הפרויקט בשדרות מח"ל (הדמיה: גבריאל גולדמן אדריכלים)
הפרויקט בשדרות מח"ל (הדמיה: גבריאל גולדמן אדריכלים)

ארבעה היתרי בנייה ל-276 יחידות דיור בקרית חיים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה ארבעה היתרי בנייה בתוכנית להתחדשות עירונית בשדרות מח"ל בקרית חיים מערבית. במסגרת התוכנית אושרו לעיבוי ארבעה מבנים ברחוב מח"ל 33, 35, 39 ו-41, שיכללו 276 יחידות דיור במקום 128 יחידות הדיור הקיימות

פורסם בתאריך: 7.12.22 08:55

ועדת המשנה לתכנון ובנייה, בראשותו של סגן ראש העיר מיכאל אלפר, אישרה ארבעה היתרי בנייה בתוכנית להתחדשות עירונית בשדרות מח"ל בקרית חיים מערבית. מדובר בתוכנית עיבוי חפ/2218, שאותה יזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

במסגרת התוכנית אושרו לעיבוי ארבעה מבנים ברחוב מח"ל 33, 35, 39 ו-41, שיכללו 276 יחידות דיור במקום 128 יחידות הדיור הקיימות. כעת, עם אישור ההיתר השמיני מתוך עשרה מבנים במתחם המערבי של שדרות מח"ל, נמצאות כ-500 יחידות דיור בפרויקט בשלבי ביצוע שונים.

התוכנית חלה על 22 מבני רכבת ישנים שנבנו בשנות ה-50 של המאה ה-20, ובהם דירות קטנות ששטחן הממוצע הוא כ-60 מ"ר. התוכנית מאפשרת להכפיל את מספר יחידות הדיור במתחם מ-412 לכ-800 באמצעות תוספת של קומות על גגות הבניינים הקיימים, והיא כוללת חיזוק של המבנים בפני רעידות אדמה, שיפוץ יסודי של החזיתות, הרחבת הדירות הקיימות וחיזוקן במרחב מוגן, והקמת מרפסת שמש. כמו כן מוחלפות התשתיות החיצוניות, נבנים חדרי מדרגות תקניים ונוספת מעלית בכל כניסה. השיפוץ וכל התוספות יבוצעו ללא עלות לבעלי הדירות הקיימים, שיוכלו להמשיך ולהתגורר בבתיהם במהלך העבודות.

לרשות דיירי המתחם מקימה העירייה בימים אלה שני חניונים ציבוריים ומטמינה קו חשמל בעלות כוללת של כ-14 מיליון שקל במימון משותף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. העבודות להקמת החניון הראשון – עילי ותת קרקעי ובו כ-140 מקומות חניה – בוצעו על ידי התאגיד העירוני יפה נוף והסתיימו, והחניון השני – עילי עם כ-40 מקומות חניה – נמצא בתכנון מתקדם ויבוצע על ידי העירייה.

 

 

אלפר: "הוועדה המקומית נמצאת בפעילות שיא של כל הזמנים באישורי תוכניות והוצאת היתרי בנייה לדירות מגורים בפרויקטים להתחדשות עירונית ולבנייה חדשה. לא בכדי פעילות הוועדה זוכה בימים אלו לציון לשבח במסגרת בקרת מינהל התכנון לחידוש הסמכת הוועדה כוועדה עצמאית מוסמכת (יצוין כי אגף בקרת ועדות מקומיות ממליץ להאריך את תוקף ההסמכה בשנה אחת בלבד בשל ליקויים משמעותיים בהתנהלות הוועדה המקומית; ח"ה). יחד עם צוות מינהל ההנדסה נמשיך להוביל תנופת התחדשות עירונית בחיפה".

ראש העיר עינת קליש רותם: "אני שמחה על עוד שלב בהתקדמות תהליך ההתחדשות של קרית חיים, ומבקשת להודות לרשות להתחדשות עירונית, לצוות ההנדסה של עיריית חיפה ולוועדת התכנון. עם זאת, לחזון ההתחדשות העירונית של חיפה בכלל ושל קרית חיים בפרט תהיה זכות קיום רק אל מול ניקוי מוחלט של מפרץ חיפה מתשתיות מסוכנות ומזהמות. סגירת בז"ן בלבד אינה מספיקה ולא תמנע את הקמת 'נאות הדלקים' החדשה במפרץ, אם ימשיכו לקדם בה את הרחבת האחסון של הדלקים והחומרים המסוכנים. אמשיך ואפעל נגד תמ"א 75/א עד לניקוי מלא של חיפה מהפטרוכימיה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאיר

    במקום להרוס את הבניינים בני יותר מ 70 שנה מה עושים הגאונים בישראל מעבים אותם קצת ובונים עליהם. כמו שתיקחו זקן בן 80 , שימו לו מכשירים ברגליים לתמיכה ותעמיסו עליו כמה מזוודות. מדינה של מטורפים.

  2. השואל

    איך לעבות בניינים מאוד ישנים, לבנות מרפסת, חדר מדרגות והדיירים יוכלו להשאר לגור בדירה?

  3. אריה

    בשער העלייה רחוב יציאת אירופה הקבלן בפינוי בינוי פשט את הרגל. השאיר שומם שלד בנין של 20 קומות עם 100 דירות והדיירים כבר אין להם איפה לגור אחרי שהרסו להם את הבניין הישו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר