רג'א זעאתרה ודוד עציוני. עימות שמתאים לכנסת (צילום: מיכה בריקמן)
רג'א זעאתרה ודוד עציוני. עימות שמתאים לכנסת (צילום: מיכה בריקמן)

עימות חריף בין עציוני לזעאתרה

אחרי קרב פוסטים בין דוד עציוני לבין יו"ר רשימת חד"ש רג'א זעאתרה על רקע הצהרתו של עציוני שישים קץ להפגנות בחיפה, טען המועמד לראשות העיר שהוא קיבל איומים על חייו. זעאתרה: "שיתלונן במשטרה"

פורסם בתאריך: 2.10.18 16:50

דוד עציוני, המתמודד על ראשות העיר חיפה, טוען כי הוא קיבל איומים על חייו לאחר שפרסם פוסט נגד ראש רשימת חד"ש למועצת העיר רג'א זעאתרה. בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר עציוני כי לא מתכוון להתלונן במשטרה אלא לטפל בעניין "בדרכים אחרות".

הפרשה החלה בשבוע שעבר כשעציוני פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב בין השאר: "הגיע הזמן להגיד את זה. חיפה היתה בעבר עיר של דו קיום, אך בעשר השנים האחרונות קיצוניים מהכפרים משתלטים לנו על העיר. חיפה היא עיר של שיתוף, אחווה והבנה הדדית, ולכן אסור לנו לאפשר לקיצוניים להשתולל ולהסית ברחובות". עציוני הוסיף בפוסט: "כשאבחר לראשות העיר אלחם בקיצוניים ואשים סוף למערב הפרוע שמתרחש בשנים האחרונות בעיר. נשים סוף להפגנות הלא חוקיות ונפעל לפי שלטון החוק". לפוסט צורפה תמונה של הפגנה בתל אביב.

בעקבות הפוסט פרסמה סיעת חד"ש בפייסבוק גינוי למה שכינתה "ההסתה של עציוני נגד התושבים הערבים בחיפה ונגד חופש הביטוי בעיר". בפוסט משלו כתב זעאתרה שעציוני מנסה לגייס קולות על גבם של התושבים הערבים בחיפה והוסיף: "הייתי מצפה מהמועמדים לדבר על חינוך, תחבורה, על דיור, על תעסוקה, על תשתיות ועל איך חיים כאן ביחד יהודים וערבים ואיזה עתיד אנחנו מציעים לצעירים בחיפה". זעאתרה סיים את הפוסט כשהוא מאחל לעציוני שיפסיד בבחירות. הסאגה נמשכה כשעציוני פרסם פוסט נוסף שבו הוא תקף אישית את זעאתרה.

 

 

עציוני, מדוע החלטת לתקוף את הנושא היהודי-הערבי במערכת בחירות מקומית ועוד בעיר שחרתה על דגלה את הדו קיום?

"כתבתי שלא ניתן לקיצוניים להפר את הדו קיום, ואז זעאתרה יצא נגדי אישית. לא תכננו להיכנס לנישה הזו של יהודים וערבים. יש קיצונים מכל הצדדים שמפרים פה את הסדר בגלל שנותנים להם להשתולל. לא מדובר רק באלה שמגיעים מהכפרים. אין פה סדר, אין פה ביטחון וצריך להעלות את הנושא למרות שפוחדים לדבר עליו. כשהוא תקף אותי אישית החזרתי לו כגמולו".

זעאתרה, חופש הביטוי מאפשר גם לעציוני לומר את מה הוא חושב. למה יצאתם נגדו?

"מי שמנסה לבנות קמפיין על שנאה ועל ליבוי רגשות לאומניים עושה דבר מסוכן. בכל מקום זה מסוכן, ושבעתיים בעיר כמו חיפה. מי שמנסה לשחק בחיים המשותפים משחק של בחירות – הציבור החיפאי בסופו של דבר יעניש אותו. הוא מבקש לקבל קולות מהצד הימני של המפה".

בעקבות הפוסטים איימו על חייו.

"אם זה נכון שיתלונן במשטרה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר