סדרת המופעים של ד"ר אורית וולף – המוזיקה הקלאסית כפי שעוד לא הכרתם. צילום: יואל לוי
סדרת המופעים של ד"ר אורית וולף – המוזיקה הקלאסית כפי שעוד לא הכרתם. צילום: יואל לוי

סדרת המופעים של ד"ר אורית וולף: המוזיקה הקלאסית כפי שעוד לא הכרתם

בסדרת המופעים של ד"ר אורית וולף, שמהווה חלק מהתכנית האמנותית במועדון התרבות של מוזיאון טיקוטין, תיחשפו אל המוזיקה הקלאסית שעיצבה את חייהם של כל אחד ואחד מאיתנו, באופן ייחודי שכמוהו עוד לא חוויתם

פורסם בתאריך: 19.2.20 20:23

לא האמנתי שהצלחתי לתפוס את המוזיקאית אורית וולף לשיחה של חצי שעה. הלו"ז העמוס של וולף המוכשרת נע בין חזרות, הרצאות, פגישות וכמובן זמן איכות משפחתי עם ילדיה. המוטיבציה שלה ליצירת מפגשים מוזיקליים בין אנשים, עוררה בי את הרצון להכיר את וולף לעומק ולהבין מדוע היא מעמיסה על עצמה כל כך הרבה פרויקטים, כאשר אחד מהבולטים שבהם, הוא כמובן סדרת המופעים באודיטוריום רפפורט שבחיפה. סדרת המופעים החדשה שלה, שמורכבת מתשעה מופעים שונים וחד פעמיים, מפגישה בין השפעות מוזיקליות שונות לאמנים ישראליים ובינלאומיים מהשורה הראשונה. כלל האמנים מעניקים לוולף את השרביט ליצור ולנגן כראות עיניה, וסומכים עליה בעיניים עצומות.

ככה זה כשאתם משתתפים במופע מבית היוצר של אמנית וותיקה שזכתה באינספור תחרויות מוזיקליות ומחזיקה בדוקטורט במוזיקה מאוניברסיטת בוסטון, בר אילן, תל אביב והאקדמיה המלכותית בלונדון (שם היא כיום משמשת כמורה). אך בכל זאת, מדוע כל השחקנים, המוזיקאים והאמנים המוכשרים הללו מתאספים יחדיו במטרה להשתתף בקונצרט מוזיקה קלאסית? ובכן, התשובה פשוטה: זהו לא סתם קונצרט שמתאים אך ורק לחובבי מוזיקה, אלא מופע ורסטילי שמצליח לחבר כל אדם למוזיקה הקלאסית ומוכיח את השפעתה הניכרת על האנושות ועל האופן שבו חיינו התעצבו.

כיצד החל הרומן שלך עם מוזיאוני חיפה?

"לפני כעשור, הוזמנתי מטעם מוזיאון טיקוטין לתת סדרת קונצרטים. המטרה שלי הייתה לארח אמנים מכלל הקשת התרבותית, ואכן הצלחתי לעשות זאת. אמנים צעירים, שחקנים מפורסמים כמו נתן דטנר, ציירים, מוזיקאים מוכרים לדוגמת פבלו רוזנברג מגיעים להשתתף כיום במופעים מגוונים שמוקירים את המוזיקה הקלאסית. עם השנים, קבוצת המנויים גדלה עד כדי כך שנאלצנו לעבור לאודיטוריום רפפורט הגדול שבחיפה. כיום, כל שלישי בבוקר אחת לחודש, אולם רפפורט שמכיל כ-500 מקומות מתמלא עד אפס מקום באנשים מאוכלוסיות מגוונות ומפתיעות. בין המנויים ניתן למצוא חובבי מוזיקה, משפחות, בעלי מקצוע מגוונים ואפילו צעירים. גם הם הבינו ששווה להשקיע שעה וחצי בחודש בשביל לצפות במופע מוזיקלי רב תחומי. כזה שחושף אותם לכלל רבדיה של המוזיקה הקלאסית באופן מקורי ושונה".

סדרת המופעים של ד"ר אורית וולף: מופעים וורסטיליים שמצליחים לחבר כל אדם למוזיקה הקלאסית. צילום: יואל לוי

סדרת המופעים של ד"ר אורית וולף: מופעים ורסטיליים שמצליחים לחבר כל אדם למוזיקה הקלאסית. צילום: יואל לוי

האם הרכב האמנים משתנה מפעם לפעם?

"בהחלט. הורסטיליות הזו מהווה מאפיין משמעותי בתפיסת העבודה שלי, ששואפת ליצור משהו שונה בכל מופע, בין אם מדובר בהרכב האמנים או בתוכן עצמו שיכול לכלול נגיעות מוזיקליות מגוונות כמו פרנק סינטרה, אלביס פרסלי, שופן, או באך. כך, קבוצת המנויים מקבלת זווית שונה של המוזיקה הקלאסית בכל פעם מחדש. אך הגיוון הזה לא רק בא לידי ביטוי בתוכן, אלא גם במספר ההופעות. כל הופעה שלי מוצגת לרוב רק פעם אחת, כך שהקסם הראשוני נשמר לאורך הזמן".

מהיכן מונע הדרייב שלך להנגשת המוזיקה הקלאסית עבור הקהל הרחב?

"זוהי שליחות שלי מזה שנים. המוזיקה הקלאסית מתאימה לכל אחד, אך כיום לצערי, המערכות החינוכיות אינן שמות דגש ניכר על הגורם החשוב הזה שכל כך השפיע על החוויה האנושית. אני חושבת שבאמצעות שימוש יצירתי בכלים המוזיקליים וחשיבה ייחודית, כל אחד יוכל להתאהב במוזיקה הקלאסית. כל אלה מתקיימים כמובן מבלי להתפשר ולו לרגע קט על האיכות והאווירה האקסקלוסיבית של המופעים. באמצעות הידע הרב שרכשתי בענף המוזיקה והודות לתשומת הלב הניכרת שאני מעניקה לכל המאפיינים הללו, אני מצליחה להנגיש את המוזיקה הקלאסית לקהל הרחב באופן חם, אישי, מגוון ויצירתי. כמו כן לשמחתי, אני מצליחה להביא לידי ביטוי בהופעותיי את סגולותיה הרבות של המוזיקה הקלאסית ולחשוף את הקהל לסיבות הרבות שבשמן היא קיימת: קירוב לבבות, ריפוי פיזי ונפשי, התעוררות של כל מנעד הרגשות ועוד המון".

לסיכום, איזה מקום תופסת המוזיקה בחייך?
"המוזיקה היא כל עולמי, בדגש על המוזיקה הקלאסית. זוהי שפה רב תחומית ומלאת ניואנסים שמהווה אמנות במיטבה. במסגרת הופעותיי, אינני שופכת על הקהל את ההיסטוריה של המוזיקה הקלאסית אלא נותנת לה לדבר בעצמה, מתוך אמונה כי החוויה הגולמית שגלומה במופע מוזיקלי חי היא זו שיוצרת את ההשפעה הגדולה ביותר על אנשים. על מנת להשפיע על כמה שיותר אנשים, אני גם שואלת את עצמי כל הזמן שאלה פשוטה- 'האם המופע יצליח לרגש חובב מוזיקה שחי ונושם את התחום ובו בזמן גם אדם שמעולם לא צפה בקונצרט קלאסי?'. רק כאשר מתקבלת תשובה חיובית באופן אבסולוטי, אני משחררת את המופע לאוויר העולם. כך, מתקבלת בסופו של דבר תוצאה יצירתית שמדברת לכל אדם ואף מצליחה לשלב בין שני רכיבים משמעותיים: להעניק למוזיקה הקלאסית את הכבוד הראוי לה, ובמקביל להתמלא בתחושות האינדיבידואליות והעמוקות ביותר של האמן המבצע".

לפרטים נוספים ולהרשמה לסדרת המופעים של ד"ר אורית וולף, אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 04-8383554 או להיכנס לאתר האינטרנט של מוזיאוני חיפה. כמו כן, אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של אורית וולף.

ד"ר אורית וולף: נותנת למוזיקה הקלאסית לדבר בעד עצמה. צילום: חיים קמחי

ד"ר אורית וולף: נותנת למוזיקה הקלאסית לדבר בעד עצמה. צילום: חיים קמחי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר