הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)
הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)

הפרלמנט של המושבה הגרמנית: "שכונה עם אופי"

רג'א זעאתרה, רני בנדר, שרבל רוזה ופאדי נג'אר מתים על המושבה הגרמנית, ורק היו רוצים שהעירייה תשקיע יותר בתשתיות, ואם אפשר, אז גם לשלם פחות ארנונה

פורסם בתאריך: 27.1.22 16:25

"ניחוחות של מאכלים מן המזרח ומן המערב"

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר ותושב השכונה, רג'א זעאתרה: "זו אחת השכונות היפות בעיר. גרים כאן יהודים וערבים, שומעים שפות שונות, ויש ניחוחות של מאכלים מן המזרח ומן המערב. למדתי לדבר עברית עם השכנים מגיל אפס, והם למדו על החגים והמנהגים שלנו. המבנים הטמפלריים שמשלבים קשתות בסגנון המקומי-פלסטיני הפכו לחלק מהנוף המיוחד של השכונה. העושר הזה מקסים בעיניי, כי כזו היא חיפה.

"המיקום של השכונה פשוט מושלם: שתי דקות מהוואדי ומהדר, שתי דקות מקרית אליעזר והעיר התחתית, תחבורה ציבורית לכל מקום כמעט.

"בשכונה יש מוסדות חינוך אבל חסר בית ספר יסודי ערבי. רוב השמות אירופיים מתקופת השואה, ואין בהם ביטוי לעובדה שגם ערבים התגוררו כאן מימים ימימה. בשנים האחרונות יש יותר מטרדים של רעש ומרוצי מכוניות בסופי שבוע ובעיקר בתקופת 'החג של החגים'. התשתיות באזור זקוקות להשקעה גדולה".

"מיקרו-קוסמוס אמיתי לחיים בחיפה"

רני בנדר, מנכ"ל קניון הסיטי סנטר: "זה אזור התיירות מהיפים בעולם, הכולל גן בהאי ייחודי ומדהים ביופיו, נמל תיירות בעל פוטנציאל כלכלי, היסטוריה אדריכלית מסקרנת, קולינריה יוצאת דופן ותושבים מצוינים. המושבה נמצאת בין שכונות מגורים גדולות ואזורי משרדים ומלונאות. בשנה הקרובה ייפתחו לציבור שני בתי מלון גדולים ומשמעותיים. גם הקרבה של המושבה לצירי תחבורה מרכזיים, כמו רכבת, מטרונית ואוטובוסים, מביאה ערך לתיירים, לעובדים ולתושבים. לאחרונה, נוספו למושבה עוד מאות משרות מחברת אתרי האינטרנט WIX, חברת מוקדים טלפוניים תקשוב ומרפאות רופאים מומחים, הרואות במושבה אזור מנצח עבור העובדים שלהן.

"המושבה היא מיקרו-קוסמוס אמיתי לחיים בחיפה. מגורים, מסחר ותעסוקה לכל הדתות מאפשרים שיתופי פעולה מצוינים ואיכותיים. אין ספק שתוכנית תיירות עירונית תקדם את המושבה, ולא רק בחודש דצמבר. נכון להכין תוכנית אסטרטגית שתכלול אירועי תיירות רבעוניים, אשר יקדמו את הכלכלה העירונית. לסבלניים בינינו, פיתוח חזית הים יגיע ויחבר את המושבה עם הנמל והים. תאמינו כי זה יגיע".

 

 

"אחת השכונות הכי מבוקשות בעיר התחתית"

שרבל רוזה, יועץ ומשווק נדל"ן בחיפה: "המושבה הגרמנית היא אחת השכונות הכי מבוקשות בעיר התחתית – בנייני האבן ההיסטוריים, הבניינים לשימור, מקומות הבילוי והקרבה להרבה מוקדי עניין כמו מכללת ויצו, בית החולים רמב"ם והמטרונית.

"מחירי הדירות במושבה הגרמנית במגמת עלייה נוכח הביקוש הרב. גם הביקוש לשכירות בשכונה עלה בתקופה האחרונה מצד צעירים שבאים לעבוד בחיפה. הרבה משרדים נפתחו בתקופה האחרונה בבניין לשימור בשדרות בן גוריון. מקומות הבילוי והמסעדות רק מעלים את הביקוש של הצעירים לגור בשכונה. השכונה נגישה לכל חיפה, ויש בה תחבורה ציבורית זמינה לכל מקום בעיר. הביקוש הגדול לקנייה או להשכרת דירה בשכונה הוא של זוגות צעירים בגלל הקרבה לגני ילדים, בתי ספר, חוגים ומרכז מסחרי.

"החסרונות בשכונה הם ב'חג של החגים', אז יש תנועה גדולה של מבקרים, פקקי ענק והרבה רעש. גם בסופי שבוע השכונה לא במיוחד שקטה".

"מי שבא אליי למסעדה מרגיש שהוא בחו“ל"

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוזאן: "המושבה היא שכונה עם אופי. בעלת בניינים מיוחדים ועם קודקוד חשוב – כיפת הזהב. כששיפצו אותה, לא חשבו שרבים מהמגזר הערבי יתחילו לפתוח פה מקומות, וזה עשה טוב, כי כשהיינו עולים לשבת בכרמל, היה קונפליקט כזה… לא היו נותנים לנו לדבר ערבית, והייתה קצת גזענות, וכשפתחו את המושבה, ובעיקר אני כשפתחתי את 'דוזאן', החלטתי שאני חיפאי ואין הבדל בין המושבה לכרמל ולבת גלים, חיפה היא של כולנו וצריכה להיות משותפת לכולם, ואני פותח את המסעדה שלי לכולם – ערבים ויהודים, מוסלמי נוצרי, הומו, סטרייט… לכולם, וזה סוד ההצלחה. כל מי שבא אליי למסעדה מרגיש שהוא בחו"ל. כי שומעים את כל השפות ואוכלים את כל המאכלים.

"מה שנשאר זה לשמור על המושבה. לנקות אותה יותר, לעשות תאורה, לעשות אירועים כל שלושה חודשים, שכל פעם מבטיחים לנו ולא מקיימים.

"החסרונות? אצלנו אומרים בערבית ש'התלם העקום הוא מהשור הגדול'. אני חושב שעיריית חיפה מפקירה במשך הרבה שנים את המושבה. שיפצו אותה, עשו אותה יפה, אבל נטשו אותה, וזו המלחמה שלי איתם שנים. חסרה מאוד חנייה. מי שרוצה לשמור את המקומות כמו שקורה בזכרון יעקב, בית לחם הגלילית ושרונה בתל אביב – שיילך ויראה איך מטפחים אותם. פה נטשו את המושבה מבחינת ניקיון, גינון, חנייה, שילוט. צריך לסגור את הרחוב בשישי-שבת מפני כל המתפרעים שבאים לחיפה מהכפרים. ב'חג החגים' סגרו את הרחוב, והיה גן עדן.

"עוד חיסרון זה שאנחנו משלמים ארנונה יקרה. לכסף שאנחנו משלמים אין תמורה. המושבה הגרמנית היא הסלון של חיפה, ואי אפשר להתעלם מהסלון של חיפה ולא לנקות ולטפח אותו".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר