המבורגר בחיפה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב NGIMAGE
המבורגר בחיפה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב NGIMAGE

המבורגר בחיפה: המסעדות שאתם חייבים לאכול בהם

ההמבורגרים כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מתרבות האוכל החיפאית. ההמבורגר עבר בשנים האחרונות תהפוכות וכיום אתם יכולים למצוא מנות המבורגר באינסוף אפשרויות ובשיטות הכנה שונות. אנחנו מביאים בפניכם שש המבורגריות בחיפה והסביבה, שאחרי שתראו מה יש להם להציע, לא תוכלו לחכות לביקור הבא בהן

פורסם בתאריך: 1.1.19 22:53

זסטי מרכז הכרמל- כשר

בתור חיפאים אמיתיים, סביר להניח שכבר אכלתם ולא פעם אחת בזסטי במרכז הכרמל. זסטי הוא מוסד חיפאי ותיק שהוכיח לחיפאים מהו המבורגר מעולה ואיכותי מיום פתיחתו, לפני שמונה שנים. החודש הפך הסניף לכשר בהכשר של רבנות חיפה. לזסטי מגיעים צעירים לפני ואחרי בילוי במרכז הכרמל, תלמידי בית ספר, סטודנטים ומשפחות.

סניף זסטי הוא קטן ועממי עם מטבח פרונטלי ופתוח, כך שתמיד יש אינטרקציה עם המבקרים שיושבים על הבר ומסתכלים כיצד קציצות ההמבורגר נצלות על הפלאנצ'ה.

ההמבורגרים בזסטי נעשים לפי מתכון סודי בפס היצור של חברת 'בלדי בע"מ'. ההמבורגרים נעשים מבשר טלה, אסאדו ואנטריקוט ומגיעים בגדלים של 160 ו-220 גר'. כל מנה ניתן להגדיל למנת דאבל וטריפל.

מנת הדגל והאהובה על החיפאים בזסטי היא המבורגר אנטריקוט 160 גר' (34 שקלים) ו-220 גר' (39 שקלים). זהו המבורגר הכולל בשר אנטריקוט משובח עם חסה, בצל סגול, עגבניה, מלפפון חמוץ ורטבי הבית.

ארוחה בזסטי. צילום: רמי שלוש

ארוחה בזסטי. צילום: רמי שלוש

מנה מיוחדת נוספת היא מנת ה-GLT – המבורגר נתחי אווז מעושנים עם בצל מטוגן המגיע עם ביצת עין, חסה, בצל סגול, עגבניה, מלפפון חמוץ ורטבי הבית. אם זה לא ישביע אתכם, תוכלו להוסיף תוספות אקסטרה מעל של בצל, פטריות, אווז מעושן, קורנביף וכו'.

אל תדלגו גם על מנות הצד השוות: פוטטוס הום פרייז או צ'יפס בטטה, כנפיים ברביקיו, כדורי פירה, טבעות בצל ומנות נוספות.

בזסטי יש כמה הצעות מפתות שלא כדאי לוותר עליהן. לחיפאים הרעבים ולבליינים שמגיעים לסניף משעה 21:00 יש מבצע לייט נייט מיוחד – כל סוגי ההמבורגרים מלבד המיוחדים במחירים: 160 גר' (25 שקלים) ו-220 גר' (30 שקלים). אם אתם מגיעים בזוגות, לא תשארו מקופחים וב-89 שקלים לזוג במהלך כל היום תוכלו לאכול שני המבורגרים 160 גר' עם מנת צ'יפס ושתי פחיות שתייה. גם לשלושה חבר'ה יש מבצע משתלם של טריפל ב-119 שקלים: שלושה המבורגרים 160 גר', שתי מנות צד לבחירה ובקבוק שתייה אחד של ליטר וחצי.

אם אתם מחפשים ארוחת צהריים במחיר נגיש, בתפריט העסקיות (בשעות 11:00-17:00) תוכלו להזמין המבורגר בגודל 160 גר', צ'יפס ושתייה ב-39 שקלים או להגדיל את ההמבורגר ל-220 גר' בתוספת רק של 5 שקלים.

את כל המשלוחים ניתן לבצע דרך אפליקציית זסטי.

שדרות הנשיא 129, חיפה. טלפון: 04-8380037, א' – ה' 11:00-01:45, ו' 11:00-15:00, ש' 18:00-01:45

הסניף כשר

זסטי. צילום: רמי שלוש

זסטי. צילום: רמי שלוש

 


קפטן

הרשת הצעירה קפטן נוסדה לפני שלוש שנים על ידי שני אחים- ברק ואשר לב בהשראת רשתות המזון המהיר בארה"ב שמייצרות המבורגר גורמה. הסניף הראשון של קפטן נפתח במתחם תחנת הרכבת הישנה בירושלים. באוקטובר 2018, נפתח סניף קפטן במרכז זיו בחיפה והיה הסניף השביעי מתוך תשעת סניפי הרשת.

אשר ניהל את סניפי ארומה בארה"ב ובזמן שהותו בארה"ב זיהה את תחום ההמבורגר גורמה במזון המהיר ואז עלתה לו המחשבה להקים דבר דומה בארץ. "מטרתנו הייתה ליצור רשת שמבחינת שירות, מחיר ואיכות מתחרה ברשתות המזון המהיר", מספר הבעלים של קפטן ברק לב. "כלומר, החזון של קפטן הוא שההזמנה תהיה מוכנה תוך דקה, אבל שהמוצר יהיה ברמת פרמיום".

לפני פתיחת הסניף הראשון בירושלים, האחים לב ביצעו מחקר מעמיק וכך בנו את התפריט. "ההשראה מארה"ב מתבטאת במוצר ובאווירה. בנינו את התפריט כך שאפשר יהיה לעמוד מאחוריו לאורך זמן", מסביר ברק.

רמת הפרמיום של האוכל מתבטאת באופן ההכנה שלו במטבח הפתוח מול עיני הסועד. כל המנות בתפריט עשויות במקום עצמו: הבשר הטרי של קציצת ההמבורגר נטחן במקום ונמעך בעת הטיגון בשיטת סמאש, הצ'יפס נחתך במקום מזן ספציפי של תפוחי אדמה מעוטף עזה שהבעלים מצאו שהוא מתאים להכנת הצ'יפס. תפוח האדמה הטרי מטוגן פעמיים, בבוקר ובפעם השנייה מול הלקוח.

קפטן. צילום: רמי שלוש

מומלץ לטעום את טבעות הבצל של קפטן – טבעות הבצל הגדולות והלא שגרתיות נטבלות לפני ההכנה ברוטב הבית במתכון סודי.

"אנחנו מכירים את הקהל הצפוני מסניפי ארומה בצפון והיה לנו חשוב להקים המבורגריה איכותית גם בחיפה", מסביר ברק על פתיחת הסניף במרכז זיו. "יש באזור זיו שילוב של קהל צעיר ושל משפחות שמתחבר לנו בדיוק למותג. זה היה אזור שנראה לנו מתאים מאוד ואכן משפחות וחבר'ה צעירים כמו סטודנטים מהטכניון מגיעים לקפטן הרבה בגלל רמת המחירים".

התפריט של קפטן מציע כל המבורגר לחוד בגודל 110 גר' או 220 גר' או בתור ארוחת קפטן הכוללת המבורגר, צ'יפס או טבעות בצל ושתייה מוגזת במילוי חוזר או כוס בירה אחת. טווח מחירי הארוחות נע מ-46 שקלים ועד 63 שקלים לארוחה.

בתפריט תמצאו את המבורגר הסמוקי שכולל ירקות, רוטב קפטן במתכון סודי, רוטב קורנביף ובתוספת טבעות בצל. לאוהבי הטעם הפיקנטי מומלץ ללכת על המבורגר אל קמינו שמגיע עם ירקות, חמוצים, אבוקדו, פלפל חלפיניו ונאצ'וס.

במנות העוף תמצאו את הטנסי פרייד – חזה עוף מטוגן בטמפורה פיקנטית עם ירקות המוגש בלחנייה.

גם לשומרי משקל מציעה הקפטן פתרון באמצעות החסבורגר – קציצה המוגשת על חסה עם ירקות.

האווירה האמריקאית האוטנתית מתבטאת בסניף גם בשיטת ה-Refill (מילוי חוזר) בשתייה שכמעט ולא ניתן למצוא אותה בארץ. בוחרים שתייה מוגזת (13 שקלים) ולאחר שסיימתם את הכוס, תוכלו למלא אותה שוב ללא הגבלה.

"רמת ההשקעה אצלנו היא כזאת שאין בכל מקום. אנחנו לא תעשייתיים ומכינים הכל בעצמנו. נכון שזאת עבודה קשה, אבל התוצרת היא ברמה איכותית ואחרת לגמרי", אומרת מנהל סניף זיו מקסים טמצין.

שדרות טרומפלדור 53 (מרכז זיו), חיפה. ימים ראשון – שבת 12:00-1:00. טלפון: *2583

בסניף פועל איסוף הזמנות עצמי, ניתן לבצע הזמנות באתר ובטלפון

קפטן. צילום: רמי שלוש


 

הדיוק

הדיוק, בר המסעדה החיפאי הציג לעולם את ההמבורגר שלו בשנת 2007 ומאז רץ עם אותו המתכון בדיוק עד היום. "סוס מנצח לא מחליפים" אומר לנו בעל המסעדה רן צוקרמן (המכונה צוקי) והוא כנראה צודק.

מראשית פעילותה של הדיוק, הייתה המחשבה להכניס לתפריט המבורגר. הדיוק היא הרי מסעדה מעולה, אבל היא גם ידועה בבר שלה, המגיש מגוון משקאות אלכוהוליים, והמבורגר, כאמור, הוא המאכל האולטימטיבי לצד הטיפה המרה.

ההמבורגר של אזור הכרמל. צילום: קונספטיק

ההמבורגר של אזור הכרמל. צילום: קונספטיק

תערובת הבשר שלהם מורכבת משלושה סוגי נתחים של בשר בקר בתיבול הסודי של המקום. שילוב שני הדברים הללו יחד, הם שהופכים את קציצת ההמבורגר של מסעדת הדיוק בחיפה לכה טעימה ועסיסית.
השמועה על ההמבורגר המצוין שמציע הדיוק באזור הכרמל בחיפה התפשטה והפכה לאחת האהובות בקרב לקוחות הדיוק ובקרב חובבי המבורגרים בפרט.

כבר מזמן שפוקדים את המקום לקוחות המבקשים ספציפית את מנת ההמבורגר הנפלאה הזו ויש אף שכינו המבורגר זה: "המקדונלד'ס של הגדולים". מדובר בנתח עסיסי של 230 גרם בשר משובח שהפך למותג בפני עצמו במקום.
בין התוספות על ההמבורגר תוכלו למצוא חזה אווז מעושן המקורמל עם סגירה קלה על הגריל, בייקון, בצל מקורמל וביצת עין.

את הלחמניה שלהם הם אופים במאפיית "לחם לחם" במרכז הארץ, המפיקה להם לחמניה מתוקה ואיכותית ללא שומשום מעל, אותה הם מניחים לחימום קל בתנור לפני ההגשה על מנת שתמעך בקלות בעת אחיזת ההמבורגר בידיים, תחבק את הקציצה והתוספות שמעליה לכדי כיס חמים השומר את כל הנוזלים בפנים, מה שמייצר ביס מושלם מבלי ששום מרכיב ממכלול ההמבורגר לא "יברח" למטה.

בדיוק מגישים בין היתר המבורגר עם גבינת סנט מור (גבינת בושה), חסה וריבת תאנים, אותם הם מכינים בעצמם מתאנים מיובשות. הרבדים של הגבינה המלוחה והריבה המתוקה מעל קציצת ההמבורגר העסיסית, יוצרים שילוב טעמים שמתפוצץ בפה הלקוח ומשאירים אצלו זיכרון חרוט בפה ובלב.

אמאל׳ה, כבר אמרנו?

ניכר כי בתקופה האחרונה עלה יותר ויותר הביקוש למאכל המיתולוגי "המבורגר" והדיוק רואה זאת בקרב קהל לקוחותיו. יותר ויותר הפך לגיטימי להזמין מנת המבורגר במסעדה, במיוחד כשהטיפול הקולינרי ושימת הלב לפרטים במנה, לא נופלת מכל מנה אחרת מוקדפת שהדיוק ידועה בה.

ואל דאגה אם אתם טבעונים, כי הבעלים של המסעדה, רן וליאת צוקרמן חשבו גם עליכם. הזוג עמל על מנת למצוא את שילוב הטעמים המושלם (והבריא יש לציין), על מנת לתת מענה טעים ואופטימלי גם לקהל הטבעוני, או כזה שפשוט פחות מתחשק לו כרגע בשר- המבורגר טבעוני עסיסי המורכב משתי סוגי פטריות, בצל, עדשים שחורים, חומוס, חציל ואגוזי קשיו. הקציצה היא ללא חומרים משמרים, ללא מייצבים וללא חומרי טעם וריח למיניהם.

בינינו, עם המתכונים המעולים שלהם יכולים הזוג צוקרמן לפתוח רשת המבורגרים משלהם.
בינתיים, הם עושים משלוחים ויש גם מבצעים- תשאלו אותם!

גם הגרסה הטבעונית פשוט מעולה. צילום: ליאת צוקרמן

גם הגרסה הטבעונית פשוט מעולה. צילום: ליאת צוקרמן

הדיוק
כתובת: שדות מוריה 107, חיפה
טלפון: 04-834-7282

 

 



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אלכס

    אכלתי ברוב המקומות המצויינים, בזמן האחרון חוזר רק ל'קפטן' במרכז זיו. תמיד בא בטוב, מהיר, עסיסי, וטעים!!!

  2. חולה על המבורגרים

    קניבר עיר תחתית הצגה- אוכל טעים שירות מצוין.. ממש נהניתי..
    בורגר סלון מעולים גם..
    את השאר לא ניסיתי.. נתתם לי רעיונות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר