יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה, חיים פייגלין (צילום: יח"צ)
יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה, חיים פייגלין (צילום: יח"צ)

למחוז חיפה אין מתכנן ואין יו"ר ועדת ערר, ואלפי יחידות דיור "תקועות"

שניים מבין התפקידים הכי בכירים במינהל התכנון במחוז חיפה לא מאוישים זה זמן רב, דבר הגורם לעיכובים בקידום פרויקטים ו"תוקע" מאות פרויקטים שנמצאים בתהליך. יו"ר ארגון קבלני חיפה, חיים פייגלין: "זה מחדל ממדרגה ראשונה, לא פחות"

פורסם בתאריך: 20.2.22 18:20

שניים מבין התפקידים הכי בכירים במינהל התכנון במחוז חיפה – יו"ר ועדת ערר מחוז חיפה ומתכנן מחוז חיפה –  לא מאוישים זה זמן רב, דבר הגורם לעיכובים מהותיים בקידום מיזמי בנייה במחוז ואף "תוקע" פרויקטים של אלפי יחידות דיור, מפני שאין מי שיקדם ויאשר אותן. מדובר בתפקידי.

עו"ד דקלה מוסרי-טל, שכיהנה כיו"ר ועדת הערר של מחוז חיפה, סיימה את תפקידה באפריל 2021, ועד כה לא מונה לה מחליף. מינהל התכנון ניסה "לסתום חור" ואישר לקיים דיונים באופן זמני גם ללא מינוי; ליאת פלד, שהייתה מתכננת מחוז חיפה, סיימה את תפקידה באוקטובר ,2021 וגם לה אין עדיין מחליף. במינהל התכנון אומרים שכבר החל תהליך איתור ופורסמו מכרזים לתפקידים, אך בכל מקרה עד שיימצא וימונה המחליף, ייקח לו זמן להיכנס לתפקיד בפועל ואז יידרש זמן נוסף כדי ללמוד את הנעשה בתחום הבנייה במחוז ו"להיכנס לעניינים".

יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין: "העובדה שאין כיום למחוז חיפה מתכנן ויו"ר ועדת ערר היא מחדל ממדרגה ראשונה, לא פחות. מדובר במחוז החולש על יותר ממיליון איש ועל כ-30 ערים ורשויות מקומיות, שמקודמים בו מיזמי בנייה רבים. נכון להיום עשרות פרויקטים, ואולי אף מאות, תקועים בגלל העיכוב במינויים. תאריכי סיום הקדנציות של מתכנן המחוז ויו"ר ועדת הערר הרי ידועים מראש, זה מחדל שמינהל התכנון לא מתכונן מראש לעזיבתם ומכין מחליפים. אלה תפקידים שחייבים להיות מאוישים כל הזמן. הם משפיעים באופן ישיר על תפקוד הוועדות ועל מיליארדי שקלים בהשקעות של יזמי נדל"ן ואלפי שעות עבודה שלהם ושל גורמי התכנון השונים שעלולות לרדת לטמיון. אני קורא למקבלי ההחלטות לאייש את התפקידים באופן מיידי".

 

 

ועדות ערר מחוזיות לתכנון ובנייה הן ועדות סטטוטוריות המחזיקות בסמכות מעין שיפוטית והן פוסקות בעררים על החלטות ועדות התכנון והבנייה המקומיות בנושאים תכנוניים ובנושאים כלכליים של היטלי השבחה ופיצויים בגין תוכניות פוגעות. הוועדות כוללות מספר אנשי מקצוע, ובראשן עומדים יושבי ראש שממונים לתפקיד לקדנציה של שבע שנים באמצעות ועדות איתור של משרד הפנים. לקראת סיום הקדנציה אמור המשרד לפרסם "קול קורא" לאיתור מועמדים לראשי ועדה חדשים, ובמקביל להקים ועדת איתור שתחליט על המועמדים הראויים.

מוועדת הערר במחוז נמסר בתגובה: "יו"ר ועדת הערר החדשה תחל את תפקידה ב-1 במארס. מיד עם סיום תפקידה של מתכננת המחוז, מונה לה ממלא מקום. בשני מוסדות התכנון לא נפגע סדר הדיונים".

ממינהל התכנון נמסר בתגובה: "אנו ממתינים שנציבות המדינה תקבע מועד למכרז".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר