שר החינוך נפתלי בנט פותח שנת לימודים (צילום: ששון תירם)
שר החינוך נפתלי בנט פותח שנת לימודים (צילום: ששון תירם)

להצית את הסקרנות בעיני הילדים

פורסם בתאריך: 26.8.17 11:54

ביום חמישי בלילה תעזרו לילדכם לארוז את תיקי בית הספר, תקראו ביחד את שם המחנכת, תדברו איתם על החברים לכיתה ועל מה שמחכה להם בבתי הספר בשנה הקרובה. אני בטוח שהיום הראשון ללימודים מביא עמו התרגשות גדולה מלווה בחששות – אם יהיה לילדינו טוב, אם הלימודים יהיו מעניינים, אם המצב החברתי יסב נחת, אם בכל בוקר מחכה לכם מאבק לפני היציאה לבית הספר. אני מבין אתכם, גם אני מלווה את ארבעת ילדי למסגרות החינוך השונות.

זו השנה השלישית שבה אני פותח שנת לימודים כשר החינוך. בשבועות האחרונים שקדנו על הכנת השנה: פגשתי את כל מנהלי בתי הספר בארץ, מצפון ועד דרום, דיברנו על אתגרים, על דילמות בחינוך, על העולם שמשתנה ועל ההשלכות שמגיעות בסוף לכל כיתה, לכל מורה ולכל תלמיד. פגשתי מנהלים מלאי השראה שנחושים להעניק לילדכם חינוך מצוין. הם לימדו אותי, גם השנה, שמה שעומדים לנגד עיניהם הם טובת הילד, מידת הסקרנות שלו ורצונם להסב לו סביבת למידה שתעניק לו כלים משמעותיים לחיים ביחד עם למידה משמעותית. אני סומך עליהם ומבקש גם מכם לעשות זאת.

מאחורי כל דלת של כיתה עומדים מורים ומורות שמתעוררים בכל יום לאתגר הגדול ביותר מבין כל המקצועות שקיימים. הם יעשו הכל כדי להצית סקרנות בעיני ילדיכם ולהגן עליהם.

עשינו לא מעט שינויים כדי לאפשר סביבת למידה טובה לילדים. בשנת הלימודים הקרובה יותר מ־1,000 כיתות יהיו קטנות יותר, ובשכבות א׳, ב׳ ו־ג׳ ממוצע הילדים בכיתה יהיה 27. לגני הילדים הוספנו 5,112 סייעות, כך שבכל גן יהיו שתי סייעות ולא אחת. אתם יודעים, כמונו, שיחס אישי הוא הכל בחינוך.

מהפכת המתמטיקה ממשיכה. אני מאמין שכל ילד שרוצה להצליח צריך לקבל את הכלים לכך, וזה מה שעשינו. במקומות רבים בארץ לא היו מעולם בוגרי 5 יחידות לימוד, ובשנתיים האחרונות זינק מספר הלומדים 5 יחידות מתמטיקה זינק ליותר מ־16,000 בוגרים ובוגרות. לא כי אנו מלמדים אחרת, אלא פשוט כי אנחנו מאפשרים.

השנה נשים דגש מיוחד על יזמות. הצבנו לעצמנו מטרה לפתח אישיות יזמית בקרב התלמידים. היזמות היא שפתו של העולם החדש. העולם משתנה ללא היכר, וקצב השינויים ועוצמתם גדולים יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית. האתגר המוטל עלינו כמערכת חינוך – לחנך לעולם לא נודע ובלתי צפוי – הוא גדול. דווקא משום כך החינוך ליזמות הוא מפתח לעולם החדש. היזמות היא היכולת של האדם לחדש, להמציא יש מאין. היא מתאימה לעולם החדש כי אין לה תאריך תפוגה והיא אינה תלויית תקופה או מקום. יזמות היא שפה ודרך חשיבה שתמיד תדע להיות רלוונטית, ולכן בחרתי בה כנושא מרכזי.

היזמים של היום מצעידים את העולם קדימה. כל ילד הוא יזם – האחד ממציא משחק, השני מלחין מנגינה, השלישי מתכנת רובוט והרביעי מעצב מערכת שעות דיגיטלית. פגשתי מאות יזמים צעירים השנה. גם לנו, כהורים, יש משימה — לדחוף את הילדים ליזום ולעשות. בתנועות הנוער, בקהילה, בחברה ובטכנולוגיה. הם יתרמו לסביבתם ולמדינה, אך בעיקר יתרמו לעצמם.

אני מתחייב להשקיע ככל שאוכל כדי להצעיד כל ילדה וילד צעד אחד קדימה בתחום שמעניין אותם. ביחד נצליח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר