הרב חיים קנייבסקי ודודי זילברשלג. "ממש איוולת" (צילומים: אוליבייה פיטוסי, תומר אפלבאום)
הרב חיים קנייבסקי ודודי זילברשלג. "ממש איוולת" (צילומים: אוליבייה פיטוסי, תומר אפלבאום)

הציטוט של הרב קנייבסקי שמסעיר את הרחוב החרדי

בשער העיתון "יתד נאמן" שמזוהה עם מפלגת דגל התורה צוטטו דברים שאמר כביכול הרב הגאון חיים קנייבסקי ולפיהם "בבחירות הללו בידיכם הדבר לדעת אם תהיו בחלק שלי או בחלק של משנאי ה'". דודי זילברשלג, האסטרטג של מטה אגודת ישראל בעיר, זועם: "זו חציית קו"

פורסם בתאריך: 29.10.18 15:00

הציטוט שמצית אש במגזר החרדי: היום (שני) פורסם בשער העיתון "יתד נאמן" שמזוהה עם מפלגת דגל התורה ציטוט מפיו של הרב שלום בער סורוצקין שהביא דברים שאמר כביכול הרב הגאון חיים קנייבסקי ולפיהם "בבחירות הללו בידיכם הדבר לדעת אם תהיו בחלק שלי או בחלק של משנאי ה'. ובחלקי יהיה רק מי שנשמע להצביע 'חנ' בראשותו של הרב מיכאל אלפר שנשמע ופעל ממש בשליחותי". הדברים, כך נטען, נאמרו בעצרת בחירות שהתקיימה אתמול בחיפה.

במפלגת אגודת ישראל – עד לא מכבר השותפה הפוליטית של דגל התורה בחיפה – המומים מבחירת המילים שונאי השם, ודודי זילברשלג, האסטרטג של מטה אגודת ישראל בעיר, כבר יוצא להתקפה נגד חבריו למגזר החרדי.

 

 

זילברשלג, עם חברים כאלה…

"ברור שזו חציית קו. תראה, זה לא נשמע מפיו של הרב קנייבסקי עצמו אלא ממישהו שהוא שושבין או מתיימר להיות שושבין ולא מבין את הזירה החיפאית ושפה הכל הולך אחרת. מערכת הבחירות פה התנהלה בהבנה בין שני המטות שלא להחריף את הקו. ברור שזו חציית קו כי הרי על מה נבנית הפוליטיקה החרדית? ציות לגדולי ישראל. זאת אומרת שזו תקיעת סכין ברעיון עצמו. ממש איוולת".

אתם פגועים מכך שאחרי שיתוף הפעולה בקדנציה האחרונה קוראים לכם "שונאי השם"?

"זה לא רק שיתוף פעולה של כל השנים. יש קווים שלא חוצים אותם. להגיד על אוכלוסייה ועל רבותיה שהם משנאי השם? את זה הם יכולים להגיד על יאיר לפיד או על טומי לפיד, אבל אנחנו גם עליהם לא אומרים דבר כזה. אני לא אגיד את זה גם על אף חילוני. אבל אם הם אומרים את זה על חרדים זו באמת חציית קו".

אתה חושב שאלפר קשור לזה?

"ברור שהוא קשור לזה. זה עצרת שהוא הפעיל אותה. הוא הביא את הרב קנייבסקי מבני ברק, ומבחינתו זה בהחלט חיזוק גדול עבורו שהרב הגיע עד אליו".

פניתם בעניין למישהו מדגל התורה?

"כן. יש שם אנשים שכל הזמן מתנצלים ואומרים שהוא התכוון למי שתומכים ביהב. אבל מה שהתכוון זה משהו אחד ומה שכתוב זה משהו אחר. קל מאוד לנסות לברוח עכשיו ולנתב את זה למקום הזה. אבל זה לא מדויק".

ממטה הבחירות של דגל לתושב נמסר: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר