סופיה וויצחובסקי בביקורת אצל פרופ' מארק אידלמן (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
סופיה וויצחובסקי בביקורת אצל פרופ' מארק אידלמן (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: הניתוח שנותן תקווה לילדים נמוכי קומה

במחלקה האורתופדית לילדים מבצעים טיפול שמאפשר לילדים נמוכים לבצע יישור והארכה של עצמות הירכיים. מסמר מגנטי מושתל בעצמות הרגליים, והמטופל יכול להאריך אותו בעצמו. פרופ' מארק אידלמן, מנהל המחלקה לאורתופדיה ילדים בבית החולים רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם: "זו ממש מהפכה"

פורסם בתאריך: 10.4.23 09:22

כבר כשהיתה בת 5, סופיה וויצחובסקי ואמה יוליאנה, תושבות קרית אליעזר, הבינו שסופיה עתידה לגדול כילדה נמוכת קומה. סופיה אובחנה על ידי פרופ' מארק אידלמן, מנהל המחלקה לאורתופדיה ילדים בבית החולים רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם, כמי שסובלת מתסמונת Schmidt Dysplasia – תסמונת שפוגעת בלוחיות הצמיחה בעצמות של ילדים ואשר עלולה להוביל לגדילת רגליים באופן מעוות ולהשאיר את אותם הילדים נמוכי קומה בסוף תקופת ההתבגרות.

במחלקה האורתופדית לילדים מבצעים טיפול שמאפשר למטופלים הצעירים לבצע יישור והארכה של עצמות הירכיים. במקרה של סופיה, הצוות בהובלתו של פרופ' אידלמן החל בהליך הטיפולי אשר לו כמה שלבים. לפני כשנה וחצי עברה סופיה תיקון של עיוות בשוקיים – הליך שהסתיים בהארכתן בארבעה ס"מ – ובשלב הבא הושתל בגופה מסמר מגנטי שאותו היא מאריכה בעצמה (SLN – Self Lengthening Nail). המסמר הושתל בשתי עצמות הירך שלה, והוא מאפשר שליטה עליו מחוץ לגוף באמצעות מגנט חיצוני ובאופן מבוקר, ללא כאב וללא תחושות קושי. אלמלא הניתוח עתידה היתה סופיה לסיים את גיל ההתבגרות בגובה מקסימלי של 1.35 מ', ונכון להיום, סופיה שחוגגת בימים אלו 13 כבר נושקת לגובה של 1.30 מ'.

 

 

באמצעות המסמר המגנטי משתפרת איכות החיים של המטופלים, שכן בעבר הארכת גפיים היתה כרוכה בשימוש במקבע חיצוני, והיו לכך השלכות רבות ובהן פגיעה ברקמות שריר ולעתים גם בשלד, כאבים חזקים, הגבלות תנועה משמעותיות, זיהומים, התנוונות ותנועתיות מוגבלת. כעת מאפשר המסמר המגנטי לשלוט בצורה מבוקרת על אורכו, אין חשיפה לזיהומים, טווח התנועה של הרגליים והמפרקים נשמר כמעט באופן מלא, העיוות מתוקן, רמות הכאב כמעט ולא קיימות, ורקמות השריר נשמרות.

פרופ' אידלמן: "הארכת גפיים באמצעות מסמר מגנטי זו ממש מהפכה באורתופדיית ילדים, אבל לא רק. חשוב להבין שכאשר ילד מתבגר עם עיוות ברגליו, ההליכה הלא תקינה עתידה לגרום לו בגיל מאוחר יותר נזקים במקומות אחרים בגוף, כגון באגן ובעמוד השדרה. תיקון העיוות והעמדתם של ילדים כמו סופיה על הרגליים מבחינה זו, זו פשוט מהפכה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר