בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

העירייה ביקשה ראש מינהל כוח אדם, ועדת הכספים דחתה את הבקשה

הנהלת עיריית חיפה ביקשה מוועדת הכספים לאשר תקן למשרת ראש מינהל משאבי אנוש, אך ועדת הכספים הצביעה נגד הבקשה. מנכ"ל העירייה ניר מריאש: "חמור מאוד שזה לא אושר". סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "יש תקן לראש אגף. אם קיימת דחיפות אפשר לפרסם מכרז לראש אגף משאבי אנוש"

פורסם בתאריך: 10.5.23 10:43

ועדת הכספים הצביעה נגד בקשתה של הנהלת עיריית חיפה לאשר תקן למשרת ראש מינהל משאבי אנוש. כזכור, ביוני 2022 הודיע צפריר רוזן, אז סמנכ"ל העירייה, על עזיבתו את התפקיד. פחות משלוש שנים קודם לכן, באוגוסט 2019, מונה רוזן למנהל אגף משאבי אנוש בעירייה, וארבעה חודשים אחר כך הוא כבר מונה לסמנכ"ל העירייה עם סמכויות נרחבות, ובמקביל הוא המשיך לנהל את אגף משאבי אנוש. מאז לא אויש התפקיד מחדש.

בהנהלת העירייה לא קיבלו את ההחלטה של ועדת הכספים בשוויון נפש. מנכ"ל העירייה ניר מריאש אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ביקשנו אישור לתקן של ראש מינהל משאבי אנוש, כמו שיש ראש מינהל תפעול וראש מינהל הנדסה, כדי למלא את תפקידו של רוזן. חמור מאוד שזה לא אושר, לדעתי זו טעות חמורה. לארגון עם 6,000 עובדים שמשלם 11,500 משכורות ופנסיות צריך להיות לפחות ראש מינהל, אם לא סמנכ"ל. זה המצב התקין".

מריאש הוסיף כי "אנחנו רוצים לצאת כמה שיותר מהר למכרז ולמנות ראש מינהל שינהל את הדברים. יש הרבה מאוד מה לעשות בנושא כוח האדם אחרי תקופה ארוכה ללא מנהל. הוצגה לוועדה מצגת מפורטת שמסבירה למה חייב להיות תפקיד כזה, וחבל מאוד שזה לא אושר. הדבר יקשה מאוד על תפקוד העירייה".

 

 

מנגד, בוועדת הכספים מסבירים כי יש למנות מנהל בדרגת ראש אגף ולא בדרגת ראש מינהל. סגנית ראש העיר סופי נקש, אשר משמשת יו"ר ועדת הכספים: "יש תקן לראש אגף, כך שאם אכן קיימת דחיפות אפשר לפרסם מכרז ולאייש את התפקיד של ראש אגף משאבי אנוש. בהנהלת העירייה מתעקשים לשדרג את התקן ולמנות ראש מינהל, ובכך לשנות שוב את המבנה הארגוני, וכל זה עוד לפני שדנו בדוח מבקר העירייה בנושא כוח אדם".

לטענתה, "לא הוצגו לפנינו ההשלכות של שאר השדרוגים שנובעים ממינוי ראש מינהל, ויש לכך השלכות תקציביות. במצב כזה נידרש לשדרג את כל העובדים בדרגים הנמוכים יותר, ויש לזה השלכות על התקציב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית חיפה מספר תושבים גדל ב-5%
    אותה תקופה מספר פקידים בעירייה גדל ב-14%

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר