ד"ר צח שרוני בחדר הניתוח בהודו (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
ד"ר צח שרוני בחדר הניתוח בהודו (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

90 ניתוחים בשישה ימים במזרח הודו

מבצע ניתוחים מורכב שבו השתתף ד"ר צח שרוני, כירורג פלסטי בכיר בקריה הרפואית רמב"ם, במסגרת משלחת בין לאומית למזרח הודו, החזיר את החיוך למטופלים שחלקם עברו ניתוחים לא מוצלחים

פורסם בתאריך: 15.4.19 11:10

ד"ר צח שרוני, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם, שב לאחרונה מהעיר ויאיאוואדה במזרח הודו, שם הוא היה חבר במשלחת מטעם ארגון Operation Smile – ארגון התנדבותי בין לאומי שמגייס זה 40 שנים מנתחים פלסטיים מכל העולם למשלחות סיוע למדינות העולם השלישי. מטרתו של הארגון, כפי שנרמז בשמו היא להעלות חיוכים לסובלים ממומים מולדים, בעיקר בשפה ובחיך. כל משלחת מורכבת מקבוצה של כירורגים, מרדימים, רופאי ילדים, רופאי שיניים, אחיות ועוד, ומוטסת למקומות נידחים לפרק זמן קצר, ושם היא מבצעת ניתוחים וטיפולים בסובלים ממומים. לאורך השנים טופלו במסגרת פעילותו של הארגון יותר מ-200,000 מטופלים.

במשלחת להודו היו כ-40 נציגים מארצות הברית, משוודיה, מספרד, מדנמרק, מניקרגואה, מקניה, מדרום אפריקה, מישראל וממדינות נוספות, ששמו דגש על סיוע למטופלים שנותחו בעבר אך הניתוחים לא היו מוצלחים. 90 מתוך כ-100 מטופלים שפנו לסיוע נמצאו כמתאימים לניתוח, ובמשך שישה ימים ערכו חברי המשלחת את ניתוחים בכמה חדרי ניתוח בבית חולים שהוקצה לעניין על ידי המושל המקומי.

 

 

ד"ר שרוני: "לצערנו, קיימים ארגונים רבים שמארגנים משלחות אך לא כולם מסיבות טובות. יש ארגונים שמנצלים את מדינות העולם השלישי המשוועות לרפואה בסטנדרטים מערביים לצורך אימונים וצבירת ניסיון. במקרים אלו נשלחים מנתחים צעירים וחסרי ניסיון, לעתים אף לפני שסיימו התמחות, כדי לצבור ניסיון בניתוחים מסוג זה, שהם נדירים יחסית במערב, וכך הם יכולים להעלות את הרמה הטכנית שלהם ולספק רפואה איכותית יותר בארצות מוצאם על חשבון המטופלים המקומיים. Operation Smile נוהג בדיוק ההיפך – לא רק שמתמחים ומומחים צעירים אינם מורשים לנתח, גם כירורגים פלסטיים בכירים מתקבלים לארגון רק לאחר שהוכיחו שהם מנתחים מקרים מסוג זה בשגרה ולאחר שהוכיחו את יכולותיהם במשלחת 'הסתכלות'. נוסף על כך מתקיימת בקרה מחמירה על כל הניתוחים באמצעות הערכת תמונות לפני ואחרי, וזאת על ידי בקרי הארגון בארצות הברית, ועל כל המנתחים לעמוד בסטנדרטים מחמירים כדי להבטיח שכל ניתוח יבוצע על הצד הטוב ביותר".

 

ד"ר צח שרוני עם מטופלים בהודו (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר