שאדי חלול ולזר קפלון. "אנחנו נראה להם מה זה"
שאדי חלול ולזר קפלון. "אנחנו נראה להם מה זה"

יוזמה לגיוס צעירים נוצרים לצה"ל במסגרת העירייה

שאדי חלול, ממקימי פורום גיוס העדה הנוצרית וחבר מפלגת ישראל ביתנו, הציע לסגן ראש העיר לזר קפלון מחיפה ביתנו לקדם יוזמה לגיוס נוצרים לצה"ל ולשירות הלאומי במסגרת עיריית חיפה. הרקע: פוסט זועם שכתב רג'א זעאתרה מחד"ש נגד גיוסם של נוצרים

פורסם בתאריך: 20.12.18 08:07

הביקורת שמוטחת על סיעות הימין במועצת העיר על הישארותן בקואליציה למרות הצטרפותה של סיעת חד"ש לא נפלה על אוזניים ערלות. חלק נכבד מחצי הביקורת מופנה לעברו של יו"ר סיעת חיפה ביתנו לזר קפלון שהסביר את הישארותו בקואליציה בכך שפרשת רג'א זעאתרה היא סוגיה שאמורה להיפתר במישור הארצי על ידי חקיקה, וגם נופף בהצעת החוק שהגיש לפני שבועיים ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו לפסילת נציג ציבור שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל מלהיבחר לתפקיד ברשות מקומית.

ייתכן שבמטרה להרגיע את בסיס התומכים של המפלגה והסיעה ולזכות בכמה נקודות במאבק התדמיתי מול זעאתרה נפגש קפלון ביום שלישי עם שאדי חלול, ממקימי פורום גיוס העדה הנוצרית שפעילותה לעידוד גיוס הצעירים הערבים הנוצרים לצה"ל ולשירות לאומי גורמת לקרעים במגזר הערבי. הפגישה עם חלול נערכה על רקע פוסט שפרסם זעאתרה נגד גיוסם של נוצרים לצבא. "כל הסרסורים של גיוס הנוער הנוצרי", כתב זעאתרה, "נשבע בכבוד שלי כי אלחם בכם ולא אפסיק עד שננקה את החברה שלנו מאנשים שפלים שכמותכם". ביום ראשון דיווח אתר האינטרנט וואלה! כי בעקבות הפוסט הגיש חלול – יו"ר התנועה הארמית נוצרית שעומד בראש המכינה הנוצרית-ארמית-יהודית וגם ראש מטה הארמים בישראל ביתנו שהוצב במקום ה-15 בבחירות הארציות האחרונות – תלונה נגד זעאתרה.

חלול טוען כי הפגישה עם קפלון נועדה לקדם תוכנית משותפת לשילוב הקהילה הנוצרית-ארמית בישראל בכלל ובחיפה בפרט וכי הנושאים שעלו בה נועדו לחבר בין הקהילה למוסדות המדינה והעיר. לאחר הפגישה סיפר חלול ל"כלבו – חיפה והצפון" כי קפלון הרים את הכפפה והבטיח לסייע בעידוד גיוסם של צעירים נוצרים לצה"ל ולשירות לאומי במסגרת עיריית חיפה. למרות זאת, קשה לראות איך יימצא מקום ליוזמה כזו במסגרת עירונית כלשהי. גם בחד"ש מביעים ספק רב במימושה של היוזמה במישור המוניציפלי אך מבטיחים כי אם הנושא יתגלגל לפתחם הם יילחמו בו בחירוף נפש.

 

 

חלול, דלק למדורה?

"בזמן שחיפה ביתנו יושבת בקואליציה ואנחנו, שכמובן לא מסכימים למדיניות של זעאתרה, מהווים אנטיתיזה ואויב מר של חד"ש, אמרתי שאנחנו נראה להם מה זה. הצעתי לקפלון שנראה את חד"ש מצביעים נגד התוכנית שמעודדת גיוס לצה"ל ולשירות לאומי והתחברות עם המגזר היהודי לקיום משותף ולהגנה על ישראל. זו בדיוק המטרה שלנו".

מה הצעת לקפלון?

"אמרתי לו 'אתה כנציג המפלגה שלנו ואני כמי שיש לו אוכלוסייה של 23,000 ערבים בחיפה שרובם לא רואים את זעאתרה ממטר נעשה תוכנית לעידוד הגיוס במגזר הנוצרי במסגרת העירייה. קפלון אמר שזה רעיון מצוין, שהוא תומך בזה ושהוא ידרוש את זה במסגרת הדיונים על התקציב".

זעאתרה, בעד או נגד?

"הדברים לא ראויים לתגובה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שאדי חלול, אולי גם תצטרף ללהב"ה ותעזוב אותנו

    ממש ככה, אתה כבר מזמן מתאמץ להוציא את עצמך מהעם הפלשתיני, העם היליד של הארץ הזאת שמכיל את הנוצרים לפני כל אחד אחר, המצאת לעצמך עדה, תדבר בשם אלו ששינו את סעיף הלאום ולא כל הנוצרים.
    הנוצרים הם פטריוטים, מצביעי חד"ש ובל"ד (זעאתרה הוא טרול אבל תאונות קורות מדי פעם), הנוצרים בטח לא תומכי ישראל ביתינו, ואין להם אינטרס להחשב חלק מעדת מהגרים ששומרת על זרותה.

  2. מגיב 1 אתה כזה בור

    העם היליד של הארץ? כל הזועבים אלו עירקים, כל המצרי הם ממצרים וכל הסוואדנים הם מלבנון וסוריה. אתם ילידים? פלשתם לכפרים יהודיים, בזזתם ערים יהודיות, בתיכם בנויים מלבני קברים יהודים ומבצרים צלבנים. הנוצרים הם פטריוטים – הגיע הזמן שיהיו פטריוטים של מדינת ישראל שבה הם חיים ומשגשגים, בניגוד לנוצרים המגורשים מכל ארצות האיסלם מטורקיה ועד הקופטים במצרים. במה אתם גאים בדיוק? בתמיכה בחד"ש ובל"ד הגזעניות ומלבות השנאה, שקרים היסטוריים ושנאת המדינה שמעניקה לכם יותר מכל מדינה "ערבית" באזור?

  3. הלאה הפשימוס הערבי

    המגיב הראשון דוגמה למה אסור לאפשר לשני הפשיסטים מטעם חד"ש דריסת רגל כסגנות בחיפה, אם רוצים פה דו קיום והשתלבות החברה הערבית במקום מוקצנות ולאומנות חולנית שלה. הגיע הזמן שיבחרו נציגים ערבים למועצת העיר שרוצים דו קיום, לא פשיסמוס. ולא – נדע שאינם רוצים בכך והכל רק מתק שפתיים.

  4. מגיבים 2 ו 3

    זה נשמע עלוב בערך כמו שלבן אנגלוסכסי יטיח באינדיאנים במסאצ'וסטס שהם בכלל מקנדה במקור.
    אבל נניח לרטוריקה, ונגע בהיסטוריה, הפלשתינים הם ילידיה של הארץ הזאת, ומגלמים במורשתם גם את המורשת היהודית הקדומה, בין אם בפולחן שסביב קברי "נביאים", שמות, מאכלים, ומסורות. זה הכל תועד היטב ע"י התנועה הציונית ובן גוריון עצמו כתב שבעורקי הפלאחים הערבים בא"י זורם הרבה דם יהודי.
    השאלה היא מדוע כל ההגירות שהתרחשו השתלבו ונטמעו בעם היליד ובמקום הזה, ורק הציונות לא, ובכן, זרות, ולא יהדות. שהרי מזמן אמונה באלוהים אינה מאפיינת את הישראלים.
    כך או אחרת, לא הייתה לנו בעיה עם מהגרים בהאים, אחמדים, הדת הדרוזית, ארמנים, ואפילו צ'רקסים, גם לא עם העליה הראשונה, אין אנו שונאי מהגרים, אנחנו רק לא רוצים שיפגעו בנו. לא לאומנות, אלא שמירה על הבית והרכוש, לא קיצוניות אלא אהבת המקום קבלת הזר ושכנות טובה. אם זה קיצוני זה רק מפני שלשניכם אין דרך להתמודד אפילו עם הרעיון שהארץ לא הייתה ריקה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למגיבים 2 ו 3. הפלסטינאים הם הצאצאים של הכנענים והפיניקים ילידי הארץ

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר