ניר שובר, רון קובי (צילומים: וואיל עווד; מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
ניר שובר, רון קובי (צילומים: וואיל עווד; מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

איך הפך רון קובי לפנים של "חיפאים מצייצים"?

בסוף חודש יוני הפך רון קובי, אשר מתמודד שוב על ראשות העיר טבריה, למודרטור בקבוצת הפייסבוק "חיפאים מצייצים", ובה הוא מעלה פוסטים על מערכת הבחירות בעירו שמצליחים להרגיז רבים מחברי הקבוצה. מנהל "חיפאים מצייצים" ניר שובר: "אני משאיר אותו דווקא כי זה מדליק את כולם"

פורסם בתאריך: 3.10.23 07:55

קבוצת הפייסבוק "חיפאים מצייצים" גועשת בימים האחרונים. נכון, הבחירות המוניציפליות מתקרבות וזו סיבה מספיק טובה לקצת לכלוכים, בעיקר בגלל ריבוי הטוענים לכתר, אבל הקבוצה החיפאית גועשת בגלל הבחירות המוניציפליות ב… טבריה והמועמד הצבעוני רון קובי.

כזכור, קובי זכה בבחירות בטבריה בשנת 2018 אך לא הצליח להקים קואליציה יציבה ולהעביר את התקציב העירוני לאישור המועצה, והודח לאחר כשנתיים. המועצה פוזרה, ובמקומה מונתה ועדה קרואה.

קובי הוא חיית פייסבוק. משנת 2011 הוא החל לנצל את הפלטפורמה והעלה שידורים חיים שבהם שטח את חזונו. לא אחת הפרסומים שהוא העלה לדף הפייסבוק שלו, אשר מונה 52,000 עוקבים, סיבכו אותו בתביעות דיבה, ורק השבוע החליט הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב לשלש את סכום הפיצוי שאותו ישלם קובי לדוד אוחנה, חבר מועצת העיר טבריה, בשל לשון הרע. במקום 40,000 שקל הוא ישלם 120,000 שקל פיצוי ועוד 10,000 שקל הוצאות.

אבל מה לנו ולבחירות בטבריה? את השאלה הזו שואלים כמעט בכל יום עשרות חברים ב"חיפאים מצייצים" שאותה הקים ניר שובר בשנת 2014 ואשר מונה 95,500 חברים. מאז סוף חודש יוני הפך קובי למודרטור בקבוצה – סוג של מנהל, רק עם פחות סמכויות – והוא מעלה פוסטים על מערכת הבחירות בעיר לחופה של הכנרת. לאחרונה, ככל שמועד הבחירות מתקרב, עלתה תדירות הפוסטים שלו בהתאם, והוא מצליח להרגיז הרבה מאוד אנשים, אבל יש לו גם תומכים. 

 

פוסט של רון קובי בקבוצה "חיפאים מצייצים"

פוסט של רון קובי ב"חיפאים מצייצים"

 

"זה מעצבן מאוד", כתב השבוע ניקולס אבלס, "והאמת, דעתי על רון קובי היתה חיובית מאוד, אבל נמאס, לא מתאים בכלל. כדאי לבדוק אם שובר מפרסם בקבוצה של טבריה. מרגיש כמו איזה הסכם ביניהם". הגדילה לעשות רינה פלד שהקדישה פוסט לתופעה וכתבה: "טוב, תקשיבו, זה מוזר שקובי רושם לנו כאן פוסטים. אני אעלה זאת גם בשאר הקבוצות החיפאיות. הוא גם מודרטור. אם לא היה כותב על עצמו – אין בעיה, אבל הקבוצה הפכה ליחסי הציבור שלו כאן".

נימר זקנון כתב: "די די די!!! מי האדמין הזה שמאשר לך את הפוסטים", וכשנענה שקובי הוא אדמין כתב זקנון "הזיה". זיו סימן טוב כתב: "קובי נכשל בגדול בטבריה, אז הוא מנסה את מזלו בחיפה. הוא חושב שבחיפה האזרחים יותר טיפשים וייקחו בקלות את העבודה בעיניים שהוא מוכר". ואילו עדן מתן כתבה: "אתה בהחלט לא העיפרון הכי חד בקלמר. זרקו אותך מטבריה, התחלת לכתוב פוסטים בחיפה. כתושבת טבריה לשעבר, אתה שונא דתיים למרות שהסבא שלך היה צדיק. מי שמתעסק עם ילדיו של בורא עולם, סופו שמתעסק איתו. למה על הלא יהודים אתה לא כותב? מה כואב לך על הדתיים? השנאה שלך לא נורמלית".

"הבנתי מיד למה משאירים אותו מנהל כאן – כדי שנתעסק בו ולא מה שקורה באמת בחיפה", כתב אבי אדרעי, "זהו, עשיתם לי בחילה, אני עף מכאן". שרה יוסף הגיבה: "לא הבנתי מי אתה ולמה לעזאזל אתה מפרסם בחיפה כשאתה בכלל מתמודד בטבריה. איפה פה מנהלי הקבוצה? למה תושבי חיפה מעורבבים עם טבריה? אפשר הסבר לדבר הזה שנקרא רון קובי או איך שקוראים לו?". "שחרר אותנו מהשנאה שלך, שרפת את טבריה, באת להרוס גם פה? לא חסר לנו זבל בעיר הזאת", כתב שיקו חזות, ואושרי מלול הוסיף: "תגיד, יא פסולת, שונאים אותך בטבריה ובצדק, זרע עמלק. מה אתה קשור לחיפה? פה לא סובלים אותך", ונתי דיבנר שאל: "מי זה קובי ולמה הוא מדבר על עצמו בגוף שלישי המוזר הזה?".

 

פוסט שהעלה רון קובי בערב כיפור

פוסט שהעלה רון קובי בערב יום כיפור

 

 

קובי, למה אתה מעלה פוסטים ב"חיפאים מצייצים"?

"את יודעת כמה חיפאים שמגיעים לטבריה ביקשו ממני לפרסם בחיפה? חיפה זו עיר תאומה של טבריה".

די, נו.

"כשאבחר לראש עיר זו השאיפה שלי – להפוך אותן לערים תאומות".

אתה חוטף שם תגובות לא נעימות.

"לא קורא, אין לי זמן. חיים שלי, הכל בסדר. מה כואב לך?".

חשבון הבנק שלי למשל.

"תחגגו בחיפה ותבחרו ראש עיר חדש".

אתה מוכן לספר על קשריך עם ניר שובר?

"מי זה ניר שובר? לא מכיר את ניר שובר".

זו הקבוצה שלו. מי הפך אותך למודרטור בקבוצה?

"לא יודע, את שואלת שאלות קשות".

 

פוסט בקבוצת "חיפאים מצייצים" אותו פרסם רון קובי

פוסט בקבוצת "חיפאים מצייצים" אותו פרסם רון קובי

 

שובר, אתה מוכן להסביר למה קובי הוא מודרטור בקבוצה שלך?

"רון חבר כבר הרבה שנים".

אבל הוא אמר שהוא לא מכיר אותך.

"סתם הוא אמר, ברור שהוא מכיר. הוא כנראה לא רוצה להרוס לי, להרוס לו".

איך הכרת אותו?

"כשהייתי עוזר ראש העיר הוא פנה אלי כי הוא רצה לשאול משהו את עינת קליש רותם. והיא כהרגלה לא רצתה להיפגש איתו. אמרתי 'טוב, היא לא רוצה להיפגש איתו, אני אפגש איתו', ונהיינו חברים. זה היה לפני כחמש שנים".

ועדיין, לא כל חבר שלך מתאים לנהל קבוצת פייסבוק. אתה מאפשר לו לעשות בה כרצונו.

"יש בתוך 'חיפאים מצייצים' 7,000 טבריינים. זה הרבה מאוד ביחס לגודל של טבריה, ובגלל זה הוא ביקש ממני לפעול בקבוצה. אמרתי לו 'באהבה גדולה, אתה חבר, אתה אח'. הוא אמר לי 'שים אותי מודרטור', עניתי שבכיף ושמתי. אני רוצה להרים לו ואני רוצה שהוא ינצח בטבריה. מהבחינה הערכית אני חושב שזה נכון שהוא ינצח, בשביל טבריה".

הוא מקבל תגובות נוראיות, ממש נאצות. 

"הוא יצא נגד הדת, ומי שיוצא נגד הדת חלקים רבים בעם ישראל פשוט מוחקים את הבן אדם. הוא יצא נגד הרבנים, הוא יצא נגד אריה דרעי".

איך זה מקדם את הקבוצה שלך?

"מה זה מקדם? זה לא מקדם את 'חיפאים מצייצים' לשום מקום, זה אפילו עושה נזק. אבל האג'נדה שלי היא לפרגן לחבר, וקובי הוא חבר ואני עוזר לו. אני אומר לך עכשיו שב-1 בנובמבר הוא ייצא מניהול הקבוצה. זה נטו עד הבחירות, הוא חבר ואני רוצה לעזור לו. אני חושב שטבריה זקוקה לו, מה שעובר על העיר הוא לא טוב, ואני מאחל לו להיבחר. אני בטוח שהוא יבחר".

אני מניחה שפונים אליך בבקשה להוציא אותו מהקבוצה או לפחות להוריד את הפוסטים שלו שלא ממש שייכים לחיפה.

"פונים אלי, ברור, אני מקבל שיחות עם בקשות להוריד ואני לא מוריד. אני משאיר אותו דווקא כי זה מדליק את כולם".

הוא משלם לך?

"לא, מהלב. את יודעת שאני אוהב את האקשן. תקראי את התגובות, תראי מה קורה שם. 40,000-30,000 כניסות לכל פוסט שלו".

אז זה בגלל הטראפיק?

"זה טראפיק מטורף, ממש".

 

עוד פוסט שהעלה חבר בקבוצה

פוסט שהעלה חבר בקבוצה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר