לימוד נהיגה (צילום: קובי פאר)
לימוד נהיגה (צילום: קובי פאר)

תיכונים בחיפה יכינו תלמידים למבחני תיאוריה בנהיגה

פיילוט של משרד החינוך שיתחיל בקרוב יכין את תלמידי כיתות י' בכמה מבתי הספר בעיר למבחן העיוני בנהיגה. מימון הלימודים: על חשבון המשרד

פורסם בתאריך: 8.11.17 07:59

בתי ספר תיכוניים בחיפה יתחילו בקרוב להכין את תלמידיהם למבחנים העיוניים בנהיגה (תיאוריה). מדובר בפיילוט של משרד החינוך בשיתוף עם משרד התחבורה – אגף הרישוי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אשר מיועד לתלמידי כיתות י' בלבד הלומדים חינוך תעבורתי, שהוא מקצוע חדש ששולב לאחרונה במערכת החינוך.

התלמידים יעברו את מבחני התיאוריה בבית הספר במימון משרד החינוך, שם מציינים כי המבחן בבית הספר יהיה שונה מהמבחן במשרד הרישוי, והוא יכלול פרקים נוספים ובהם שאלות בנושאים כמו עייפות בנהיגה, שימוש בטלפונים ניידים תוך כדי נהיגה, לחץ חברתי, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה במהירות, רכיבה על טרקטורונים, תנאים מכבידים ושליטה עצמית בנהיגה. את הלימודים יעבירו מורים שעברו השתלמות המכשירה אותם ללמד את נושא החינוך התעבורתי ואת לימודי התיאוריה.

 

 

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "משרד החינוך אישר לנו לכלול בפיילוט 12 אחוז מתלמידי כיתות י', ואנחנו צופים שלפחות 50 אחוז מהתלמידים הללו יעברו בהצלחה את המבחן. המטרה הסופית של משרד החינוך היא להרחיב את התוכנית לכלל תלמידי כיתות י' בארץ ולהציב את שיעור העוברים את הבחינה העיונית בהצלחה על 70 אחוז לפחות".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל עמותת אור ירוק לשינוי תרבות הנהיגה בישראל: "תרבות הנהיגה בישראל מתעצבת כבר בגיל צעיר, שבו תלמידי התיכון מוציאים רישיון נהיגה. התוכנית שלנו תרחיב את הלמידה ותנחיל ערכים תעבורתיים-חינוכיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר