עינת קליש רותם ודביר ברנד (צילומים: בועז כהן)
עינת קליש רותם ודביר ברנד (צילומים: בועז כהן)

בגלל תודה לנקש: בוטל המימון לחגיגות בקרית שמואל

יו"ר ועד שכונת קרית שמואל דביר ברנד הפיץ בפייסבוק את הפלאייר שנשלח לו מטעם עיריית חיפה על אירוע ההקפות השניות בשכונה, אך העז להודות לסגנית ראש העיר סופי נקש. בתגובה החליטה ראש העיר עינת קליש רותם לשלול את המימון העירוני לאירוע

פורסם בתאריך: 3.10.23 09:10

ביום שבת אמור היה להתקיים ברחבת בית הכנסת המרכזי בקרית שמואל אירוע הקפות שניות בחסותה ובמימונה של עיריית חיפה ובשיתוף עם ועד השכונה. להקת סרוגים הוזמנה להשתתף בחגיגה, והתושבים כבר עודכנו על שינויים בהסדרי התנועה במקום. יו"ר ועד השכונה דביר ברנד אף דאג להפיץ את פרטי האירוע לתושבים עם הפלאייר שנשלח לו מטעם העירייה עם הלוגו שלה עליו, אך אז הוא עשה את מה שיתברר כעבור זמן קצר כטעות בלתי נסלחת.

אל הפלאייר, שאותו הוא פרסם בפייסבוק צירף ברנד את המילים הבאות: "קהילת קרית שמואל היקרה, שמחים להזמינכם לאירוע ההקפות השניות המסורתי. בואו לשמוח בשמחתה של תורה ברוב עם הדרת מלך". כטוב לבו בשמחתו של האירוע הוא גם הוסיף תודות ל"חברת מועצת העיר סופי נקש, טלי גולדשטיין (מנהלת אגף קהילה בעירייה; ב"כ) ומנהל המרכז הקהילתי רונן בוסי. תודה לחברי הנהלת בית הכנסת המרכזי על האכסניה – היו״ר יוסי הניג, בני שריד ושלמה גוטליב".

התודות הללו יצרו כדור שלג שנעצר רק עם הודעה על ביטול המימון העירוני לאירוע. גורמים בהנהלת העירייה הודיעו לברנד כי לאור אזכורה של נקש, שהיא כידוע מתנגדת חריפה לראש העיר עינת קליש רותם, המימון מבוטל.

"פרסמתי את האירוע בהודעה תמימה והודיתי לנקש מתוקף היותה יו"ר עדת הכספים, לעובדי העירייה ולחברי בית הכנסת שנתנו את האכסניה", מספר ברנד, "באמת הודעה תמימה. בכלל לא חשבתי על ההשלכות או על הקונוטציה הפוליטית. הבנתי שראש העיר ביטלה את התקצוב בעקבות ההודעה הזו בגלל פוליטיקה, אז התקשרתי אליה ביום שישי להתנצל באופן אישי על כך שעשיתי טעות, זו טעות שלי. דיברנו, היא הבינה והסבירה את עמדתה בנושא. הסכמתי איתה ואמרתי לה שאתקן את ההודעה, אסיר את התודה לנקש ואשלח פושים עם תודה לעיריית חיפה. היא ענתה לי שהיא לא יודעת מה יקרה ונראה בהמשך. סיימנו את השיחה בברכת שבת שלום ומועדים לשמחה".

 

 

ואכן, ברנד שלח פוש מתוקן שבו שמה של נקש לא הוזכר: "קהילת קרית שמואל היקרה, שמחים להזמינכם לאירוע ההקפות השניות המסורתי. בואו לשמוח בשמחתה של תורה ברוב עם הדרת מלך. תודה לעיריית חיפה, לטלי גולדשטיין ולמנהל המרכז הקהילתי רונן בוסי. תודה לחברי הנהלת בית הכנסת המרכזי על האכסניה – יוסי הניג, בני שריד ושלמה גוטליב".

אך נראה שהעלבון שספגה קליש רותם היה רב, והיא סירבה לסלוח. "ביום ראשון לא קיבלתי ממנה תגובה", ממשיך ברנד לגולל את אשר אירע, "אתמול בבוקר התקשרתי אליה כמה פעמים והיא לא ענתה. בפגישה ביום שישי אמרתי לה שהתושבים לא צריכים להיפגע מהטעות שלי, שהאירוע יתקיים בכל מקרה ושאשמח מאוד אם העירייה תשתתף. אז שלחתי לה הודעה שאומרת שהתקשרתי להבין מה קורה כי האירוע יתקיים בשבת, ואם האירוע ייערך במימון מלא או חלקי של העירייה או שהיא מתכוונת לבטל את ההשתתפות של העירייה. רציתי לדעת איך להיערך. גם הזמנתי אותה לחגוג באירוע כבכל שנה. היא לא הגיבה לי. אתמול התקשרה אלי גולדשטיין והודיעה לי שהאירוע מבוטל מבחינת העירייה ושקליש רותם לא חזרה בה".

ברנד מתעקש כי האירוע יתקיים בכל מקרה: "ועד קרית שמואל לא ייתן למחול השדים הזה או לאנשים בעלי אינטרסים פוליטיים לפגוע בתושבים. האירוע ייערך כמיטב המסורת".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה, אך כשדבר הביטול הגיע לידיעתה של נקש, היא הודיעה כי תסייע לתושבים לקיים את האירוע. "למרות שקליש רותם חושבת שהכספים העירוניים המיועדים לכל הציבור הם כסף פרטי שלה ושהיא יכולה למנוע ולהעניש ציבור שלם של תושבים, אנחנו נדאג שחגיגות ההקפות בקרית שמואל יתקיימו כסדרן, עם או בלי עיריית חיפה".

 

ההזמנה להקפות שניות בקרית שמואל

ההזמנה להקפות שניות בקרית שמואל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אברהם

    מה הוא רוצה? שיפנה לנקש שתממן לו את האירוע, הוא הרי עשה לה פירסום חינם.

  2. עמיקם

    חבל שהאיש הזה בחר להפוך אירוע דתי וציבורי לאירוע פוליטי. מה היה דחוף לו כל כך ללקק לסופי נקש?

  3. מיכל כהן

    מעולה, דיוק בזמן, תזכורת לפני הבחירות.
    ההקפות יהיו איתה או בלעדיה.

  4. אצבע בעין

    מגיע לכל מי שהצביע לכישלון קליש !!!
    תזהרו גם מעציוני חבר אליה ונתן לה את הנצחון על מגש של כסף… – כל מועמד מתאים חוץ מקליש ועציוני הבוגד!
    מועדים לשמחה חיפאים יקרים.

  5. אייל

    ככה עשה יונה יהב ככה עשתה גם הגברת קליש, הזדמנות מצויינת להביא מישהו חדש ומשופשף מספיק שלא היה חלק מאילו שעכשיו ולא חלק מאילו שהיו, עיר מזוהמת מהיסוד, סרסורים בתושבים לפי דעות פוליטיות ואנחנו בקרית חיים והסביבה חיים את ההזנחה הזו.

  6. ברק

    אשה נקמנית , לא מחוברת למציאות. עדיף לקחת אויר עוד שלושה שבועות והסיוט נגמר

  7. סופי, לא רוצים אותך כפרה מאמי מותק.

    כאילו טהב ונרש הם לא האמ-אמא של הנקמנים,
    טוב עשתה קליש שהבהירה להם שתעמולה לא יעשו על הגב שלה
    קליש אולי תזכה בקדנציה נוספת
    חבל שלא פעלה מיד כשנבחרה לטאטא את הנקשים-נחשים מהעירייה. היא ונחדון פשוט םחדו מהועד, היה צריך לשבור את הועד המטורלל.

  8. חחח

    אני כבר רואה את התוצאה שנקבל. עציוני יבחר, יהב יפרוש מהמועצה מיידית כי לא נבחר – חיפה לא מעניינת אותם רק תפקיד ראש העיר, זה הפרדוקס..
    ונקש תעשה לעציוני גוד טיים עבור סגנות בשכר.
    ואז עציוני יהיה עם אלפר, נקש וההיא מישראל ביתנו.
    והם יעשו אחלה חילופי זוגות ביניהם בלשכה.

  9. חיפאית מאוכזבת

    עוד סיבה למה היא חייבת לעוף מפה כמה שיותר מהר. לא רק שהיא לא מטפלת בבעיות בתוך העיר (שרק החמירו בזמן שלה), אלא היא לוקחת את הכספים שלנו החוצה לפי איך שנראה לה לצרכים פולטים. אין סוף לבזיון.. ובסוף גם נעלבת כמו ילדה קטנה כי זה לא משרת אותה. פוליטיקה מגעילה על חשבון כולנו!! די! תלכי הביתה כבר!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר