יום האחות הבינלאומי

אחים ואחיות יקרים, היום הזה הוא עבורכם

השבוע מציינים בארץ ובעולם את יום האחים והאחיות הבינלאומי, לציון יום זה בכללית, לפניכם ארבע אחיות מעוררות השראה

פורסם בתאריך: 11.5.22 14:52

יום האחים והאחיות הבינלאומי מצוין בישראל וברחבי העולם ב-12 למאי – יום הולדתה של מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני, פלורנס נייטינגל, במטרה להוקיר את העשייה המקצועית והאנושית ואת תרומתם של האחים והאחיות לחברה.

יום האחות נחגג על ידי המועצה הבינלאומית לסיעוד (ICN) מאז 1965.

מדי שנה, מכינה ומפיצה המועצה הבינלאומית לסיעוד את ערכת "יום האחים והאחיות הבינלאומי". ערכה שכוללת חומרים חינוכיים וחומרי מידע, לשימוש אחיות ברחבי העולם.

יום האחות נחגג בישראל באופן רשמי מאז שנת 2018, בהובלת מנהל הסיעוד במשרד הבריאות, שמחליט מדי שנה על נושא מרכזי שרלוונטי לסיעוד בארץ, והסתדרות האחים והאחיות.

בקופות החולים ובבתי החולים מתקיימים ביום זה כינוסים, תחרויות, תערוכות ויוזמות משותפות עם רשויות מקומיות לטובת האחיות במערכת הבריאות בישראל. בין האירועים ביום זה בולט אירוע הוקרה שבו מוענק פרס מנשיא המדינה לאחיות מצטיינות.

לציון יום מיוחד זה בכללית, שלחה מנהלת הסיעוד במחוז, רינת בסל, את ברכתה לאחים ולאחיות, שעובדים קשה למען שמירה על הבריאות של כולנו והודתה לצוותים על פעילותם יוצאת הדופן ומעוררת ההשראה, על מחויבותם להובלה ולעשיה מקצועית מתוך תחושת שליחות ואחריות אישית.

עוד ציינה רינת בסל כי "הצוותים הסיעודיים הם המשאב האנושי הגדול ביותר במקצועות הבריאות ואנחנו אלה שערבים לחוסנה של מערכת הבריאות בארץ".


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר