אני אוהבת לעבוד עם אנשים. קרן ברק (צילום: פרטי)
אני אוהבת לעבוד עם אנשים. קרן ברק (צילום: פרטי)

"אני רוצה שהמטופלים שלי יקבלו את השירות הטוב ביותר“

מנהלת הסיעוד במרפאת כללית תל חנן, קרן ברק, אוהבת את האנשים, אוהבת את העבודה והצוות במרפאה וכל הצלחה קטנה מרגשת אותה ומהווה עבורה השראה

פורסם בתאריך: 12.5.22 14:54

קרן ברק, מנהלת סיעוד במרפאת כללית תל חנן, נשר, בת 52 ואם לארבעה ילדים

ותק במקצוע: "סיימתי לימודים בבית החולים בני ציון בחיפה ואני אחות קצת פחות משש שנים".

מה הביא אותך לבחור במקצוע הסיעוד?

"הלכתי ללמוד בגיל מאוחר יחסית, אחרי עבודה בבנק ושנים רבות של עקרות בית. אני מאוד אוהבת את העבודה ויכולה לדבר עליה שעות ארוכות. את ההחלטה קיבלתי במהלך התייעצות לגבי מקצוע ההוראה, אך העמידה מול כיתה ובחדר מורים לא נראו לי. בעקבות פרסומת בטלוויזיה החלטתי שזה המקצוע שלי וכל השאר היסטוריה. התחלתי במרפאות קטנות ביניהן בשער העמקים ומזה כשנה וחצי אני במרפאה בתל חנן".

מה כולל תפקיד של מנהלת סיעוד?

"לנהל את מחלקת האחיות לעילא ולעילא, לתת שירות שהוא הכל, מטיפולים סיעודיים, ביקורי בית, בדיקות דם, זריקות, טיפול בפצעים, התערבות במקרים סוציאליים קשים, הרגשה לא טובה, בעצם בכל דבר מקטן ועד גדול".

באיזו אוכלוסיות את מטפלת? 

אוכלוסיה מורכבת אשר סובלת מתחלואה, קשישים, חולים כרוניים, האוכלוסייה באזור מבוגרת, לכן, הטיפולים מאוד מורכבים פה. זו לא מרפאה רגילה".

מה את הכי אוהבת בעבודה?

"את האנשים. אני אוהבת לעבוד עם אנשים. אני לא בן אדם של שקט. אני אוהבת את היכולת לעשות טוב לאנשים, וכשאנחנו מצליחים זה מה שממלא אותי בתפקיד".

מקרה שריגש אותך במיוחד?

"ישנם הרבה מקרים קטנים שמובילים להצלחות קטנות על הרצף הטיפולי. כל הצלחה קטנה נחשבת בעיניי. בין אם זה מטופל שאתמול הרגיש בסדר, הגיע אלינו לביקור שגרתי ונשלח לטיפול נמרץ לצנתור שהציל את חייו, או אותו מטופל שהצלנו לו רגל מקטיעה במשך חצי שנה, או מטופלים שניתקלו בקשיים ואנחנו עזרנו לקדם עבורם עזרה, אלה הדברים הקטנים והיומיומיים שעושים לי את זה".

מילה על האווירה במרפאה.

"מדהימה. יש לנו צוות מקצועי וזה כיף לעבוד בסביבה כזאת. כל המחלקות משתפות פעולה אחת עם השנייה, השיח נעים ופתוח בין כולם. לאחיות כיף להגיע כל בוקר לעבודה בזכות הצוות והמטופלים. זה שהמטופלים יודעים להעריך אותנו ואת פועלנו למענם מחמם את הלב, המטופלים רואים בנו דמות של סמכות. אם אנחנו מתעקשות על ביצוע בדיקה מסוימת כנראה שיש לזה הצדקה'".

שינויים שהיית רוצה להכניס לתפקיד?

"אני שואפת לשדרג כל הזמן כדי שהמטופלים שלי יקבלו את השירות הכי טוב. אני שמחה שהמטופלים מקשיבים לי כאשר אני ממליצה על טיפול שאני מאמינה שיסייע לשיפור בריאותם. טיפול שימנע החמרה במצב, למשל. הצוות ואני עושים כל שביכולתנו כדי להיות בשליטה הטיפולית הטובה ביותר וכדי שהטיפולים יהיו איכותיים ומדויקים לצורכי כל מטופל ומטופל. אני רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה רק טוב יותר".

זמן לתחביבים יש?

"כן. אני קוראת הרבה ספרים מכל הסוגים מרומנים ועד פנטזיה. אין יום שעובר אצלי בלי קריאה, אני צריכה את זה לנפש. אני גם אוהבת מאוד לבשל".

מה את מאחלת לעצמך ביום האחות?

"להמשיך לעשות את מה שאני עושה לעוד הרבה שנים ושיהיה לי הרבה כוח לעשות זאת“.

 


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר