לילך אורן עם תינוקה, פרופ' עופר לביא וד"ר ראובן קידר (צילום: אלי דדון)
לילך אורן עם תינוקה, פרופ' עופר לביא וד"ר ראובן קידר (צילום: אלי דדון)

הנס של לילך אורן: ילדה לאחר כריתת צוואר הרחם

שש שנים לאחר שאובחנה כחולה בסרטן צוואר הרחם ועברה כריתה מלאה של האיבר הנגוע, הצליחה לילך אורן להרות. את תינוקה החדש היא ילדה בסוף השבוע במרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 7.1.19 08:08

כשהיא מחבקת את תינוקה החדש ומוקפת בהמון אהבה במחלקת היולדות במרכז הרפואי כרמל, לילך אורן לא מפסיקה לחייך. "מבחינתי כל מה שעבר עלי זה נס אחד גדול", היא אומרת, "אני פשוט לא מפסיקה לחשוב מה היה קורה אילו הקשבתי לרופא שגזר עלי להסיר את כל הרחם ולוותר על החלום להיות אמא".

אורן, 36, עברה כריתה מלאה של צוואר הרחם בעקבות סרטן צוואר הרחם, והיא האשה השביעית בלבד שילדה בכרמל תינוק בריא לאחר כריתה שכזו. לפני שש שנים, בבדיקת פאפ סמיר שגרתית, גילו הרופאים אצל אורן נגעים חשודים כסרטן צוואר הרחם. "עברתי שני ניתוחים קטנים וחשבתי שסיימתי עם זה", היא מספרת, "אבל אז התגלה שוב הסרטן, והפעם הוא חזר הרבה יותר גדול והרבה יותר מסוכן".

אורן פנתה למרכז רפואי ומוכר, ושם הומלץ לה לעבור ניתוח מלא של הסרת כל הרחם בעקבות הגידול הסרטני. "כשהבנתי שכנראה לא אוכל להיות אמא לעולם חשכו עיני", היא נזכרת, "אבל החלטתי לא לוותר ולהילחם על רצוני ללדת". אורן פנתה לפרופ' עופר לביא, ששימש אז כמנהל היחידה לגניקואונקולוגיה בכרמל, לייעוץ נוסף לפני הניתוח. "הוא היה בשבילי קרן אור באפילה", מספרת אורן, "הוא הציע לי להשאיר את הרחם, לעבור כריתה רק של צוואר הרחם, לבצע שימור של חלקי השחלה בהקפאה, ולבוא לאחר ההחלמה ללדת בכרמל. הייתי בשוק מכך שיש בכלל אפשרות כזאת. הלכתי עם פרופ' לביא עד הסוף, ובסופו של דבר התברר שצדקתי".

הלידה הראשונה בישראל של יולדת לאחר ניתוח דומה בצוואר הרחם התרחשה בכרמל ביולי 2009. עד היום, רק נשים בודדות הצליחו ללדת בישראל לאחר ניתוח אונקולוגי של הסרה רדיקלית של צוואר הרחם כתוצאה מגידול ממאיר.

 

 

"זאת לא רק הלידה שעברה בהצלחה", מסביר פרופ' לביא, שמשמש כיום מנהל מחלקת נשים ויולדות בכרמל, "מדובר בליווי מקצועי וצמוד לאורך כל הדרך. את האבחון ואת גילוי סרטן צוואר הרחם עברה אורן במרפאת צוואר הרחם שלנו אצל מנהל המרפאה ד"ר אפרים סיגלר, ולאחר מכן נכנסה לפעולה היחידה לשימור פיריון של כרמל בניהולה של פרופ׳ מרתה דירנפלד, וביחד עם ד"ר גיל פאר הם עזרו לה להגשים את חלומה להרות. לאחר ההיריון עברה לילך לידיהם של ד"ר ראובן קידר, ד"ר מוטי ברדיצ'ב וד"ר אלי גוטרמן – מובילי הצוות המיילדותי של כרמל – שעקבו אחריה ושמרו עליה ביחידה להיריון בסיכון עד ללידה".

לדבריו של פרופ' לביא, "הלידה המוצלחת של אורן היא עוד דוגמה לרפואה מותאמת אישית לחולות סרטן צוואר הרחם שעד לא מזמן היו מוותרות על האפשרות להיכנס להיריון. אני מעריך כי בעתיד הלא רחוק, בעקבות חיסון ל-HPV, סרטן צוואר הרחם ייעלם מהעולם ונוכל להשקיע את המאמצים שלנו בפתרונות ובמחקרים אחרים לטובת המטופלות שלנו".

"אני מבקשת מכן, הנשים לא לוותר", מסכמת אורן, "גם כשאומרים לכן שאין סיכוי, לכו לשמוע חוות דעת נוספת. אל תוותרו על החלום ללדת ולהיות אמא גם אם חליתן בסרטן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סיני

    פרופסור עופר לביא יחיד ומיוחד.קשוב ואהוב עם רפואה מדהימה ,,,,,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר