פרופ' רפי ביאר והרב יחיאל אקשטיין חונכים את מטה הפיקוד הממוגן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' רפי ביאר והרב יחיאל אקשטיין חונכים את מטה הפיקוד הממוגן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

הקריה הרפואית רמב"ם חנכה מטה פיקוד ממוגן

על רקע המתיחות בגבול הצפון נחנך מטה הפיקוד הממוגן אשר מיועד לשרת את הנהלת בית החולים בזמן מלחמה ובעתות חירום. המטה שנבנה כחלק מבית החולים התת קרקעי הוקם תודות לתרומתה של הקרן לידידות בעלות של מיליון דולר

פורסם בתאריך: 7.5.18 17:51

מטה הפיקוד הממוגן – המוקד המרכזי שבו יישב הצוות הרב תחומי שמפעיל את הקריה הרפואית רמב"ם בזמן מלחמה ובעתות חירום – נחנך היום (שני) בבית החולים התת קרקעי של הקריה הרפואית. המתחם הממוגן כולל חדר ישיבות גדול לניהול אירוע חירום, חמ"ל אחורי עם 16 עמדות עבודה שישמשו לצורכי כוח אדם ולוגיסטיקה, ומתחם למנהל בית החולים ולסגניו.

עד כה פעל מטה הפיקוד מתוך משרדי הנהלת רמב"ם הממוקמים בקומת הקרקע של בית החולים שאינה ממוגנת. עבודות הקמת המטה, אשר בוצעו על ידי אגף הבינוי של רמב"ם, נמשכו כשישה חודשים וכללו התקנות לוחות חשמל, תשתיות תקשורת ומערכת מיזוג אוויר, ובניית קירות ותקרות מסוגים שונים, והכל במטרה לאפשר שהות ממושכת לצוות המטה במתקן התת קרקעי.

הפרויקט תוכנן כחלק מהקמת בית החולים התת קרקעי, אך נדחה בשל בעיות תקציביות. רק בשנת 2017, לאחר קבלת תרומה מהקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין, הותנע תהליך הביצוע. עלות הקמת המטה היתה כמיליון דולר.

 

 

בטקס חנוכת המתחם נכחו הרב אקשטיין, מר"פ העורף אל"מ ד"ר אולגה פוליאקוב ונציגי הנהלת רמב"ם. בטקס אמר מנהל רמב"ם פרופ' רפי ביאר כי בית החולים ממלא תפקיד חיוני עבור אוכלוסיית הצפון בתרחישים של מלחמה וחירום: "מלחמת לבנון השנייה לימדה אותנו שיעור חשוב באופן שבו עלינו להיערך לבאות. מחזון למעשה ובעזרתם של ידידים רבים הקמנו את בית החולים הממוגן ברמב"ם, והיום אנו משלימים את המשימה כדי שנוכל לנהל אירועי חירום בצורה הטובה ביותר עבור מאות מטופלים שצפויים להגיע אלינו מכל אזור הצפון. אנו ערוכים לכל תרחיש".

הרב אקשטיין: "הקרן השקיעה בשנים האחרונות כ-150 מיליון שקל בפרויקטים מצילי חיים כמו רכישה של מיגון וציוד חיוני לבתי החולים בפריפריה ובאזורי עימות. במהלך השנים חווינו שורה של מצבי חירום, ואנו מחויבים תמיד לעמוד בחזית העשייה למען תושבי ישראל בזמן שגרה ובעתות חירום. בימים אלה של מתיחות בגבול הצפון ובעוטף עזה חשוב לנו לוודא כי כוחות ההצלה מצוידים במיטב הטכנולוגיות להתמודדות עם כל מצב וטיפול בנפגעים. אני מקווה שהמטה שאנו חונכים כעת יאפשר לצוות של בית החולים לפעול בכל מצב לטיפול ולהצלת חייהם של תושבי הצפון וכוחות הביטחון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר