ניר שובר (צילום: בועז כהן)
ניר שובר (צילום: בועז כהן)

עכשיו זה רשמי: שובר רץ לראשות העיר

כפי שפורסם ב"כלבו חיפה והקריות", חבר מועצת העיר ניר שובר הכריז היום במסיבת עיתונאים על התמודדותו על תפקיד ראש העיר: "חיפה היא עיר ייחודית ויש לה כל מה שנדרש כדי להיות מטרופולין מרכזי ומוביל בארץ, אבל איכשהו זה תמיד מתפספס והעיר הולכת ונחלשת"

פורסם בתאריך: 18.6.23 19:08

עכשיו זה רשמי: חבר מועצת העיר ניר שובר הכריז היום (ראשון) על התמודדותו על תפקיד ראש העיר. על ההחלטה של שובר לרוץ לראשות העיר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בשבוע שעבר.

במסיבת עיתונאים שערך במלון דן כרמל אמר שובר: "אני ניצב כאן מולכם היום כדי להכריז לראשונה ובאופן רשמי על המועמדות שלי לראשות העיר. חיפה היא עיר ייחודית ויש לה כל מה שנדרש כדי להיות מטרופולין מרכזי ומוביל בארץ, אבל איכשהו זה תמיד מתפספס והעיר הולכת ונחלשת".

שובר התייחס לבעיות שמהן סובלת העיר. "הפרדת העיר מחוף הים עוד לפני 75 שנה ןקיומה של הרכבת לאורך החוף הם דברים ששירתו את האינטרס של המנדט הבריטי", הוא אמר, "מאז ועד היום, אף ראש העיר לא פעל לשנות את המציאות הזו ולאפשר פיתוח מאסיבי אזרחי ותיירותי לאורך החוף, של מסחר, מלונאות ומגורים. במילים אחרות – העיר מנותקת לגמרי מהחוף, והנגישות לים היא מסורבלת. הגיע הזמן לשנות את זה".

על מתחם מת"מ הוא אמר: "יש שם בניינים מבודדים ואין שום התרחשות אינטנסיבית במרחב הציבורי שמחבר ומקיף את הבניינים כמו באזורי הייטק התוססים והמשגשגים בהרצליה פיתוח וברמת החייל". על העיר התחתית הוא אמר כי "רחוב העצמאות, שהוא אחד הרחובות היפים ביותר בארץ, הפך להיות אוטוסטרדה מסכנת חיים, שדרכה זורמת תנועת משאיות גדולה ולא מאפשרת קיום חיים לאורכו".

 

 

ברשימת הבעיות שמהן סובלת העיר ציין שובר גם את הדר: "השקיעו בשכונה הזו כל כך הרבה כסף, ומה התוצאה? הרחובות המרכזיים של הדר נטושים ושוממים. רובע הדר, שהיה מוקד עירוני תוסס של פעילות אורבנית, נראה כיום כרובע נטוש במדינת עולם שלישית. יש בהדר מצבור של בניינים בסגנון באוהאוס שאין כדוגמתו בעולם. וכל העושר התרבותי הזה, במקום להוות מוקד לתיירות בין לאומית, מתפורר ונהרס לנגד עינינו".

על חברותו בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הוא אמר: "במסגרת זאת, שהיא בעלת השפעה דרמטית על פיתוח העיר, הבנתי את דרכי הפעולה של כל הגורמים האחראיים לאי פיתוח העיר – ממהנדס העיר שהיה צריך ללכת הביתה כבר מזמן, דרך סחבת בקבלת החלטות, אינטרסנטיות צרה ועזרה למקורבים, ובסופו של דבר דחיקת יזמים אל מחוץ לעיר חיפה. יש ממש התנכלות ליזמים שמנסים עדיין לפעול בחיפה, אך לא 'באים טוב' לגורמים המקצועיים שתפקידם הוא לקדם את היזמות בחיפה. ואת זה אדאג לשנות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שובר התחרפנת

    שובר אתה חושב שנמחק לנו הזיכרון עד לפני שנה כביכול היית תומך של קליש ועשית כפי רצונך בעירייה ופתאום התהפכת? כל הקמפיין שלך וכל הגורמים שריכזת סביבך לא ישכיחו שאין לך ניסיון בשיט לנהל עיר עם ראש עיר חסרת ניסיון נפלנו חזק!!! אז איתך נצליח????נגמרו הניסויים

  2. עופר "המפנה" חיפה

    מה אתם טמבלים תגידו ?!
    נראה לכם לבחור בדבר הזה ?!
    לבחור בדבר הזה זה להודות שקליש היא אחלה .
    והיא ממש לא

  3. יונה עציוני

    סיסמאות כמו חול ואין מה לאכול. מה ההשכלה שלך ניר ?

  4. עינב

    בהצלחה. לעומת כמה מועמדים מגוחכים כמו ברבי, שטנברג, יהב, ניר שובר מסתמן כאופציה ראוייה לראשות העיר

  5. טל

    הוא מספר לנו מה הוא הבין לאחר שחמש שנים היה בתפקיד ביצועי בעירייה ולא קרה שום דבר. בגלל מי? בגללו!

    גם כשזכה לגיבוי מלא מעינת קליש רותם שאותה הוא ניצל והגחיך כמו שהוא יודע לעשות לכל מי שהוא מתחבר אליו: לנצל.

    כי לו עצמו אין כלום מה להציע חוץ מלקשקש.

    קיבל את הזדמנות חיוו מקליש. במקום לומר לה תודה תקע לה סכין בלב.

    הדבר היחיד שהוא חושב שלא שמנו לב אליו: אין לו כלום ושום דבר מה להציע.

    הוא כלומניק וקשקשן. כישלון בכל מה שעשה. ככה היה וכך ישאר.

  6. שימחה מוצים

    עיוני… לנהל עיר זה לא כמו לנהל בית קפה… ובתקופה האחרונה תחת ראש העיר לא נצצת…
    נראה כי אתה מריץ קמפיין כדי לאסוף קולות שישאירו אותך רלוונטי במועצת העיר… וגם זה אולי מקבוצת הפייסבוק שלך שרק בגללה איכשהוא קאליש השתכנעה שיש לך בייס כלשהוא..

  7. יו"ר ועד הבסטות של הוואדי !

    מהההה !!! מי זה הצ'חצ'ח !
    מפלגה של אהבלים , זה בדיוק מה שחסר לעיר חיפה …

  8. אם אליאס

    מה רע עם יו"ר הוואדי
    תמיד דואג שיהיה פירות וירקות טרי יום יום !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר