דורון גבאי
דורון גבאי

"אני רוצה להמשיך לחיות בשביל משפחתי"

דורון גבאי, 48, סובל כבר יותר משנתיים מסרטן ערמונית גרורתי. אחרי אין ספור טיפולים שנכשלו, התרופה היחידה שיכולה לסייע לו היא לוטיציום - תרופה רדיואקטיבית שאינה נמצאת בסל הבריאות ושעלותה מסתכמת ב-30,000 שקל לכל טיפול. "סכום כזה אין לי אפשרות להביא", הוא אומר בעצב ומבקש סיוע בתרומות

פורסם בתאריך: 17.5.18 10:44

דורון גבאי, 48, סובל כבר יותר משנתיים מסרטן ערמונית גרורתי. אחרי אין ספור טיפולים שכללו הקרנות וכימותרפיה הצליחו הרופאים במחלקה האונקולוגית בקריה הרפואית רמב"ם לבלום את המחלה, אך כעבור זמן קצר היא התפרצה שוב. התרופה היחידה שיכולה לסייע לגבאי היא לוטיציום – תרופה רדיואקטיבית שאינה נמצאת בסל הבריאות ושעלותה של כל זריקה כזאת היא 24,000 שקל. עם כל ההכנות, הבדיקות המקדימות וביצוע הטיפול עצמו מאמיר מחירו של כל טיפול ל-30,000 שקל.

לפני שלושה שבועות, כשהבין כי אין לו כל דרך להשיג את הסכומים הללו בכוחות עצמו, פנה גבאי לעזרת הציבור באמצעות פוסט בפייסבוק. "אני לא יודע בכלל מאיפה אפשר להתחיל כדי להסביר לכם מה עובר עלי ועל משפחתי כבר שנתיים וחצי", הוא כתב, "ב-15 במרץ 2016 – היום שבו הייתי אמור לחגוג עם אשתי את יום הנישואים ה-15 שלנו – 'חגגתי' בבית החולים רמב"ם. אחרי ארבעה חודשים שבהם הייתי קם מדי לילה מכאבים, סוף סוף גילו מה הגורם לזה – סרטן".

לדבריו של גבאי, גילוי המחלה היה מאוחר מאוד, וביום שבו הוא הגיע לרמב"ם אמרו לו הרופאים כי אם הוא היה מגיע כעבור חודש גורלו היה נחרץ. עוד באותו היום הוא אושפז והתחיל בטיפולי הקרנות. בהמשך הוא עבר לטיפולי כימותרפיה שסייעו בבלימת המחלה שהגיעה לשלב 4, אך כעבור זמן קצר התפרץ הסרטן שוב. לאחר שהרופאים גילו כי גם הטיפולים הכימותרפיים אינם עוזרים קיבל גבאי טיפול ברדיום, אך לשווא. כעת המליצו לו בבית החולים לעבור לטיפול בלוטיציום – חומר רדיואקטיבי שניתן בזריקה ועלותו כאמור היא 24,000 שקל לכל טיפול.

 

 

"אולי אם היו מגלים את זה לפני כן הכל היה אחרת", מספר גבאי, "אבל זה לא המצב. כל הטיפולים שקיבלתי עד היום לא עזרו, וכבר הודיעו לי שבמקרה שלי אהיה חולה סרטן במשך כל חיי. עלי להשיג תוך זמן קצר כ-100,000 שקל מכיוון שעלי לעבור בין ארבעה לשישה טיפולים בלוציטיום. אני נשוי, יש לי שני ילדים, ועד היום הסתדרתי, לא חסר לנו כלום ברוך השם, אבל סכום כזה אין לי אפשרות להביא. בדרך כלל אני לא נוהג לבקש עזרה, אבל אני רוצה להמשיך לחיות בשביל משפחתי".

גבאי נולד בקרית ביאליק וכעת הוא מתגורר באילת, אך את כל הטיפולים במחלה הוא עובר ברמב"ם. "אני מבקש מכם עזרה", הוא כתב בפוסט, "כל מי שמעוניין ויכול – אני אשמח. אני מודה לכל אחד ואחת ומבטיח שאם יישאר כסף הוא יועבר כולו לאנשים שיהיו זקוקים לו".

גבאי ומשפחתו פתחו חשבון בבנק הדואר שבו ניתן להפקיד תרומות:
חשבון 25253327, בנק 09, סניף 001

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר