קמפוס הנמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)
קמפוס הנמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ההכרעה בנושא קמפוס הנמל הועברה לוועדה המקומית

בתחילת העבודות להכנת התוכנית החדשה למתחם קמפוס הנמל היא סווגה כתוכנית שסמכות אישורה נתונה בידי הוועדה המחוזית. בעקבות אישור תוכנית המתאר הכוללנית של חיפה נסללה הדרך להעברת סמכות האישור לוועדה המקומית

פורסם בתאריך: 27.10.19 10:03

סמכות האישור של התוכנית החדשה למתחם קמפוס הנמל בעיר התחתית הועברה לוועדה המקומית של עיריית חיפה. לפי פרוטוקול החלטת הוועדה המקומית לאשר את התוכנית להפקדה, בעת התחלת העבודות להכנתה של התוכנית היא סווגה כתוכנית שסמכות אישורה נתונה לוועדה המחוזית – חיפה, אך בעקבות אישור תוכנית המתאר הכוללנית של חיפה בחודש מרץ נסללה הדרך להעברת סמכות האישור של תוכנית קמפוס הנמל לוועדה המקומית.

העברת הסמכות נגזרת מחוק התכנון והבנייה אשר קובע כי ועדה מקומית רשאית לאשר בעצמה תוכנית מקומית אם על שטחה חלה תוכנית מתאר כוללנית, ובתנאי שהתוכנית המקומית אינה סותרת את התוכנית הכוללנית. לפיכך צוין בהחלטת הוועדה המקומית להפקיד את תוכנית קמפוס הנמל כי "תוכנית זו תהיה תוכנית בסמכות הוועדה המקומית וכל מסמכי התוכנית יעודכנו בהתאם".

 

 

משמעות ההחלטה היא העברת הסמכות לאישור התוכנית ממוסד תכנון שבו קיים רוב מוחץ לנציגי משרדי ממשלה שלא נבחרו לתפקידם על ידי הציבור – 12 מתוך 18 חברי הוועדה המחוזית הם נציגי משרדי ממשלה – למוסד תכנון שכל החברים בו הם נבחרי ציבור, לנוכח העובדה שהוועדה המקומית מורכבת מחברי מועצת העיר.

את תוכנית מתחם קמפוס הנמל יזמה עיריית חיפה, והיא הוכנה על ידי האדריכל ברוך ברוך. גבולות המתחם הם בית המכס ממזרח, ממגורות דגון ממערב, דרך העצמאות מדרום ומסילת הרכבת מצפון, והוא כולל בעיקר מגרשים מבונים לצד מספר מגרשים פנויים. שטחה של התוכנית הוא 114 דונם, ומתוכם 42 דונם הוגדרו בייעוד "עירוני מעורב" – הגדרה שמקפלת בתוכה סל שימושים רחב ביותר. המנעד הרחב של שימושים בייעוד זה כולל מגורים, מסחר, בילוי, בידור, אולמות אירועים, כל סוגי המשרדים (לרבות משרדי ממשלה, משרדי עירייה ושירותים עסקיים), מוסדות להשכלה גבוהה, בתי מלון, אכסניות, אולמות תיאטרון, בתי קולנוע, אולמות קונצרטים, ספריות, מוזיאונים ומרכזים קהילתיים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר