פרופ' דן ביין (צילום: בועז כהן)
פרופ' דן ביין (צילום: בועז כהן)

יו"ר ועדת הבחירות לעירייה פרופ' דן ביין הלך לעולמו

פרופ' דן ביין, שמונה לאחרונה ליו"ר ועדת הבחירות לעיריית חיפה, הלך לעולמו בגיל 88. ביין שימש בעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. תמי בר-סיני, בתו של ביין: "אבא היה איש משכמו ומעלה, צנוע, חכם ואחד מהשופטים הכי טובים. למרות גילו הוא היה חיוני עד לדקה האחרונה"

פורסם בתאריך: 27.10.23 13:18

יו"ר ועדת הבחירות לעיריית חיפה פרופ' דן ביין הלך לעולמו הבוקר (שישי), והוא בן 88. ביין שימש בעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה.

ביין נולד בירושלים בשנת 1935 ומילא תפקידים רבים במערכת המשפט. בשנת 1970 הוא נבחר לשופט בית משפט השלום בחיפה, ב-1977 לשופט מחוזי בפועל בירושלים, ב-1978 לרשם של בית המשפט המחוזי בירושלים, ב-1981 לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה וב-1998 לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. בשנת 2000 מונה ביין לסגן נשיא לעניינים מינהליים בבית המשפט המחוזי בחיפה, וב-2002 הוא פרש לגמלאות.

 

 

ביין עמד בראש משרד פרופ' ביין ושות', שהוא משרד מוביל ארצי בתחומי המסים בישראל, הרגולציה והמשפט המינהלי. הוא ליווה ויעץ לחברות מובילות במשק, וניהל סכסוכים שבהם שימש בורר ומגשר. כמו כן הוא היה מרצה מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים, הרצה במכללה למינהל ובבית הספר למשפטים במרכז האקדמי אונו (לשעבר כרמל), והיה פרופסור חבר במכללת שערי משפט.

ביין שימש יו"ר הוועדה הממלכתית לחקר משק המים, יו"ר ועדת המחצבות בישראל מטעם רשות מקרקעי ישראל, יו"ר ועדת המדרוג של המוסדות האקדמיים ויו"ר ועדת המסים בלשכת עורכי הדין. לאחרונה מונה ביין על ידי מועצת העיר לשמש יו"ר ועדת הבחירות לעיריית חיפה בבחירות שאמורות היו להתקיים ב-31 באוקטובר אך נדחו ל-30 בינואר בגלל מלחמת חרבות ברזל.

תמי בר-סיני, בתו של ביין: "אבא היה חולה ונפטר היום לפנות בוקר. הוא היה איש משכמו ומעלה, צנוע, חכם. אין אדם שלא אומר שהוא היה חכם ומוצלח בתחום המקצועי ואחד מהשופטים הכי טובים. הוא ניגן על חליל צד בתזמורת וגם הופיע בתיאטרון. עד לא מזמן הוא עוד הופיע בהצגות. הכל קרה מהר מאוד. למרות גילו הוא היה חיוני עד לדקה האחרונה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר