פרופ' ירון הר שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בכרמל (צילום: אלי דדון)
פרופ' ירון הר שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בכרמל (צילום: אלי דדון)

שיטה מתקדמת לטיפול בפציעות עור מיושמת במרכז הרפואי כרמל

השיטה החדשנית מייתרת את הצורך בהשתלת עור וכבר יושמה בהצלחה בטיפול בחיילים ובפצועים שהגיעו לכרמל מהקרב ביישובי העוטף וממתקפת הטרור ברעים. פרופ' ירון הר-שי, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בכרמל: "ניתן ליישם את השיטה בכל בתי החולים בארץ. שיעורי ההצלחה שלה גבוהים במיוחד"

פורסם בתאריך: 26.11.23 12:14

מאז פרוץ המלחמה מפונים אל בתי החולים נפגעים רבים עם פציעות חודרות בעור עקב ירי ורסיסים וכן פצועים רבים מנפילות טילים ופגיעות בעורף. פרופ' ירון הר-שי, מנהל המחלקות לכירורגיה פלסטית במרכזים הרפואיים כרמל ולין של כללית, הוא בעל שם עולמי בתחום הטיפול בבעיות ופציעות בעור. לדברי פרופ' הר-שי, "במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז רפואי כרמל יישמו לאחרונה בהצלחה על מטופלים שנפצעו במסיבה ברעים ובקרב בעוטף עזה שיטת טיפול המבוססת על התכונות הוויסקואלסטיות של העור. הפצועים סבלו מפצעי ירי שגרמו לחוסר ברקמה הרכה ובעור בגפיים התחתונות".

פרופ' הר-שי בחדר הניתוח (צילום: אלי דדון)

פרופ' הר-שי בחדר הניתוח (צילום: אלי דדון)

פרופ' הר -שי מסביר, כי לעור התכונות הוויסקואלסטיות של העור מאפשרות למתוח אותו לסגירת פצעים גם עם חסר עור. לדבריו, על ידי הפעלת מתח קבוע ניתן לקרב את שולי העור ולסגור את הפצעים באופן ראשוני ללא צורך בהשתלת עור.

את הטיפול מבצעים מנתחים פלסטיים בחדר הניתוח בהרדמה כללית לאחר הטריית הפצעים כשמתקבלת רקמה בריאה. במהלך הניתוח, הקצר יחסית, מוחדרים לתוך רקמת העור משני צדדי החסר חוטי פלדה (K-WIRE) שמטרתם להפחית את המתח על שולי העור בעת התפירה, ואשר קורבו האחד לשני על ידי תפרים החובקים את חוטי הפלדה עד לסגירה מלאה של חסר העור. בסיום הניתוח, חוטי הפלדה מוסרים, ואת התפרים מסירים לאחר כשלושה שבועות.

 

 

לדברי פרופ' הר-שי, לשיטה יתרונות רבים עבור הפצועים והנפגעים. היא מקצרת את זמן האשפוז, מאפשרת שיקום מהיר יותר, מונעת את הצורך בהשתלת עור וכן צלקת בשטח תורם העור, והתוצאה האסתטית טובה מאוד. עוד הוא מציין, כי בכל בית חולים ישנם חוטי פלדה שניתן להשתמש בהם לניתוח זה ומנתחים פלסטיים הם בעלי הכשרה ומיומנות להטמעת שיטה זו. פצועי המלחמה שטופלו בכרמל בשיטת המתיחה והתפירה כבר החלימו ושוחררו להמשך טיפול בקהילה ובבית.

פצע שטופל (צילום: אלי דדון)

פצע שטופל (צילום: אלי דדון)

פרופ' הר שי: "השיטה הזו מיושמת שנים רבות במרכז הרפואי כרמל לצורך סגירת פגמי עור כתוצאה מתאונות, הסרת גידולים ועוד. כעת היא מיושמת גם בפציעות מלחמה והיא טובה במיוחד לטיפול בחסרי עור קטנים ובינוניים ולעיתים גם גדולים, ובתנאי שיש עודף עור סביב לפגם. השיטה ניתנת ליישום מהיר בכל בית חולים בארץ על ידי מנתחים פלסטיים, הציוד קיים ועלותו נמוכה, זמן חדר הניתוח יחסית קצר ושיעור ההצלחה גבוה מאוד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר