רועי לוי במעמד החתימה על הסכם הצהרת הכוונות (צילום: דוברות עיריית נשר)
רועי לוי במעמד החתימה על הסכם הצהרת הכוונות (צילום: דוברות עיריית נשר)

הסכם הצהרת כוונות בין נשר לאגאדיר במרוקו

במהלך ביקור של משלחת תלמידים מנשר במרוקו חתם ראש העיר רועי לוי על הסכם הצהרת כוונות בין נשר לעיר אגאדיר בדרך לשיתוף פעולה בין שתי הערים. לוי: "בביקור באגאדיר גיליתי כי לשתי הערים יש ארבעה יעדים זהים לפיתוח בשנים הקרובות - תחבורה, מורשת, תרבות וחינוך"

פורסם בתאריך: 22.12.22 13:07

השבוע, לראשונה מאז חתימת הסכמי אברהם, יצאה משלחת של תלמידים מנשר למרוקו. המשלחת היא חלק מהתוכנית "רוח הנוער" של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בשיתוף עם עיריית נשר, והיא הראשונה מבין כמה משלחות של תלמידים מנשר למרוקו. את המשלחת הוביל ראש העיר רועי לוי.

מעיריית נשר נמסר כי עוד לפני צאתו של לוי בראש המשלחת עמלו בעירייה על כינון יחסי שותפות עם ערים במרוקו, וכי ביום שלישי, במהלך ביקור בעיר אגאדיר, נחתם הסכם הצהרת כוונות ראשון מסוגו בין לוי לסגן ראש המחוז חסן מרוקי ולראש העיר אגאדיר עזיז אחנונוש. ההסכם כולל שיתוף פעולה עתידי בתחום המוניציפלי והפריה הדדית בין שתי הערים. לאגאדיר יש הסכמי ערים תאומות עם מיאמי בארצות הברית, ויגאן בפיליפינים, נאנט בצרפת ושיראז באיראן, כאשר המטרה של עיריית נשר היא ליצור קשרים משמעותיים שיוכלו להפוך להסכם דומה גם איתה.

 

 

עוד נמסר כי זו הפעם הראשונה שעיר בישראל חותמת על הסכם הצהרת כוונות עם עיר במדינה מוסלמית כמו מרוקו אחרי כינון הסכמי אברהם.

לוי: "החתימה על ההסכם ממשיכה את פיתוח הקשרים הבינלאומיים של נשר עם ערים בעולם. רק לפני כחודש חתמנו על הסכם ערים תאומות עם העיר ג'יאשינג בסין, וזאת לצד שיתוף הפעולה הפורה עם בראוורד קאונטי בארצות הברית. במהלך הביקור באגאדיר גיליתי כי לשתי הערים יש ארבעה יעדים זהים לפיתוח בשנים הקרובות – תחבורה, מורשת, תרבות וחינוך – לצד היכרות עם העבר למען הווה טוב יותר והשקעה רבה בדורות העתיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר