האזור שבו מתוכננת הקמת שטחי האחסון של חנ"י (צילום: רשות נחל הקישון)
האזור שבו מתוכננת הקמת שטחי האחסון של חנ"י (צילום: רשות נחל הקישון)

יומיים גורליים למרחב נחל הקישון במוסדות התכנון הארציים

התוכנית המפורטת השנויה במחלוקת שיוזמת חברת נמלי ישראל להקמת שטחי אחסון ועורף נמל בשטח של 400 דונם במרחב הנחל תידון מחר בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, וביום רביעי במליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף)

פורסם בתאריך: 9.12.19 18:32

מרחב נחל הקישון עומד בפני שבוע גורלי במוסדות התכנון הארציים. התוכנית המפורטת השנויה במחלוקת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת שטחי אחסון ועורף נמל בשטח של 400 דונם במרחב הנחל תידון מחר (שלישי) בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, וכבר ביום רביעי היא תידון במוסד תכנון ארצי נוסף – מליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף).

התוכנית אמנם אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית – חיפה כבר בחודש ינואר, אך לשם המשך קידומה נחוצים אישורים של הוולנת"ע והוולחו"ף. התוכנית הקרויה "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" מציעה בשטחה שימושי עורף נמל הכוללים מבני מחסנים, בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים ושטחי אחסון פתוח למכולות.

יישום התוכנית יגנוז למעשה את השאיפות להרחבת הפארק המתוכנן במורד נחל הקישון מדרום ומצפון, בשטח של כ-850 דונם בלבד, מכיוון שבגרסתה הנוכחית היא מייעדת לעורף נמל שטחים הגובלים בו, ובהם השטח המכונה "מתחם 95 דונם" אשר כולל שטחי אספלט שנסללו לפני כעשר שנים בהליך תכנוני אחר במרחק של מספר מטרים מגדתו הדרום-מערבית של הנחל.

 

 

ללא קשר לתוכנית, מסוף המכולות העורפי הקיים לא מאפשר את הרחבת הפארק מצדו הדרום-מזרחי. בקשתה של רשות נחל הקישון לייעד לפארק את כל שטח תוכנית המחסנים, כך ששטחו יהיה כ-1,500 דונם, לא אומצה עד היום על ידי הוועדה המחוזית. משמעות הדברים היא שבנסיבות הקיימות, רק הימנעות מאישור תוכנית המחסנים תאפשר להרחיב את הפארק המצומק בהיקפו בהשוואה לפארקים אחרים ברחבי הארץ (שטחו של פארק הירקון למשל הוא כ-3,700 דונם).

מהוראות התוכנית ניתן ללמוד כי אחסון הסחורות יכלול מכולות – זו על גבי זו עד לגובה של 21 מטר (שבע קומות בבניין מגורים) – צובר יבש (מטען מוצק בתפזורת שאינו ארוז) ומטען כללי (כל מטען שאינו ארוז במכולה ואינו צובר יבש או נוזלי). התוכנית מאפשרת במגרשי הלוגיסטיקה הקמת מבנים עד לגובה של 35 מטר (12 קומות בבניין מגורים).

חנ"י רואה מבחינתה חשיבות רבה לתוכנית המפורטת, שבדברי ההסבר המצורפים לה צוין כי היא "נועדה לאפשר פיתוח שטחים עורפיים איכותיים לטובת השרשרת הלוגיסטית ולחיזוק הכלכלה המקומית, כערך מוסף של הפעילות הנמלית".

עדכון (19:36): מסדר יום מעודכן שהפיצה הוולנ"ע עולה כי התוכנית הוסרה מסדר היום של ישיבת הוועדה מחר.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר