ד"ר אילן אטלס מנגן למטופלות (צילום: אלי דדון)
ד"ר אילן אטלס מנגן למטופלות (צילום: אלי דדון)

הרופא האונקולוג שיצא לגמלאות והשיק מיזם מוזיקלי מרגש למען המטופלות

זה היה יום טיפולים בלתי נשכח ביחידה לטיפול יום אונקולוגי במחלקת הנשים של המרכז הרפואי כרמל, כאשר ד"ר אילן אטלס, מבכירי האונקולוגים בישראל, הגיע עם גיטרה ופצח בשירה. המטופלות הנרגשות לא נשארו אדישות

פורסם בתאריך: 28.8.23 14:31

זר לו היה נכנס ליחידה לטיפול יום אונקולוגי במחלקת נשים בכרמל, היה חושב לרגע שהגיע למקום הלא נכון. המטופלות, שהיו מחוברות לעירויים עם טיפולים כימותרפיים, רקדו ומחאו כפיים לצלילי מוזיקת שנות ה-60, כשחיוך גדול נסוך על פניהן. היה זה כאשר ד"ר אילן אטלס הגיע למקום עם גיטרה ומערכת הגברה והנעים את זמנן של המטופלות. מתברר, שד"ר אטלס, מבכירי האונקולוגים בישראל, הוא גם זמר ונגן מוכשר. ד"ר אטלס

המטופלות, שהתרגשו מאוד מהמחווה, קמו ממיטות הטיפול והחלו לרקוד ולמחוא כפיים, כשהן שרות בקול עם ד"ר אטלס ועם הצוות המטפל את כל השירים היפים והמוכרים.

ד"ר אילן אטלס וד"ר יקיר שגב (צילום: אלי דדון)

ד"ר אילן אטלס וד"ר יקיר שגב (צילום: אלי דדון)

" זה פשוט היה מדהים ומיוחד", סיפרה בהתרגשות אניטה מצה, מטופלת ביחידה, תושבת הקריות. "המוזיקה והריקודים עם הצוות המטפל שלנו פשוט מילאו את ליבי בשמחה ועזרו לי ולשאר המטופלות להשכיח קצת את המחלה. כבר שלוש שנים וחצי שאני בטיפולים כימותרפיים וביולוגיים ביחידה בכרמל, הצוות כאן הוא מקצועי ואנושי, שעוטף אותנו בהמון אהבה ועוזר לנו לעבור את תקופת הטיפולים בצורה הכי טובה ומחבקת שאפשר".

 

 

ד"ר יקיר שגב, מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית בכרמל ומי שאחראי על הטיפול בחולות ביחידה, הודה לד"ר אטלס על היוזמה ואמר:" ד"ר אילן אטלס, ששימש עד לאחרונה ובמשך 20 שנה מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית בבית החולים פוריה, התמחה בכרמל והוא מוותיקי האונקולוגים בישראל. ד"ר אטלס בשעות הפנאי הוא גם זמר ונגן מוכשר, המקדיש מזמנו גם בפנסיה כדי להנעים את שהותן של המטופלות. אני מודה לו על היוזמה ועל הנתינה".

האהבה למוזיקה של ד"ר אטלס מגיעה מהבית. אמו, דליה אטלס היא מנצחת ישראלית בינלאומית, פרופסור אמריטוס במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בטכניון, מי שהקימה את תזמורת הטכניון בחיפה והמנצחת שלה.

ד"ר אילן אטלס (צילום: אלי דדון)

ד"ר אילן אטלס (צילום: אלי דדון)

ד"ר אטלס, שיצא לגמלאות לפני מספר שבועות, החליט למסד את אהבתו למוסיקה במיזם התנדבותי, אותו בחר להשיק במחלקת הנשים במרכז הרפואי כרמל, המקום בו החל את דרכו המקצועית ברפואת נשים.

" קראתי למיזם "שירו-תרפיה", כי יש בו שילוב של שירה, מוזיקה ותרפיה. אני מקווה שהמיזם יעשה טוב למטופלות וישכיח מהן, ולו במעט, את הטיפולים", אומר ד"ר אטלס. כעת בכוונתו לגייס עוד נגנים ומוזיקאים מכל רחבי הארץ כדי להרחיב את המיזם לכל חלקי הארץ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר