום: משפחת בצלאל)
גילי בצלאל והשן שנשלפה מריאתה (צילום: משפחת בצלאל)

בת 9 שאפה שן חלב והתמוטטה, חייה ניצלו ברמב"ם

בזמן שיעור בבית הספר הרגישה גילי בצלאל, ילדה בת 9 ממשגב, שאחת משיני החלב שלה נפלה ונשאפה בטעות. כשהגיעה למיון הילדים בקריה הרפואית רמב"ם חלה החמרה במצבה, והיא התמוטטה. הילדה הובהלה לחדר הניתוח, ושם שלפו הרופאים את השן מריאתה. האם: "היה לנו מזל גדול להיות במקום הנכון ובזמן הנכון"

פורסם בתאריך: 2.1.23 14:08

חייה של גילי בצלאל, ילדה בת 9 מהיישוב הקהילתי משגב, ניצלו לאחר ששאפה שן חלב והתמוטטה. בשבוע שעבר, בזמן שיעור בבית הספר, הרגישה בצלאל שאחת משיני החלב שלה – שן טוחנת שהתנדנדה – נפלה ונשאפה בטעות. הילדה המבוהלת עדכנה את המורה, וזו יצרה קשר עם הוריה וסיפרה להם על המקרה.

מכיוון שהילדה התלוננה על כאב בזמן נשימה עמוקה, לקחו אותה הוריה לבדיקה במרפאה, שם בוצעו צילום דימות ובדיקה טכנית על מנת לוודא שהשן שנבלעה לא נמצאת בוושט. משהגיעו תוצאות הבדיקות ותלונותיה של הילדה על הכאב נמשכו הומלץ להורים להגיע למיון הילדים בקריה הרפואית רמב"ם. "הגענו למיון בשעות הערב המוקדמות", מספרת האם נועה כץ, "גילי הרגישה בסדר, אבל כשנכנסנו למיון פתאום חל שינוי במצבה והיא התקשתה לנשום".

ככל הנראה, השן שנשאפה התמקמה בריאה השמאלית של בצלאל, זזה ועלתה למעלה, כשמיקומה החדש חסם את דרכי הנשימה של הילדה. תוך זמן קצר חלה החמרה במצבה, והיא סבלה מקוצר נשימה והתמוטטה. צוות מיון הילדים, שכלל רופאים בכירים מתחום הרפואה הדחופה, מתמחים וצוות סיעודי, העביר את הילדה באופן בהול אל חדר ההלם, שם היא הונשמה על מנת לייצב את מצבה, ואל הצוות המטפל הצטרפו רופאי אף אוזן וגרון והרדמה.

 

 

"בשלב מסוים נשקפה סכנה לחייה של הילדה", מסבירה המשנה למנהל מיון הילדים בבית החולים רות רפפורט לילדים ברמב"ם ד"ר עידית פסטרנק, שטיפלה בבצלאל, "כשמצבה התייצב רצנו איתה לחדר הניתוח, ובהליך עדין, מונחה מצלמה, שלף הצוות את השן מהריאה שלה. זמן קצר לאחר מכן גילי נגמלה מההנשמה, לאחר מכן היא הועברה להמשך השגחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים, ולמחרת בבוקר היא כבר שוחררה לביתה כשהיא בריאה וחשה בטוב".

אמה של בצלאל עדיין מעכלת את האירוע שיכול היה להסתיים אחרת: "היה לנו מזל גדול להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. לא חשבנו לרגע שזה יכול להגיע לזה. כשגילי התחילה לסבול מקשיי נשימה וכשראיתי את הצוות רץ אליה הבנתי בדיוק מה קורה, וזה היה מבעית. אני פשוט מלאת תודה על הכל".

כעת בצלאל מקפידה לחלוק את הסיפור שלה עם חבריה, וכשהיא מציגה את השן היא מספרת להם מניסיונה איך לנהוג במקרים כאלה.

ד"ר פסטרנק: "מצב של השתנקות עלול להיות מסכן חיים. אם ילד משתנק ויש חשד או ידוע שהוא הכניס עצם זר לפה, אסור לקחת סיכון וחובה להיבדק. יש להגיע למיון על מנת שרופא יאזין לריאות, יפנה לצילום במידת הצורך ויקבל החלטה על המשך טיפול. גילי הגיעה בדיוק בזמן, ולשמחתנו הסיפור הזה הסתיים בשלום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר