יוני אסרס וקפאלה אייל (צילום: פרטי)
יוני אסרס וקפאלה אייל (צילום: פרטי)

הסיפור המופלא של קפאלה אייל ויוני אסרס

שניהם עלו מאתיופיה בתחילת שנות ה-2000, כל אחד בעלייה נפרדת. למרות שיש ביניהם קרבה משפחתית, פגישה מקרית שלהם בישראל הובילה לשותפות עסקית מוצלחת, וכיום קפאלה אייל ויוני אסרס הם בעליו של משרד התיווך המצליח KYNADLAN בחיפה. שמענו מהם על העלייה לארץ, על הקליטה וקשיי ההתאקלמות ועל הנחישות להתגבר על כל המכשולים

פורסם בתאריך: 23.5.23 21:46

קפאלה אייל ויוני אסרס עלו לפני כ-20 שנה לישראל מאתיופיה, כל אחד עם משפחתו בעלייה שונה. לפני כשלוש שנים הם נפגשו וביחד פתחו בחיפה את משרד תיווך הנדל"ן KYNADLAN – שיווק ותיווך נכסים, כשהאמינות והמקצועיות הן נר לרגלם. הכרנו את המשרד בהמלצתה של תוכנית "קוראט" בשותפות חיפה בוסטון.

אסרס עלה לישראל בגיל 16 עם משפחתו בשנת 2002. הוא מספר: "באתיופיה התגוררנו בכפר אתלה, שרוב תושביו הם יהודים, אבל האוכלוסייה הלא יהודית בכפר, שהייתה אמנם מיעוט, התנכלה ליהודים. בשלב כלשהו משפחות יהודיות רבות החלו לעזוב את הכפר וגם אנחנו החלטנו לעזוב לאדיס אבבה, שם התגוררנו במשך שבע שנים, שלאחריהן עלינו לישראל".

המשפחה נקלטה במרכז קליטה בבאר שבע, ובהמשך אסרס החל ללמוד עברית בטבריה. מאחר שהיה כבר לקראת סיום התיכון, הוא השלים בגרויות במכללת עמק יזרעאל בתוכנית ייעודית ליוצאי אתיופיה.

בשנת 2006 הוא התגייס לצבא ושירת בחיל האוויר. לאחר השחרור הוא עבד בעבודות מזדמנות, התגורר תקופה בחו"ל ובהמשך החל בלימודי הנדסת תוכנה.

אסרס: "בשנת 2014 חליתי במחלה כרונית והפסקתי לעבוד וללמוד. בשנת 2016 עברתי השתלת כליה בחו"ל, ובשנת 2017 התחלתי לעסוק בנדל"ן לאחר שעשיתי קורס והוצאתי רישיון מתווך".

תחילה עבד אסרס במשרד תיווך כשכיר, אולם בהמשך פתח משרד עצמאי עם שותף בזיכיון של חברת רימקס. לאחר שנה של עבודה משותפת, החליט אסרס להיפרד מהשותף ולצאת לדרך עצמאית יחד עם קפאלה אייל, אותו פגש במקרה.

אייל: "החיים בכפר גונדר באתיופיה לא היו פשוטים לנו. השפילו אותנו, היהודים, ותמיד הרגשנו שאנחנו בסכנה. בשנת 2000 עליתי לישראל עם משפחתי היישר למרכז קליטה בטבריה. הייתי בן 16. הקליטה בארץ לא הייתה פשוטה, ההתאקלמות הייתה קשה, שכן מדובר בתרבות שונה ואנשים שונים, אבל קבלת הפנים שזכינו לה הייתה טובה וחמה".

 

 

בהמשך עבר אייל לירושלים, שם למד עברית, ולאחר מכן עבר לצפת על מנת להשלים בגרויות. בשנת 2003 הוא התגייס לצבא, לאחר השחרור התגורר בתל אביב, ובשנת 2011, לאחר נישואיו, קבע את מגוריו חיפה.

לאחר השירות הצבאי, עבד אייל בעבודות מזדמנות, בעיקר במכירות ובחברות תקשורת. בשנת 2014 החל ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, וחמש שנים לאחר מכן, כשכבר סיים את התואר, הוא פגש במקרה את אסרס, שהציע לו לבוא לעבוד איתו במשרד התיווך. "הוצאתי רישיון מתווך", מספר אייל, "עבדתי עם יוני ועם השותף שלו, וכשהם נפרדו, פתחנו שנינו משרד עצמאי בחיפה".

המשרד של אסרס ואייל עוסק בשיווק דירות למכירה, יד שנייה וראשונה, דירות להשכרה, ניהול נכסים ועוד. ללקוחותיהם הם מעניקים מעטפת שירות הוליסטית, שכוללת יועצי משכנתה, עורכי דין, בנקאים, שמאים ועוד. השירות של ניהול הנכסים ניתן לאנשים שרוכשים באמצעותם דירות ומבקשים להשכיר אותן. "אנחנו מנהלים את הנכס מול הדייר השוכר", הם מסבירים, "בין אם זה גביית דמי שכירות ובין אם זה נושאים שוטפים נוספים. שוכר הדירה כלל לא מכיר את הבעלים, אלא רק אותנו, ואנחנו הכתובת שלו לכל דבר ועניין".

מי קהל הלקוחות שלכם?

"כ-80 אחוז מהלקוחות שלנו הם מהמגזר החרדי ו-15 אחוז מהקהילה האתיופית והשאר מהאוכלוסייה הכללית. כולם מגיעים אלינו בזכות האמינות והמקצועיות".

על שותפות חיפה בוסטון

שותפות חיפה בוסטון, הפועלת כבר 35 שנה, היא הסניף הישראלי של הפדרציה היהודית של בוסטון (CJP (Combined Jewish Philanthropies, ארגון פילנתרופי הפועל למען הקהילות בחיפה ובבוסטון. השותפות מפעילה מגוון רחב של תוכניות, אחת מהן היא תוכנית "קוראט", ששמה לה למטרה לקדם את אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בחיפה בתחומים הקשורים בעולם העבודה, העסקים, ההשכלה האקדמית, לימודי התעודה והאמנות. תוכנית "קוראט" מאפשרת ליווי אישי/עסקי ארוך טווח מותאם לצרכים המשתנים ולהתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהמשתתפים.


KYNADLAN – שיווק ותווך נכסים, רחוב החשמל 60, חיפה

קפאלה אייל, טל': 054-8050967, יוני אסרס, טל': 054-3124994

[email protected]

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר