מירי מסיקה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מירי מסיקה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בעקבות התבטאויותיה נגד נתניהו: בטירת כרמל לא רוצים את מירי מסיקה

תושבים וגורמים פוליטיים בטירת כרמל, שנחשבת מעוז של הליכוד, מתנגדים להופעתה המתוכננת של הזמרת מירי מסיקה במסגרת חגיגות יום העצמאות בעיר. הסיבה: התבטאויותיה בעקבות נאום ראש הממשלה. סגן ראש העיר דוד שחר: "מצד אחד אנחנו רוצים לבטל, אבל מצד שני אנחנו חתומים על הסכם"

פורסם בתאריך: 17.4.23 08:53

הופעתה המתוכננת של הזמרת מירי מסיקה בחגיגות יום העצמאות בטירת כרמל מעוררת סערה. לפני כשבועיים הודיעה עיריית טירת כרמל כי בבמה המרכזית של חגיגות יום העצמאות ה-75 יופיעו מירי מסיקה, עדן חסון ורביב כנר, אך כעת נשמעים קולות אשר מתנגדים להופעתה של מסיקה בשל התבטאויותיה הפוליטיות.

טירת כרמל ידועה כמעוז של הליכוד. לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר העלתה מסיקה סטורי שבו היא כתבה: "אני ראיתי את הנאום של ביבי ואני ממש מרגישה לא בסדר. אני מרגישה צורך להתנצל, אני לוקחת אחריות. המצב הביטחוני זה באשמתי וזה שאנשים נוטשים את הכלכלה והכל זה באשמתי. אני רוצה להתנצל בפני עם ישראל על תפקוד מזעזע שלי כאזרח כי אני אמורה לדאוג לכל הדברים האלה – לכלכלה, לחינוך, לרפואה – אבל הייתי עסוקה כל כך בהפגנות שלא היה לי זמן להתפנות למה שבאמת חשוב. כי הכי חשוב קודם כל לעשות רפורמה משפטית, הכי חשוב, אחר כך הביטחון וזה. אני רוצה להתנצל מכל הלב כי הייתי בהפגנות האלה, אז סליחה".

בהמשך היא גם התפנתה להסביר את הדברים וכתבה: "אני רוצה להגיב על מבול התגובות שקיבלתי בעקבות הסטורי שהעליתי אחרי נאום ראש הממשלה. קודם כל, תודה רבה על המחמאות הרבות, על כמה שאני אמיצה, אבל אני לא אמיצה בכלל. אין פחדנית ממני, בטח כשמדובר על חשש שלא יאהבו אותי. אני לא אמיצה. אני פשוט תמימה ומאמינה בלב שלם שאנשים ידעו שכוונותיי טהורות ושאני מדברת מדם לבי, מתוך כאב אמיתי. מעולם לא היתה לי בעיה עם האנשים עצמם, אנשי ימין, אפילו ביביסטים מושבעים. לצורך העניין, חצי ממשפחת מסיקה הצביעה לבנימין נתניהו. האם זה אומר שאני אוהבת אותם פחות? התשובה היא חד משמעית לא. הבעיה שלי היא רק עם ההנהגה המפלגת, המסיתה, המשתמשת בכאב אמיתי של אנשים כדי לצבור עוד כוח, והכי חשוב – הנהגה שלא עשתה דבר כדי לקדם או לעזור לאזרחי מדינת ישראל. בטח לא לשכבות החלשות".

מסיקה הוסיפה וכתבה כי "ישבתי לפני הנאום המדובר בתקווה שבערב החג יינתן שביב תקווה, מסר מאחד לעם ישראל. שארגיש שראש הממשלה הוא גם שלי ושאכפת לו גם מהכאב והפחד שלי ושל חצי מהעם הזה. דמוקרטיה היא לא 'שלטון הרוב' דמוקרטיה היא 'שלטון העם'. כל העם. על כל חלקיו. במקום זה קיבלנו עוד נאום מפלג, שזורק אחריות על כולם מלבד האיש הראשון שאמור לקחת אחריות על מצב המדינה שהוא עומד בראשה. זה היה מעליב, מביש ומבזה. לא פחות מזה. ובאשר לתפקיד אמנים במרחב הציבורי. אני זמרת מיינסטרים. רוב הקהל שלי, או לפחות חצי ממנו, ימני. דווקא בגלל שיש לי מה להפסיד, דווקא בגלל מוצאי המזרחי והמאוד לא פריווילגי, הרגשתי שחשוב אף יותר להשמיע קול ברור. אם תהיה רפורמה משפטית במתכונת הנוכחית, הדמוקרטיה בישראל תיפגע אנושות. החוקים שחוקקו ושעומדים בפתח יפגעו בעיקר בשכבות החלשות. אני כבר מזמן לא חלשה או מוחלשת אבל (בניגוד לשרי הממשלה) לא שוכחת מאיפה באתי ולעולם לא אפסיק להילחם עבור מה שצודק בעיניי, גם אם זה לא משרת את האינטרסים האישיים שלי. לכל הטוקבקיסטים הזועמים, לא אחזור על דברם שאיחלתם לי, רק אומר שאני לא כועסת בכלל. מקווה שעיניכם תיפקחנה, ואם לא העיניים אז הלב. שתדעו לאהוב ולקבל גם את מי שלא מסכים איתכם, כמו במשפחה שלי. האמינו לי, זה עובד. אסיים בבקשה אישית לראש הממשלה. אם אפשר, בנאום הבא זרוק איזו עצם, שבריר תקווה. תכלול גם אותנו. אם לא יבוא לך טבעי, לא נורא, תשקר".

 

הפוסט של מירי מסיקה

הפוסט של מירי מסיקה

 

 

בעקבות הדברים החלו כאמור תושבים וגורמים פוליטיים בעיר להביע התנגדות להופעתה של מסיקה בעיר. רפי קוסטה, דמות מוכרת בטירת כרמל, העלה פוסט שבו הוא כתב: "בתור תושב טירת כרמל אני מכיר את האוכלוסייה שמתגוררת בעיר. גם אם לא באופן גורף, אבל ברוב מוחלט אנחנו אנשי ימין עם דעות ימניות. ביום העצמאות הקרוב מירי מסיקה אמורה לבוא להופיע אצלנו בעיר, ואני לא מבין איך. אני לא מבין איך מביאים זמרת שהתבטאה באופן מלוכלך כלפי אנשי ימין. אזכיר למי ששכח או למי שלא יודע, לאחר נאום של ראש הממשלה מסיקה העלתה סרטון שלה ציני עם אמירה עקיפה על כך שאנשי הימין לא חושבים ואימפולסיביים. אני חושב ואף די בטוח שמלבדי עוד הרבה תושבים אחרים בעיר יסכימו שלא מתאים בשום אופן שמירי מסיקה תבוא ותופיע בטירת כרמל. תשתפו ובואו ננסה למנוע את ההופעה שלה ביום העצמאות בעיר".

גם סגן ראש העיר דוד שחר נמצא בדילמה. "אנחנו לא יודעים מה לעשות", הוא אמר ל"כלבו – חיפה והקריות".

מי זה אנחנו?

"העירייה. מצד אחד אנחנו רוצים לבטל, אבל מצד שני אנחנו חתומים על הסכם. אם נבטל את ההופעה נצטרך לשלם למסיקה. אני באופן אישי חושב שצריך לבטל, כי כאשר אמן שבא לייצג את כל רבדי האוכלוסייה, על אחת כמה וכמה ביום העצמאות, מתבטא כפי שהוא מתבטא נגד הממשלה, ולא משנה אם הוא שמאלני או ימני, זה בעייתי. מנגד יבואו אחרים ויגידו שזה חופש הביטוי. אבל ביום העצמאות אנחנו צריכים להיות עם אחד ומלוכד ולחגוג את 75 שנות העצמאות, ולהתבטא איך שהיא התבטאה – זו בעיה".

אמרת את הדברים לראש העיר אריה טל?

"העברנו לו את המסר. נקיים דיון על זה כי הגזבר אומר 'אין בעיה, תבטלו. אבל מישהו צריך לשלם את הכסף הזה'. צריך גם לחשוב אם אנחנו חשופים לתביעות של תושבים במקרה של ביטול".

מעיריית טירת כרמל נמסר: "העירייה דוחה על הסף את הדברים שפורסמו בתקשורת וברשתות החברתיות, ומבהירה כי הם אינם על דעת העירייה וראש העיר ונאמרו שלא בידיעתנו ולא בהסכמתנו. יובהר כי ההופעות המתוכננות בערב יום העצמאות ה-75 בטירת כרמל יתקיימו כסדרן. ביטול הופעה של אמן כזה או אחר בשל דעותיו האישיות כמוהו כעידוד הפילוג והשסע בעם. כעירייה אנו מכבדים את מגוון הדעות והעמדות, ובמקביל עומדים על כך שתושבי העיר ייהנו ממיטב אמני ישראל ביום חגה של המדינה".

 

דוד שחר (צילום: יח"צ)

דוד שחר (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. סברס

    כמה שנאה יש בהם , אלו אוהבים רק את עצמם ואלו שדומים להם , לא מסוגלים להכיל ביקורת, לא מגיע לכם בכלל תרבות
    זה גדול עליכם.

  2. ישראלי

    הם יודעים מה זה תרבות? הם הרי ברברים שיישמעו את כל הערסים המייללים זה מה שהם אוהבים

  3. אבי

    טירת הכרמל כבר לא ימנית זה רק אשליה של הותיקים תתרגלו לשינוי

  4. דורי

    כל כך שמחה שברחתי משכונת גלי כרמל ומהעיר הכושלת הזו, חמש שנים הספיקו לי כדי להבין שאפשר לשווק את המיקום אבל אי אפשר לשנות את המנטליות של התושבים.

  5. אנטוני

    אי אפשר להכריח אנשים לשמוע סמולנית מחמדה. תבטל ותבלע את ההפסד.

  6. יפתח

    זה יהיה פשע ובזבוז כספי ציבור לתת למסיקה להופיע .
    יריקה בפניהם של התושבים

  7. אזרח

    מעוז הליכוד, הייתי אומר מעוז הרפטיליאנים.
    המסיכה מעל ההונאה שנראתה תאגיד מדינת ישראל הולכת ונחשפת.
    בדיחה, פשוט בדיחה.
    ובו זמנית מקרינים אתכם בקרינה אלקטרומגנטית 24/7
    מעוז הליכוד עאלק. הליכוד זו אשפה שקרית ומנוולת כמו יתר המפלגות.

  8. אזרח שמודאג מהתקשורת

    סתם כתבה זולה.
    ברור כי אין דילמה בעירייה והתגובה הראויה שלהם הייתה צריכה להסיר את הכתבה הזו מעל סדר היום ונראה כי יש כאן זדון והתערבות פוליטית לא מקצועית ולא עניינית של עורכי העיתון . לא ראוי , לא אתי ולא מקצועי. בושה.

  9. פישר משה

    טירת הכרמל אני מגיע לשם לבצע טסט שנתי לרכב. מפסיק להגיע בכלל לא רוצה לפגוש אף ביביסט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר