השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)
השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)

בקשה להארכה נוספת להכרעה בתוכנית רמת גוראל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה החליטה לפנות ליו"ר המועצה הארצית זאב בילסקי ולבקש ממנו להאריך בעוד שנה וחצי את התקופה הנתונה לה לצורך הכרעה בתוכנית להקמת שכונת רמת גוראל. במקביל הוחלט על הארכת הזמן הרביעית לתיקון התוכנית

פורסם בתאריך: 10.12.18 07:59

ההשקפה הרווחת בעולם הנדל"ן היא שגורם מרכזי לעלייה במחירי הדירות הוא מחסור בדירות חדשות, כלומר פערים בין ההיצע לביקוש, ולכן מצדדיה אמורים להיות מודאגים מהתמשכות הליכי האישור של התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להקמת שכונת רמת גוראל. בישיבתה האחרונה החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לפנות ליו"ר המועצה הארצית זאב בילסקי ולבקש ממנו להאריך בעוד שנה וחצי את התקופה הנתונה לה לצורך הכרעה בתוכנית.

חוק התכנון והבנייה קובע כי הוועדה המחוזית תחליט בתוכנית שבסמכותה תוך שנה וחצי ממועד הגשתה. עם זאת, החוק קובע כי לבקשת ועדה מחוזית רשאי יו"ר המועצה הארצית להאריך את התקופה "מטעמים מיוחדים שיירשמו". לפי הפרוטוקול של החלטת הוועדה המחוזית, בשנה שעברה כבר נשלחה ליו"ר המועצה בקשה להארכת התקופה בשנה נוספת, וכעת תוגש עוד בקשה להארכה ממושכת יותר. הנימוק לבקשה החדשה הוא "חשיבות התוכנית לפיתוח שכונות מגורים בעיר".

בתוכנית מוצע להקים 2,000 דירות במורדות המערביים של הכרמל בין ארבע שכונות בדרום הרכס – רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה ודניה. התוכנית משתרעת על פני שטח של 437 דונם המכונה גבעת העזים. השטח משופע כיום בחורש טבעי, אך כבר חלות עליו תוכניות מנדטוריות מאושרות שלפיהן מיועדות הקרקעות למגורים. נוסף על היצע דיור חדש כוללת התוכנית מערכת כבישים, מבני ציבור ובהם בית ספר יסודי ובית ספר תיכון, אתר מסחרי, שטחי ציבור פתוחים ומערכת של שבילי אופניים שיתחברו לשכונות הגבולות בה. אלא שהליכי הדיונים בתכנון השכונה החדשה הפכו לסאגה של ממש, שסיומה לא נראה באופק.

 

 

בספטמבר אשתקד קיימה הוועדה המחוזית דיון ב-748 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, ובסיומו היא החליטה לקיים סבב התנגדויות נוסף לקביעותיה החדשות לאחר תיקונה. מתנגדי התוכנית בגרסתה מלפני ביצוע התיקונים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות – בעלי מגרשים בשטח התוכנית שהציגו טענות שמאיות פרטניות באשר לזכויותיהם, ותושבים שהתמקדו בשינוי המוצע בתוכנית להפיכת גבעה ירוקה לשטח בנוי.

בהחלטתה מלפני כשנה ושלושה חודשים קבעה הוועדה שמסמכי התוכנית יתוקנו תוך פרק זמן של 90 ימי עבודה – עד 4 בפברואר – ולאחר מכן יתקיים סבב ההתנגדויות הנוסף. אלא שבחודש ינואר החליטה הוועדה המחוזית להאריך בארבעה חודשים נוספים – עד 15 במאי – את תקופת הכנת התוכנית המתוקנת. ההארכה אושרה בעקבות מכתב ששלחה העירייה לוועדה ובו היא ציינה כי לנוכח היקף העבודה הדרוש לתיקון התוכנית היא מבקשת להאריך את תקופת ביצוע התיקונים.

מפרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית שהתקיימה בחודש מאי עולה כי העירייה דווקא העבירה לוועדה ב-23 באפריל חלק ממסמכי התוכנית המעודכנים (תשריט ותקנון), אך "התקיימה ישיבת עבודה בין לשכת התכנון המחוזית ונציגת העירייה בדבר שינויים נוספים נדרשים". לפיכך אישרה הוועדה לעירייה פרק זמן של שלושה חודשים נוספים – עד 15 באוגוסט – לתיקון מסמכי התוכנית.

מפרוטוקול ישיבתה האחרונה של הוועדה המחוזית עולה כי התיקונים הושלמו עד לחודש יוני, אך מכיוון שנדרשת בדיקה שמאית מקיפה מבקשת לשכת התכנון המחוזית להאריך שוב את תקופת ביצוע התיקונים "ולאפשר לעיריית חיפה לתקן את המסמכים השמאיים בהתאם להערות שמאי הוועדה". זוהי הארכת הזמן הרביעית לתיקון התוכנית, והפעם תקופת ביצוע התיקונים כלל לא הוגבלה בזמן.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דן מובייליסיקי

    מספיק עם השכונות הנוראיות האלה, אסור לתת לשכונה הזאת לקום.
    יש כל כך הרבה בניינים נטושים בחיפה שיכולים לספק מגורים בעיר לעוד 50 שנה.
    תתחילו לשקם את השכונות הוותיקות לפני שאתם הורסים לנו את מעט הטבע שעוד נותר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מריחת זמן כרגיל אבן פינה ב2013 ושום דבר לא זז אין שכונות חדשות .

  3. בני

    למה לכל הרוחות רוב הפרוייקטים בחיפה לא זזים?
    כל דבר עד שזז אפשר כבר לטוס לירח ולחזור וגם לא יזוז עדיין כלום!! חזית הים לא זז פארק הקישון לא זז מגדלי משרדים בעיר תחתית לא זז הטיילת מקריית חיים לקריית ים לא זז ועוד ועוד!!!! בנתיים לא שומעים מקליש כלום נעלמה כאילו בלעה אותה ההאדמה!! רון קובי בנתיים לא מפסיק לפעול בטבריה וקליש שתלינו בה תקוות בנתיים לא רואים כלום !! מקווה שלא נפלנו בפח מרק דיבורים שלה..למה אם כן אז זהו אפשר לעזוב את המדינה הזאת אין אמון כבר באף אחד/ת

  4. למה להרוס גבעה שלמה

    למה צריך להרוס גבעות שלמות על בנייה נמוכה ובמדרונות שידרשו חציבה ענקית.
    בתל אביב בונים מגדל אחד של 100 דירות ופה עם ואדיות נדירים הורסים ואדי שלם עבור 100 דירות.
    זה אבסורד. אפשר את כל הזכויות לרכז בחלק העליון של הגבעה בכמה מגדלים ובניינים מדורגים ולהשאיר את כל השאר שטח ירוק פתוח.

  5. להעביר זכויות לרמת זמר

    גבעת זמר ורמת גוראל הן טעויות תכנון קשות ואת השנייה עוד ניתן לעצור. תנו את הזכןיות האלו לבעלי הקרקעות בשכונות אחרות קיימות כמו נאות פרס ב' או בהגדלת הזכויות בגבעת זמר ותצילו את הגבעה הירוקה מהאחרונות שנותרו

  6. לבטל את ההרס

    הרס הואדיות בכייה לנצח.
    אין לעיר עוד ואדיות במקום אלו שיהרסו עבור כמה מאות דירות.
    כמה מאות דירות אפשר להוסיף בפרויקטי פינוי בינוי בכל שכונה בעיר.
    יש בחיפה 900 מבני שיכוני רכבת שמשוועים לפינוי בינוי. למה להרוס במדרונות ???

  7. עומר

    מדובר בקרקעות פרטיות עם זכויות בנייה מ1930. העובדה כי התוכנית משתרכת היא כי בעלי הקרקעות כאן הם אנשים מן המניין ללא יכולת "שימון" של גלגלי הבירוקרטיה. גבעה ירוקה אומנם אך בבעלות פרטית עם זכויות בניה יותר ישנות מרמת בגין.
    תעזבו את האדם הקטן לנפשו ותנו לבנות! כמה עוד ניתן לחכות? 25 שנה!!!

  8. בולדוזר

    תהנו תתפתחו תעירו את העיר העייפה עם שכונות חדשות ככה יהיה עניין בחיפה לא כמו עכשיו עיר רדומה אין מעוף אין חזון ראש עיר חדש צריך להיות בולדוזר לא קורקינט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר