הפגנה במושבה הגרמנית
הפגנה במושבה הגרמנית

הצעה לסדר של שובר: לאסור הפגנות במושבה הגרמנית

בהצעה לסדר שתאסור על קיום ההפגנות בשדרות בן גוריון מבקש חבר מועצת העיר ניר שובר לחזק את התושבים, את הסוחרים ואת התיירות במושבה: "אם הם רוצים להפגין בעיר אז שיפגינו במקומות לא מרכזיים. אני מבין שזה חוקי, לצערי, אבל אם הם רוצים להפגין, אין בעיה אבל לא באזורים תיירותיים"

פורסם בתאריך: 29.1.23 14:58

חבר מועצת העיר ניר שובר מבקש למנוע קיום של הפגנות במושבה הגרמנית. שובר הגיש הצעה לסדר בנושא, ולדבריו הצעד נועד לחזק את התושבים, את הסוחרים ואת התיירות במושבה. "אני מבין שמותר להפגין וחושב שחשוב להפגין, רק לא באזורים שבהם יש פגיעה בתושבים ובעסקים מקומיים. יש מספיק מקום להפגין בו בחיפה שלא יפריע לאיש", כתב שובר בהצעה שהגיש.

בהצעתו מבקש שובר לסגור את המושבה לכלי רכב בכל ערב ובסופי שבוע ולהפוך אותה למדרחוב: "מוצע להתחיל תכנון מיידי לאחר אישורה של מועצת העיר וברכתה של ראש העיר כדי שהכל יעבור במסודר ובצורה מקצועית דרך אגף הדרכים, שם יכינו אומדן לסגירה ביחד עם מינהל התפעול. עוד הוא ציין כי התקצוב ייעשה דרך ועדת כספים, וכי נדרש שיתוף פעולה עם אגף התרבות ועם העמותה לתיירות שידאגו לאירועים נקודתיים לצורך החייאת המתחם.

בהצעתו כתב שובר: "חשוב לציין שנדאג להכשיר חניות לתושבי השכונה ולשמור על דרכי הגעה לתושבים ולבעלי עסקים על ידי עזרה בחניונים, וכמובן דרכי מילוט בזמן חירום. ההצעה נולדה לאחר עשרות פגישות בשטח ופניות אלי של בעלי עסקים ותושבים מהמושבה שסובלים מפגיעה קשה באיכות חייהם, בעיקר בגלל ההפגנות והרכבים המשופרים. ההצעה שלי תהיה טובה לעסקים, לפרנסה, לתיירות ובעיקר לתושבים שמתחננים לקצת שקט ואיכות חיים. הגיע הזמן להפוך את המושבה הגרמנית למקום תיירותי ותוסס שמושך אליו תיירים מכל הארץ, ובד בבד לשמור על איכות החיים של התושבים. הכל ייעשה ביחד ובשיתוף פעולה איתם".

 

 

שובר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כאשר הרחוב יהיה שוקק, יהיו בו נגנים, הופעות, אווירה טובה ואולי גם דוכנים. מרוב האנשים שיהיו שם לא יהיו תנאים לקיים הפגנות. עכשיו המושבה מדשדשת בגלל ההפגנות. המטרה היא לא ללכת נגד הפגנות או נגד חופש הביטוי אלא נטו למען התושבים והסוחרים. אני מקווה מאוד שגם המפגינים יבינו שהם פוגעים בפרנסה של אנשים, שעסקים נסגרים ושהתושבים סובלים".

יש להצעה שלך גוון פוליטי כי רוב ההפגנות שם הן אנטי ישראליות.

"אני לא נכנס לפוליטיקה. אני יכול להגיד לך שאין מקום להפגין כאן בעיר בכלל. אם הם רוצים להפגין בעיר אז שיפגינו במקומות לא מרכזיים. אני מבין שזה חוקי, לצערי, אבל אם הם רוצים להפגין, אין בעיה אבל לא באזורים תיירותיים – לא בעיר התחתית, לא במרכז הכרמל ולא במרכז זיו. פשוט לא. גם לא בהיכל הספורט רוממה שאתמול (מוצ"ש) בלילה קיבלתי טלפונים מתושבים זועמים שיש להם בעיה בחניות ואין אכיפה. צריך להיות אזור מוסדר להפגנות. ההפגנות האלו פוגעות באיכות חיים של התושבים, ולא רק במושבה הגרמנית. המושבה תהיה רק פיילוט, נתחיל שם ונמשיך לעוד אזורים".

 

ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. איש

    צעד ראשון לאיסור הפגנות בכלל, שובר הפשיסט מבין לאן הרוח נושבת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי האויב שצריך להשמיד ומי המשתפים שלו?

  3. אלמוג

    זו לא החלטה יישימה, גם אם תתבצע אכיפה נכד המפגינים, ההפגנות ימשיכו להתקיים שם, רק עם חיכוך גבוהה יותר, וחוסר ההצלחה באכיפה רק יגביר את הנראות של אזלת היד של הרשויות, יותר נכון לבצע אכיפה של גידור ההפגנות באיזורים בהן הן בדרך כלל קורות באופן טבעי.

  4. תושב המושבה דור 3 (ישראלי ערבי נוצרי)

    בתור תושב המושבה זה דור שלישי, בתור מצביע מרכז שמאל, ובתור ערבי נוצרי ישראלי, אני מברך על ההצעה הזו. חיינו כתושבים נהפכו לגיהינום מדי שבוע כשמתאספים בשכונה מסיתים מהכפרים באזור (אין בזה פסול, רק מציין עובדות) ומתחילים להפגין. זה מטרד ענקי. אין לנו בעיה אם יפגינו פעם ב-, אפילו פעם בחודש, עבור כל מטרה/אידיאולוגיה שהיא, אבל לא פעם-מיים בשבוע. די נמאס לנו, תתחשבו בנו משלמי המיסים והארנונה המטורפת של העיר, המושבה ממוסת כאזור א', כמו בשניה, גם לנו מגיע לחיות בשקט שהם חיים בו ולקבל את אותו שירות ציבורי/שיטור נאות. תדאג לזה ניר, ותקבל את התמיכה של כל השכונה (המושבה+קריית אליהו/אליעזר).

  5. נראה אותם

    שיגיעו באוטובוסים מהכפרים ויפגינו בחליסה, נראה אותם מרעישים שם..

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    , דרך כלל אני מסכים עם שובר
    נראה שהפעם הוא לא חשב מספיק
    לפני שהוציא שטויות מהפה

  7. עליזה

    נכון מאוד זה אסון לכולם בשדרות בן גוריון גם למסעדות וגם לבלינים וגם לדיירים שגרים שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר