ישיבה של מועצת העיר. "עוד מעט יהיה לכם את כל השעמום הזה ישר אל תוך הבית" (צילום: אריאל מזרחי)
ישיבה של מועצת העיר. "עוד מעט יהיה לכם את כל השעמום הזה ישר אל תוך הבית" (צילום: אריאל מזרחי)

קליש רותם מבטיחה: שידור חי של ישיבות המועצה

"הבשורה הראשונה היא שדיברנו עם גורמים בעיריית חיפה על כך שכל ישיבות המועצה הולכות להיות משודרות לייב", אמרה עינת קליש רותם בדף הפייסבוק שלה, "המערכת העירונית הולכת להיכנס לעידן של שקיפות הרבה יותר גבוהה"

פורסם בתאריך: 10.11.18 17:39

בשידורי הלייב של עינת קליש רותם בפייסבוק היא ממשיכה לעדכן את תוכניותיה העתידיות כראש העיר. אז אחרי ההתבטאות על כך ש"הרכבל זיכרונו לברכה" זכתה ליחס מבטל במשרד התחבורה, מבשרת קליש רותם על כוונתה להעביר בשידור חי את ישיבות מועצת העיר. "הבשורה הראשונה היא שדיברנו עם גורמים בעיריית חיפה על כך שכל ישיבות המועצה הולכות להיות משודרות לייב", אמרה קליש רותם בדף הפייסבוק שלה, "זה הדבר הראשון שהודעתי – 'נא לדאוג לכל הסידורים'. המערכת העירונית הולכת להיכנס לעידן של שקיפות הרבה יותר גבוהה. זה יהיה אגב בעוד הרבה נושאים אחרים, אבל נתחיל משידור של ישיבות המועצה. כמו שאומרים – stay tuned – עוד מעט יהיה לכם את כל השעמום הזה ישר אל תוך הבית".

אכן מדובר בצעד מבורך, אך לגמרי לא חדש. מי שהציע את הרעיון כבר לפני שנתיים – ב-20 בנובמבר 2016 – הוא חבר המועצה אביהו האן מהירוקים. האן הגיש הצעה לסדר בנושא שכותרתה היתה "צילום, שידור ופרסום של ישיבת מועצת העיר". וכך כתב האן למזכירת העיר ברכה סלע בהצעתו: "שיפור השקיפות העירונית הוא אחד מהעקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה המוניציפלית. חשוב ביותר שעיריית חיפה תפעל בשקיפות ובהנגשה רחבה של פעילותה מול תושבי העיר. ישיבות מועצת העיר הן הפורום המגבש את האסטרטגיה ואת המדיניות של העיר באמצעות 31 חברי המועצה הנבחרים, ומכאן חשיבות גבוהה ביותר לאפשר לתושבי העיר לחוש באופן ישיר ובלתי אמצעי, באמצעות שידור ישיר של ישיבת המועצה, את הלך הרוח הציבורי ואת אופן הייצוג של הנציגים את תושבי העיר. ראש העיר (יונה יהב; ב"כ) טוען לעתים קרובות שפעילותה של הנהלת העיר והחלטותיה הן שקופות לתושבים, אך יש להבין ששקיפות אינה סיסמה אלא צעד שיש להפכו למעשי, והוא צריך להיות אבן יסוד לפעילותיה השונות של העיר ויהווה תפישת עולם בסיסית עקרונית למנהיגות העירונית, לפקידות ולחברי המועצה. שידור ישיבות המועצה יאפשר לתושבי העיר לבחון מקרוב את איכות הדיונים ולחוש אם ההחלטות שמתקבלות הן לגיטימיות, נכונות, הוגנות ואינם נגועות במעשים פסולים. יש לקחת דוגמה מכנסת ישראל ומהשקיפות שמתנהלת בה הן בצילום ישיבות הוועדות השונות והן בצילום ישיבות הכנסת. יש לקחת דוגמה מעיריות שמשלבות צילום והנגשה של ישיבות מועצת העיר ושידורם בלייב לתושבי העיר – ירושלים, פתח תקוה, כפר סבא, גבעתיים ,חולון, רמת גן, ראשון לציון ועוד".

 

 

האן בירך על הצעד של קליש רותם ואמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אכן העליתי הצעה לסדר לשדר את ישיבות מועצת העיר בלייב, וההצעה נדונה במועצת העיר. לצערי, יהב והקואליציה שלו חשבו שכדאי להשאיר את העיר בחשיכה. עכשיו אני שומע שקליש רותם הולכת ליישם את זה, ואני רוצה להגיד שאני מרוצה מכך".

ולמה לא קיבלת על כך קרדיט ממנה?

"לא צריך לתת קרדיט, צריך לעשות. אני לא מחפש קרדיט, אני מחפש להגדיל את השקיפות העירונית ולייצר פה תהליכים כדי שהציבור יידע מה חברי המועצה עושים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך בסוף הכתבה ניסיתם לסכסך בין האן לשליש וואו

  2. חייבים שקיפות מלאה כולל על מינויים למה

    שורה תחתונה לקואליצית השקשוקה של יהב ושות' היה הרבה הרבה מה חהסתיר מהציבור לכן התנגדו בתוקף לשדר ישיבות לציבור.
    גם במינויים לעירעיה חייבים שקיפות בכל התפקידים. מי מונה, מה כישוריו, מה נסיינו. לא למנות פעילי מטה קליש כמו שיהב מינה חסרי תועלת

  3. חיפאי חרמן

    אני מבטיח לצפות בשידור החי מתחילתו עד סופו אם בהפסקות הישיבות יביאו חשפנית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר