רג'א זעאתרה ואביהו האן (צילומים: רמי שלוש, מירב שדה)
רג'א זעאתרה ואביהו האן (צילומים: רמי שלוש, מירב שדה)

על רקע התערערות מועצת השינוי: לחצים על סיעת חד"ש להצטרף לשורותיה

הבקיעים במועצת השינוי התרחבו אתמול, כאשר ההצעה לסדר של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן להפעלת הכרמלית בשבת לא אושרה במועצת העיר. עתה, מנסים חבריה למנוע אפשרות שבה היא תאבד את הרוב שלה, אם האן וסיעתו יחליטו לפרוש ממנה

פורסם בתאריך: 8.12.21 08:12

במועצת השינוי לוחצים על סיעת חד"ש להצטרף לשורותיה במטרה להרחיבה ולמנוע אפשרות שתהפוך למיעוט, לאור ההתערערות ביחסים עם סיעת הירוקים.

עוד בשבוע שעבר חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי במועצת השינוי החלו לצוץ בקיעים, על רקע טענות של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, לפיהן השיבוץ של חברי סיעתו בוועדות ובתאגידים העירוניים אינו תואם את גודל הסיעה. חילוקי דעות נוספים התגלעו בין הצדדים, לאחר שנודע כי האן מבקש למנות את חברת סיעתו, הילה לאופר, לחברה בוועדת השמות, מינוי שניתן ליו"ר מרצ תבור להט. בתגובה חסרת תקדים ל"כלבו – חיפה והקריות", אמר להט, בין היתר: "אביהו יכול לחפש את החברים שלו".

איחוד הכוחות אתמול (שלישי) במועצת העיר בין חברים במועצת השינוי לחברים בקואליציה הצרה של קליש-רותם – במטרה להפיל את ההצעה לסדר של האן להפעלת הכרמלית בשבת – רק הגביר את החשש מפירוקה של מועצת השינוי בקרב חבריה.

נכון לעכשיו מועצת השינוי מונה 18 חברים. אם הירוקים יתנתקו ממנה, היא תמנה 14 חברים בלבד – מספר שאין בו רוב להעברת החלטות. צירופם של שני חברי חד"ש, רג'א זעאתרה ושהירה שלבי, יבטיח לה רוב, אם כי על חודו של קול, אם וכאשר הירוקים יפרשו. תרחיש אחר אפשרי, אם כי פחות סביר, הוא שמועצת השינוי היא זו שתרצה להתנתק מהירוקים, וכך שני חברי חד"ש יאפשרו לה להמשיך להוות רוב.

 

ההערכות הן, מצד אחד, כי האן לא ימהר לטרוף את הקלפים ולהצטרף לקליש-רותם, שכן הוא רואה את עצמו כאלטרנטיבה להחליפה בבחירות הקרובות. מצד שני, גם לחברי מועצת השינוי אין אינטרס לאבד את האן על ארבעת המנדטים שלו.

בחד"ש, בינתיים, לא ממהרים לקבל החלטות, בעיקר לאור השיהוי באישור התקציב לשנת 2022. בחד"ש יודעים, כי גם אם מועצת השינוי תיפרד מהירוקים ואחד מחבריה ימונה לתפקיד סגן ראש העירייה במקום האן (וגם זאת בתנאי שיואב רמתי מהבית היהודי יסכים לכך), יהיה זה תפקיד ריק מתוכן, שכן ראש העירייה עצמה לא האצילה לסגן זה את סמכויותיה. כך או כך, לדברי גורמים בחד"ש, אכן דיברו איתם על האפשרות להצטרף למועצת השינוי.

בתשובה לשאלת "כלבו – חיפה והקריות", השיב זעאתרה: "אין תגובה". במועצת השינוי סירבו להגיב לדברים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר