הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: Rawpixel / Depositphotos.com)

הפרלמנט של רמת אשכול: "אם מישהו זקוק לעזרה, יש נתינה"

שרון פימה, שולה גילת, עדי סלע וגל שרביט סובלות מפקקים בשעות הבוקר ואחר הצהריים, אבל, למרות הכל, אוהבות את השכונה

פורסם בתאריך: 18.2.22 01:51

"נוף מדהים של כל רצועת החוף"

שרון פימה, תושבת השכונה: "אני גרה ברמת אשכול כמעט 30 שנה. זו שכונה נעימה, שקטה, קרובה לכל מקום. אני הולכת לעבודה בבוטיק שלי בצומת חורב ברגל. שקט כאן. יש נוף מדהים של כל רצועת החוף. יש סופרמרקט. הכל. בשכונה יש גם זוגות צעירים וגם מבוגרים. לי כבר יש ילדים גדולים, אבל למי שיש להם ילדים קטנים, יש כאן גנים. כשהילדים שלי היו קטנים, הגנים היו ליד הבית. בתי ספר אין בשכונה.

"לפעמים, בסביבות השעה שמונה בבוקר יש פקקים ביציאה מהשכונה. לפעמים יש גם פקקים בערב, בגלל ניקוז התנועה של כל מי שעולה ממבואות חיפה בכביש פרויד. כשיש פקק בפרויד אנשים מנסים לחתוך שמאלה לתוך השכונה ולהתקדם מהיציאה העליונה שלה, וזה גורם לפקקים בתוכה. אבל זה לא כל היום, אלא רק בבוקר ולקראת חמש אחר הצהריים״.

"קהילה שעוזרת האחד לשני"

שולה גילת, מנהלת מתנ"ס אשכול ותושבת השכונה: "אני תושבת רמת אשכול זה עשר שנים. זו שכונה שהיא בעצם קהילה, שעוזרת האחד לשני ומאוד מחוברת להכל. אם מישהו זקוק לעזרה, יש נתינה, יש חיבור מדהים בין גני הילדים והמתנ"ס. אפילו הסופרמרקט מחובר לפעילות שלנו, והכל סובב סביב נתינה. יש גם שיתוף פעולה מדהים עם רשת המתנ"סים ועיריית חיפה, ויש גם ועד שכונה שמתפקד מצוין.

"לשכונה יש נוף לים, וזו שכונה שעדיין שומרת על מדשאות. יש פה פארקים מאוד יפים, יש גינת כלבים, שהפכה להיות מקום מפגש גם לבעלי הכלבים, ומציינים שם את כל החגים עם ארוחות. מעבר לארוחות להולכים על ארבע, גם ארוחות להולכים על שתיים.

"המתנ"ס עורך המון פעילויות קהילתיות. החודש אנחנו מציינים את 'פברואר יוצא מן הכלל', שזה שימת דגש על ילדים, נוער ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. עשינו את ההצגה 'דירה להשכיר' בחינם; ילדי הגנים יצפו בבוקר בהצגה על ילדה עם צרכים מיוחדים, ואחר כך יתקיים שיח בהשתתפות הגננות, השחקנית והילדים. אנחנו עושים הפנינג לקראת פורים. בכלל, בכל חג אנחנו עושים אירועים. מעבר לכך שבאופן קבוע יש חוגים ואירועים. אנחנו בעיקר מציעים פעילות לשכונה אבל לא רק – אנחנו מהווים מוקד גם לנאות פרס שלה אין מרכז קהילתי ולשכונות נוספות".

 

 

"ציר מרכזי למי שרוצה לנסוע לתל אביב"

עדי סלע, מתושביה הראשונים של השכונה: "אנחנו מתגוררים ברמת אשכול כבר 34 שנים. השכונה קרובה לכל מקום, היא נגישה. כשעבדתי ברוממה, הייתי הולכת לעבודה ברגל. השכונה היא ציר מרכזי למי שרוצה לנסוע לתל אביב או לזכרון יעקב, הוא פשוט יוצא ישר לכביש פרויד. זה היתרון של השכונה, אבל מצד שני זה גם החיסרון שלה, כי הפקקים פה הם איומים ומזעזעים, בעיקר בבוקר ואחר הצהריים, בסביבות השעה חמש. בשעה זו יש פקקים מאוד רציניים כשעולים בפרויד לכיוון חורב, וזה גם יכול להיות מאוד מסוכן, כי אם אמבולנס צריך לקחת חולה לבית חולים, הוא נתקע בפקק. ברגע שיש פקקים אי אפשר להגיע לשום מקום, הכל סתום.

"מבחינת תחבורה ציבורית, האפשרויות נהדרות, גם למבוגרים וגם לילדים. יש בכל שעה אוטובוסים למטה ולמעלה. גם בכביש הראשי, דרך פרויד, יש כל הזמן אוטובוסים לכל מקום.

"מבחינת תמהיל הדירות, הרוב הן דירות דו מפלסיות עם מדרגות, כמעט שאין בשכונה בתים של מפלס אחד, וזה לא טוב. לגיל שלי זה כבר לא טוב. לכן, יש פה עכשיו הרבה צעירים, כי מבוגרים לא צריכים בית של שתי קומות. השכונה באמת מתאימה לצעירים כי יש בה גנים ומעונות, יש בה גם סופרמרקט ומכבסה".

"שכונה שנבנתה עם הרבה 'קוקיות'"

גל שרביט, מירב שרביט נכסים: "היתרון של רמת אשכול הוא קודם כל במיקום שלה. העובדה שהיא יושבת על הכרמל לכיוון ציר חורב וגם לכיוון פרויד, ויש לה יציאות לכביש 2 ו-4. יתרון נוסף שלה, שהוא משמעותי, זה הנוף הנשקף ממנה – קו ראשון לים, דבר לא מסתיר שם, וגם אין בנייה עתידית שמאיימת להסתיר את הנוף. יתרון נוסף של השכונה הוא שאין בה בנייה לגובה, אין בה מגדלים, הרוב הם בתים פרטיים עם דירות גדולות, מארבעה חדרים ומעלה.

"מבחינה תחבורה ציבורית, יש לשכונה קו שכונתי, 29, שעובר בה, שגם נכנס אליה מפרויד וגם יוצא החוצה. בנוסף, יש את הקווים שיורדים או עולים בפרויד, וזה הופך את השכונה לנגישה.

"מבחינת מוסדות חינוך, הילדים לומדים בבית הספר זיכרון יוסף שנחשב למעולה, ובנוסף יש גם את המרכז הקהילתי החדש יחסית. אמנם בית הספר הוא לא בשכונה, אבל יש בה גנים ומעונות. תופעת החזירים פחתה משמעותית, יכול להיות שהגידור שביצעה העירייה תרם לכך.

"החיסרון הוא הרעש מכביש פרויד. מי שקונה בית בתוככי השכונה לא יסבול מהרעש של הכביש, אבל אז הדירה תהיה בלי נוף. חסרון נוסף שיכול להיות 'דיל-ברייקר' זה העניין של ה'קוקיות'. זו שכונה שנבנתה עם הרבה 'קוקיות', כלומר: הקומה האחרונה של הבניין היא עם תקרות אלכסוניות כמו עליית גג, ואז אתה מקבל חדר שאתה לא תמיד יכול לעמוד בו, בגלל התקרה שהולכת ונעשית נמוכה. אם ה'קוקיה' היא 'אגרסיבית', ורוב החדר הוא נמוך, יהיה יותר קשה למכור את הדירה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר