הספורטן (צילום: חיים דדוש)
הספורטן (צילום: חיים דדוש)

אחרי רכישת הספורטן על ידי העירייה: החרדים ידרשו מועדי רחצה בהפרדה

לדברי גורמים בעירייה, מאחר שמדובר בבריכה עירונית, יהיה על העירייה למצוא פתרון לרחצה בהפרדה עבור המגזר החרדי. גם סוגיית פתיחת המתחם בשבתות עדיין לא ברורה. יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר, אריה בליטנטל, ידרוש שהסטטוס קוו יישמר. החברה הכלכלית: "בקרוב נגבש סופית את כל פרטי הפעלת הבריכה העירונית ונפרסם זאת לכל התושבים"

פורסם בתאריך: 19.10.21 13:51

נציגים חרדים במערכת הפוליטית דורשים להקצות מועדי רחצה בהפרדה בבריכת הספורטן, לאור ההודעה על רכישת המתחם על ידי החברה הכלכלית והפיכת הבריכה לעירונית.

יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר, אריה בליטנטל, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כאשר העסקה תסתיים, אנחנו נדרוש כחלק מהתוכנית להנגיש את הבריכה גם לציבור החרדי. זאת אומרת, שביום בשבוע או לא יודע כמה, ייתנו לציבור החרדי להשתמש במתחם הזה".

אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

בליטנטל מעלה גם את סוגיית לימודי השחייה לתלמידי בתי הספר ממסגרות החינוך החרדי: "לפני כמה שנים הייתה לנו בריכה כאן (בריכת הפועל – ב"כ), שיכולנו ללמד בה את התלמידים לשחות. היו שיעורי שחייה לבתי ספר מהמגזר החרדי. אני אדרוש שחלק מההסכם יהיה שתלמידי בתי הספר יקבלו שם שעות לימוד שחייה על פי ההלכה. זאת אומרת, בנים לחוד ובנות לחוד. על זה אני שם דגש. אני חושב שזה מאוד חשוב שילדים ילמדו שחייה, זה מפתח אותם. בנוסף, חשוב שלציבור הרחב מהמגזר החרדי תהיה אפשרות להשתמש במתחם הזה בהפרדה".

לדברי גורמים בעירייה, מאחר שמדובר בבריכה עירונית, יהיה על העירייה למצוא פתרון לרחצה בהפרדה עבור המגזר החרדי, שכן אם העירייה לא תעשה כן, עומדת כאן עילה של הדרת מגזר משימוש בנכס עירוני. גורמים הבקיאים בעסקת הרכישה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי בתוכנית העסקית שגובשה, לא הובאו בחשבון מועדי שימוש בהפרדה למגזר החרדי וגם לא סגירת הבריכה בשבתות מחשש להפרת הסטטוס קוו.

על כך אומר בליטנטל: "אני מקווה שגם פה יישמר הסטטוס קוו. אני אגש לרבנים ונראה מה תהיה עמדתם בנושא זה. כמובן שנבקש שהסטטוס קוו יפעל גם כאן".

 

 

"כלבו – חיפה והקריות" פנה לחברה הכלכלית בשאלה – האם במודל העסקי שגובש נלקחו בחשבון הקצאת מועדים מיוחדים בהפרדה ולמגזר החרדי ואי הפעלת המתחם בשבתות. על כך השיבו בחברה הכלכלית: "תושבי חיפה ייהנו החל משנת 2022 מבריכה עירונית במחירים שווים לכל כיס. זו בשורה חשובה, שעל הוצאתה לפועל עמלו בשנה וחצי האחרונות עיריית חיפה והחברה הכלכלית מול חברת 'ברטן'. בקרוב נגבש סופית את כל פרטי הפעלת הבריכה העירונית ונפרסם זאת לכל התושבים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שחיין

    חובה לפתוח את הבריכה בשבת כמו כל הבריכות האחרות בעיר.
    החרדים, שהם מיעוט בעיר לא יכולים לכפות על הרוב סגירת בריכה בשבת. חצופים‼️‼️

  2. לקו פנינה כמו הספורטן ועכשיו יהרסו אותה עם חרדים והכפייה שלהם.

    החרדים מדברים על הזמן על סטטוס קוו….
    הספורטן היה מעוז חילוניות וככה הוא צריך להישאר!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר