עינת קליש רותם. הישיבה נקבעה עוד לפני הבחירות
עינת קליש רותם. הישיבה נקבעה עוד לפני הבחירות

קליש רותם פיזרה את ישיבת דירקטוריון שקמונה בעיצומה

ישיבת הדירקטוריון של חברת שקמונה פוזרה הערב בהוראתה של עינת קליש רותם בטענה שנציגי עיריית חיפה לא נקבעו על ידי ראש העיר ומשום שחברותם פגה ב-19 בנובמבר. נציגי הממשלה בדירקטוריון סירבו להוראה והחליטו שהישיבה תימשך כמתוכנן, אך חברי מועצת העיר אורי גרינברגר וירון חנן עזבו אותה

פורסם בתאריך: 17.12.18 19:03

ישיבת הדירקטוריון של חברת שקמונה פוזרה הערב (שני) בהוראתה של ראש העיר עינת קליש רותם. עם הדירקטורים בחברה נמנים חברי מועצת העיר עו"ד אורי גרינברגר (סיעת יונה יהב וצעירי חיפה), אריה בליטנטל (סיעת אגודת ישראל) וירון חנן (סיעת הירוקים) וכן רימונה ניג'ם, אילנה בן ליש, נפתלי פריד, יולין גולדברג, נעמה גת, חאלד מחאג'נה, אורית ארליכמן, צחי שומרוני, מאיר אלבוחר וכמיל רושרוש. סדר היום של הישיבה, שנקבעה עוד לפני הבחירות לראשות העיר, כלל בין השאר סקר שביעות רצון בבתי דיור לגיל הזהב, הצגת תוכנית העבודה לשנת 2019, אישור התקציב לשנת 2019, אישור מינהלת קרית אליעזר, מיתוג מחדש של חברת שקמונה ואישור מכירת דירות הדיור הציבורי לדייריהן.

באמצע הישיבה קיבל מנהל לשכת התאגידים בעיריית חיפה ישראל בן שלום הוראה מהיועצת המשפטית של העירייה ימית קליין לפזר את הישיבה מכיוון שנציגי העירייה לא נקבעו על ידי ראש העיר ומשום שחברותם של הנציגים הקודמים פגה ב-19 בנובמבר. נציגי הממשלה בדירקטוריון סירבו להוראה והחליטו שהישיבה תימשך כמתוכנן, אך גרינברגר ששימש כיו"ר הישיבה וחנן עזבו אותה (בליטנטל עזב עוד לפני כן לדיון בוועדה אחרת שבה הוא חבר).

 

 

גרינברגר: "חברת שקמונה מתנהלת לפי חוק החברות הממשלתיות ולא לפי תקנות התאגידים העירוניים, אבל זה בכלל לא משנה. אם היו פונים לחברי המועצה ומודיעים להם שהם כבר לא דירקטורים לא הייתי מגיע. גם בישיבת מועצת העיר האחרונה לא הודיעו לחברי המועצה שהמשיכו לקדנציה נוספת שכהונתם הופסקה, וזו רשלנות נוספת בשרשרת התקלות שאנו עדים לה בחודש האחרון. רק לפני שבוע ניהלתי את ישיבת ועדת הכספים של שקמונה כפי שאני עושה כבר חמש שנים, והכל מתוך מבט על טובתן של החברה והעיר. הודעתה של ראש העיר כי היא דורשת להפסיק את הישיבה בזה הרגע, כמו העובדה שכיום כל התאגידים העירוניים מושבתים, מראה שכנראה טובתם של שקמונה ושל שאר התאגידים אינם בראש מעייניה. בהזדמנות זו אציין כי עד כה, בניגוד לחוק, לא מינתה ראש העיר נציגים מהאופוזיציה לכהן כדירקטורים באף תאגיד, ואני כמו גם שאר חברי האופוזיציה רואים זאת בחומרה רבה".

חנן: "כל זה קרה למרות שהישיבה זומנה מספיק זמן מראש בידיעתם של כל גורמי העירייה. אפשר היה להודיע על הבעיה הזו מראש ולא באמצע ישיבת הדירקטוריון. גרינברגר ואני יצאנו מהישיבה. הוא זעם וביטא את זעמו לפרוטוקול, ואני הודעתי שחבל שראש העיר נזכרת באמצע ישיבה חשובה מאוד לדרוש את פיזורה. זה לא מכבד אותה ולא מכבד את הדירקטורים שחלקם מגיעים במיוחד מירושלים ומתל אביב".

תגובת עיריית חיפה תובא לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. עידו לב

    מה היה קורה אם היו מסיימים את הישיבה ולאחר מכן היו נשלחים מכתבי תודה ? חייב דרמה. באמצע, יועצת משפטית, הרי המטרה של העמותות הללו היא לקדם את השכונות סה״כ עמותה צולעת – למה משחקי כוח ? – בחרנו בך מתוך הערצה לא פיללנו להתנהגות כזו, פנים אחרות.

  2. רשלנות בלתי פוסקת, יש גבול

    כל מה שקליש עושה הזוי, ובלאגן מוחלט.
    גם אין מנכל עירייה ואגפים שלמים הפסיקו לפעול.
    צריך למנות ועדת חקירה של מבקר המדינה לבדוק אם היא כשירה לתפקד כראש עיר.
    זה לא פעם אחת וזה כבר חא עשר פעמים שהיא מתנהלת ברשלנות.

  3. ישראל

    ניסוי לעשות מחטף , תקציב 2019 נעשה בגניבה כמו כל העירייה הקודמת , אוי התמימות…..

  4. ירון

    טעינו כשהצבענו לך קליש. קיבלת הרבה קולות מהימנים בחיפה אבל את יורקת להם בפנים בחזרה. כמו גם לשאר התושבים.

  5. הסב אבנר בן נר

    היא מתגלה יותר ויותר כ….שולפת מהמותן. לא נחמד בכלל.

  6. שרון

    אמרו לי שהתפקיד גדול עליה…. קיוויתי שזאת טעות אבל כל יום שעובר זה מתברר כיותר ויותר נכון.
    הבעיה היא לא שזה גדול עליה, הבעיה היא שהיא לא יודעת את זה. במקום לנהוג בצניעות, לקחת את הזמן ללמוד דברים, לכבד את הקיים – היא מתנהגת כאילו השמש זורחת לה מה…. מרשה לעצמה לזלזל בקיים, מנחיתה הוראות בלי לחשוב, משביתה פעילות קיימת כאילו שרק היא יודעת מה טוב עבור העיר הזאת. מהירה ופזיזה כמו שאומרים עליה.
    קליש, צניעות היא לא מילה גסה. מותר לך להודות שלא הכל את יודעת ושיש עוד דברים שאת צריכה ללמוד. אנחנו מבטיחים לכבד אותך יותר אם תודי בזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר