יאיר לפיד ויונה יהב (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; מיכה בריקמן)
יאיר לפיד ויונה יהב (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; מיכה בריקמן)

בחמישי הבא: פגישה מכרעת בין יהב ללפיד

בפגישה המתוכננת בין יונה יהב ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ינסה יהב להשיג את תמיכתה של יש עתיד לקראת הבחירות המקומיות. עם זאת, ראש העיר לשעבר מאותת כי הוא מתכוון לרוץ גם בלי תמיכתה של המפלגה. מקורביו: "לא רק יהב רוצה לפגוש את לפיד, גם לפיד רוצה לפגוש את יהב"

פורסם בתאריך: 8.6.23 07:50

ראש העיר לשעבר יונה יהב ייפגש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ביום חמישי הבא במטרה להשיג את תמיכתה של יש עתיד לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בחודש אוקטובר.

יהב, שעדיין לא הכריז רשמית על התמודדותו לתפקיד ראש העיר, מנהל מגעים עם יש עתיד בניסיון לקבל את הגב האיתן של המפלגה ולהרכיב רשימה משותפת שתרוץ למועצת העיר. בין אנשיו של יהב לאנשי יש עתיד נערכו כמה פגישות, עד שנודע כי ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד שוקל להתמודד על ראשות העיר. לאחר ששטרן הודיע כי לא יתמודד חידשו הצדדים את המגעים לריצה משותפת בשיטת הריץ' רץ', כאשר ביש עתיד מתעקשים שנציגם בחיפה חבר מועצת העיר יוסי שלום יוצב במקום השני ברשימה.

למרות שעדיין לא הושגו הסכמות בנושא, גורמים ביש עתיד מספרים ששלום מעדיף את יהב על פני המתמודדים האחרים. שלום נחשב לבן טיפוחיו של יהב – בבחירות בשנת 2013 נכנס שלום למועצת העיר ברשימת יש עתיד-צעירי חיפה, ויהב מינה אותו למחזיק תיק הנוער והצעירים ולמחזיק תיק הקהילה הגאה. היחסים החמים והאמון בין יהב לשלום הובילו לקידום משמעותי בנושא קהילת הלהט"ב, שהתבטא במצעדי גאווה מושקעים ובפתיחת בית הקהילות ברחוב מסדה.

 

 

יהב יודע שהשגת תמיכה של יש עתיד יכולה להוות עבורו גיים צ'יינג'ר. מלבד המימון העצום שהוא יקבל מהמפלגה במסגרת ריצה ברשימה משותפת, יש עתיד היא המפלגה שזכתה למירב הקולות של החיפאים בבחירות האחרונות לכנסת, כאשר 26.31 אחוז מהמצביעים בחיפה (36,777 קולות) בחרו במפלגה. גם מנגנוני המפלגה ופעיליה שכבר מורגלים במערכות בחירות עשויים להוות עבורו חיזוק משמעותי.

גם יש עתיד צפויה להרוויח מהחיבור אם יהב יהיה ראש העיר, שכן המפלגה תשמח שבמקרה של בחירות לכנסת נציגה יעמוד בראשות העיר השלישית בגודלה ישראל.

בפגישה המתוכננת צפוי יהב לבקש את תמיכתו של לפיד, אך יהב מאותת כי הוא מתכוון לרוץ גם בלי תמיכתה של המפלגה. "לא רק יהב רוצה לפגוש את לפיד, גם לפיד רוצה לפגוש את יהב", אומר מקורב לראש העיר לשעבר, "אם רוצים להתקדם אם העניין הזה, השניים חייבים להיפגש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאי מעל 60 שנה

    כל אחד מבורך בחיפה !
    העיקר לא קליש והבוגד עציוני… !
    יאלה יונה תן בראש, אני ראשון בוחר בך.
    בהצלחה!!!

  2. רמת אלון

    עדיף בהרבה מהשיגעון שיש עכשיו בשם קאליש ושותפיה יראי השמיים אך אוהבי השלמונים. אולי לפחות יהיה נקי.

  3. עופר

    כל מי שיהיר לפיד תומך בו אני לא אצביע עבורו. אני מסתכל על רשימת המתמודדים ואף אחד לא מרשים אותי. שילוב של כישלונות, פנסיונרים ועסקנים מליגה ז'.

  4. חתול

    יהב מתכוון להיפגש עם המסית הלאומי ומחרב החברה הישראלית? חבל. חשבתי להצביע ליהב. אבל אם המסית הלאומי ומחרב החברה הישראלית יתמוך בו, איאלץ לשקול מחדש את האפשרויות.

  5. גלי

    נשים את יהבנו רק ביהב. האחר והיחיד. משכמו ומעלה הרבה יותר מכל מועמד אחר בכישורים, ביכולות , בעשייה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר