קיריל קארטניק ויואב רמתי (צילומים: בועז כהן)
קיריל קארטניק ויואב רמתי (צילומים: בועז כהן)

הקרב על אוקראינה הגיע למועצת העיר: קארטניק נגד רמתי

כאשר חבר מועצת העיר קיריל קארטניק ביקש מחברי המועצה לתמוך בבקשתו להאיר את בניין עיריית חיפה בצבעי דגל אוקראינה לקראת יום השנה לפלישה הרוסית למדינה, הוא לא ציפה שזו תהיה תשובתו של יואב רמתי: "82 שנה עברו מאז השואה, והם עדיין לא מסכימים להתנצל וגם מצביעים נגדנו באו"ם. הוא נפל על הראש?"

פורסם בתאריך: 7.2.23 12:29

חבר מועצת העיר קיריל קארטניק פנה לחברי המועצה בבקשה לתמוך בבקשתו להאיר את בניין עיריית חיפה בצבעי דגל אוקראינה לקראת יום השנה לפלישה הרוסית למדינה. הפלישה החלה ב-24 בפברואר 2022, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע על תחילתו של "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, והיא לוותה בהפצצות על יעדים ברחבי אוקראינה, כולל עיר הבירה קייב והערים המרכזיות אודסה, חרקוב ולבוב. מדינות המערב, ובהן ישראל, גינו את המהלך של פוטין, ומדינות רבות במערב הטילו סנקציות על רוסיה בעקבות הפלישה.

"כפי שידוע לכם, במהלך שנת 2022 עלו לחיפה קרוב ל-10,000 עולים חדשים שאיבדו את בתיהם (רובם מאוקראינה), וכך חיפה הפכה לעיר המרכזית לקליטת עולים במדינת ישראל", כתב קארטניק לחברי המועצה, "נציגים של הקהילה האוקראינית בחיפה יצרו איתי קשר וביקשו ממני בקשה קטנה – בלילה שבין 23 ל-24 בפברואר להאיר את בניין העירייה בצבעים של דגל אוקראינה (כחול וצהוב) כאות הזדהות עם העם האוקראיני, עם משפחותיהם ועם חבריהם שנהרגו במלחמה, אשר גבתה עד היום יותר מ-130,000 חיים. לכן, כחבר מועצת העיר שעלה לבדו מאוקראינה לפני 13 שנה וכל היום מטפל בבעיות של עולים חדשים בעיר, אני פונה ללבכם בבקשה לעזור לי להאיר את בניין העירייה כדי לחמם את לבם של אותן משפחות שבשנה האחרונה הפכו לחיפאיות לכל דבר ועניין, והגיעו לפה אחרי שאיבדו את בתיהם ואת משפחותיהם והתחילו את חייהם מהתחלה בעקבות המלחמה האכזרית. זו בקשה לגיטימית ביותר להביע תמיכה והזדהות בהם ביום זה  כולי תקווה שכולכם תתמכו בבקשה".

אבל מתברר שלא כל חברי המועצה חושבים כמו קארטניק. יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי השיב לו: "נראה לי שקיים אצלך בלבול היכן אתה גר ומכהן כחבר מועצה. ללא צידוד במהלכים ובצדדים של מלחמה רוסיה-אוקראינה, דע לך שלבקשתך אין מקום. אני ממתין 82 שנים, משנת 1941, לכך שהאוקראינים שסייעו לגרמנים ייקחו אחריות ויעמידו למשפט את הפושעים ואת הרוצחים שביצעו רצח של יותר ממיליון יהודים באוקראינה". אל תשובתו צירף רמתי רשימת עיריות שלדבריו יש להאיר את בנייניהן בצבעי דגל ישראל כל השנה – באבי יאר, בילה צרקבה, דנייפרופטרובסק, פאודוסיה, איוונו-פרנקיבסק, קלוואן, מזריטש, ז'יטומיר ועוד.

 

 

"לצערי", הוסיף רמתי, "ממשלת אוקראינה עד היום טרם העמידה למשפט אף נאצי או אוקראיני שהיה שותף לרצח עמנו, ובעיקר טרם ביקשה את סליחת עמנו. ממשלת אוקראינה מסרבת לחוקק חוק להשבת הרכוש היהודי שנבזז על ידי אזרחיה מהיהודים שאותם הם רצחו. אבקש ממך לפעול לקבלת אחריות של ממשלת אוקראינה, להשבת הרכוש היהודי, להנצחת יהודי אוקראינה ולהכנת תוכנית לימודים מקיפה שתוודא שרצח מסוג זה לא יקרה. ניתן להמתין עם חלק מפעולות אלו עד לאחר המלחמה, אך לגבי קבלת האחריות אבקש שתפעל מיידית".

קארטניק זעם על תשובתו של רמתי ואמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בשנת 2022 עלו לחיפה קרוב ל-10,000 עולים חדשים, והעיר הפכה לביתם החדש. הם איבדו בתים, משפחות וחברים. חשוב לציין שעולים חדשים הם כרגע הדבר היחיד שעוזר לעיר להתמודד עם ההגירה השלילית. צר לי לשמוע שיש חברי מועצת העיר עם דעות גזעניות וחשוכות כאלה. חיפה היא הבית של כולם, וכמו שחשוב לרמתי שבית הגפן לא יפיק אירועי תרבות נגד מדינת ישראל, לעולים החדשים שאיבדו את הכל יש רק בקשה אחד קטנה שתחמם להם את הלב למשך יום אחד בשנה – להאיר את בניין העירייה בצבעים של דגל אוקראינה כאות הזדהות עם עמם".

רמתי מסר: "בשמונה ההצבעות האחרונות באו"ם הצביעה אוקראינה נגד מדינת ישראל. מה, נפלנו על הראש? זה לא אותם אלו שהרגו 1.6 מיליון יהודים בזמן השואה? רצחו, בזזו בתים, לא החזירו שום בית ושום פיצוי, ומסרבים להתנצל על פעולותיהם במלחמה. 82 שנה עברו, והם עדיין לא מסכימים להתנצל וגם מצביעים נגדנו באו"ם, וקארטניק רוצה שנאיר את צבעי דגל אוקראינה על בניין העירייה? הוא נפל על הראש? עוד מעט הוא יגיד לי להאיר את צבעי דגל חיזבאללה על העירייה. אנחנו לא נורמלים. אני לא אומר לא לעזור למישהו שסובל במלחמה, אבל עד גבול מסוים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בהמשך לדברי הצדדים

    באותה מידה, היה ראוי שביום השואה הבינלאומי שחל ב-27.1, שהיה היום בו מחנה ההשמדה אושוויץ שוחרר בזכות הגעת כוחות ברית המועצות בכלל, ובפרט רוסיה – יואר בניין העירייה בצבעי לבן-כחול-אדום

  2. בר

    לידיעת מר קרטניק הדגל הזה שימש את ארגון האוקראיני הנאצי ״OUN" שהיה חלק מדיוויזית ״גליצ׳ינה״ של אס אס.
    אז ממש במקום לשים אותו על עיריית חיפה

  3. מתייחס לדברים, לא לדוברים:

    "צר לי לשמוע שיש חברי מועצת העיר עם דעות גזעניות וחשוכות כאלה".
    מר קארטניק, תצביע בבקשה על דעה גזענית וחשוכה אחת שהשמיע מר רמתי…

    "לעולים החדשים שאיבדו את הכל יש רק בקשה אחד קטנה שתחמם להם את הלב למשך יום אחד בשנה – להאיר את בניין העירייה בצבעים של דגל אוקראינה כאות הזדהות עם עמם".
    באמת? זו הבקשה שלהם לאחר שחייהם נהרסו? הרשה לי לפקפק….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר