ברק בכר. וואלה, לא יודע (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
ברק בכר. וואלה, לא יודע (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

יותר שאלות מתשובות. הרבה יותר

פורסם בתאריך: 9.4.24 12:10

המשחק נגד מכבי תל אביב מסמל את העונה כולה. מכבי חיפה החלה, די בעל כורחה, תהליך של הצערה, ולפעמים זה עולה ביוקר. תשאלו את שריף כיוף שהחליק בגול של ערן זהבי, ומנגד לקח כמה הצלות יפות. שחקן העונה שלנו הוא ענאן חלאילי שכבש עוד שער נפלא, ואלמלא הצ'אנס שניתן לשחקני הנוער, ספק אם היינו זוכים לראות את הכישרון הצעיר הזה.

לבי עם מסאי דגו שיסיים את העונה ללא תואר. הוא עשה קסמים השנה, הרבה מעבר למצופה, אך השבוע האחרון, שבו מכבי הפסידה לבני ריינה בליגה ולמכבי נתניה בגביע, רשום על שמו. בחוגים מסוימים, אין על זה מחילה.

וכאן עולות המון שאלות לקראת העונה הבאה, שבנקודת הזמן הזאת אין להן תשובות.

האם ברק בכר בכלל רוצה לחזור? בכלל לא בטוח. אחרי שלוש אליפויות הוא הרגיש שהוא מיצה את עצמו ומצא אתגר חדש. האתגר הזה הסתיים בפיטורים, אבל בכר הוא לא אחד שמרים ידיים, ועדיין יש לו חלום לכבוש את אירופה. דודו דהן, הסוכן של בכר, יכול למצוא לו קבוצה ביוון, בבלגיה או בפורטוגל, אבל אף אחד לא יכול לדעת מתי תסתיים המלחמה, וסביר להניח שבכר לא ייצא להרפתקה בחו"ל כשטילים עפים על ישראל.

מה יקרה עם מכבי תל אביב תיכנס לתמונה? רובי קין אמנם בדרך לאליפות, אך בכלל לא בטוח שזה מה שישאיר אותו בתפקיד. אם מיץ' גולדהאר יציע לבכר חוזה שמן, ייתכן שזה האתגר החדש שהוא מחפש. אמנם לא בדיוק אירופה, אבל מספיק קרוב לנתב"ג.

גל אלברמן עשה השנה כל מה שבכר לא רצה לעשות, אז איך זה יעבוד? חזרה של בכר תהיה הודאה של מכבי בכישלון פרויקט המעטפת. כל השחקנים שבכר לא רצה בקדנציה שלו הגיעו למכבי בקדנציה של דגו. ליאור רפאלוב, קני סייף ואיתמר ניצן הוצעו לבכר לא פעם – והוא סירב. תהליך ההצערה החל רק השנה כי בכר הצליח לשכנע את שחר שהמטרה שלו היא אליפויות, וכלל לא בטוח שהוא יסכים להמשיך את התהליך הזה. לכן קשה לראות את בכר ואלברמן משדרים על אותו תדר.

 

 

האם עומר אצילי יחזור, ותחת איזה מאמן? כדי להחזיר את הצלחת לחיפה, מכבי חייבת את אצילי, ואם אפשר אז גם את נטע לביא. אחרי מכירתו של חלאילי לאוניון סן ז'ילואז' בהרבה המיליונים, שחר לא יוכל לתרץ את אי החזרתו בעניינים כספיים, בטח כאשר יהיה קשה להנחית פה זרים ברמה גבוהה בגלל המלחמה. וסביר להניח שגם לזהותו של המאמן יהיה משקל, לפחות מצד ליגיונרים שמכבי שואפת להחזיר.

מי מהזרים ימשיך איתנו? כל הזרים השנה אכזבו, ונראה שלפחות רובם לא רוצים להיות פה. אולי בגלל המלחמה, אולי הם מרגישים שדי. מעניין מאוד מה יהיה עם עבדולאי סק אחרי עונה חלשה, אם פרנטזדי פיירו יימכר, אם פייר קורנו ואם צ'רון שרי יחזור. לבכר, כידוע, יש את הפייבוריטים שלו.

מי יהיה השוער הראשון? יסלח לי כיוף, אבל מכבי חייבת שוער בכיר. נכון, הוא כישרון, אבל זה לא מספיק למכבי חיפה ולא מספיק לאליפות. הבעיה היא שאין אף שוער ישראלי שיכול ללבוש את אפודת ההרכב הראשון.

ליאור רפאלוב לאן? אני לא יודע אם רפאלוב בעצמו האמין שבגיל 37 הוא יסחוב את מכבי על הגב חצי עונה. בתקופה האחרונה הוא איבד מהחדות ונראה עייף ועצבני. בכר לא רצה אותו בעבר על הדשא, ואולי זה הזמן בשבילו לתפוס נישה בצוות המקצועי.

יש עוד הרבה שאלות שאין עליהן תשובות. העונה הזאת היא מטלטלת, ובהחלט שאסור להגדיר אותה ככישלון. זו היתה שנת בנייה, למידה והתגברות על משברים. בעונה הבאה, ולא משנה מי יהיה המאמן, כבר לא יהיו תירוצים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר