סגן ראש העיר הרב דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)
דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)

חיון, תתפטר

פורסם בתאריך: 12.3.20 17:59

“פאניקה מיותרת” – כך כינה האפידמיולוג דב חיון את הוראות משרד הבריאות, שחייבו גם אותו לשבת בבידוד משום ששב מנסיעה של משלחת לאוסטריה. סליחה, פייק ניוז – סגן ראש העיר איננו בעל השכלה בתחום בריאות הציבור, ואולם הדבר לא הפריע לו לטעון כי הדרישה בצו בריאות הציבור היא מיותרת. לפי השתלשלות העניינים נראה כי הרב חיון לא הפנים את המסר מן הפסוק בספר משלי “מְכַסֶּה פְשָׁעָיו לֹא יַצְלִיחַ וּמוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם”, שכן בקרת הנזקים שניסה לעשות לחשיפה החשובה ב“כלבו – חיפה והקריות” רק מציגה אותו באור שלילי יותר.

תחילה חשב חיון שאין כל בעיה במעשיו ולכן עמד מאחוריהם, תוך הפגנת בוז גלוי להיגיון המדעי שמאחורי ההנחיות. לדעתו, העובדה שלא פיתח תסמינים עד לרגע פרסום הצו היא ראיה לכך שהוא לא מהווה סכנה לציבור, חרף מאמצי ההסברה האדירים של משרד הבריאות לעודד אזרחים המשתייכים לקבוצת הסיכון (שבינתיים גדלה) לשהות בבידוד במשך שבועיים שלמים בכל מקרה. אם לא די בכך, הוא גייס להגנתו את רשימת המקומות שבהם שהה והאנשים הרבים שפגש, שבאופן מוזר חשב שמציירים את הדרישה ממנו כאבסורדית.

ככל הנראה הבין חיון בשלב מסוים, בין אם באופן עצמוני או בסיוע אחרים, כי עליו לבנות נרטיב שלפיו הוא אזרח שומר חוק שביצע את המוטל עליו מרגע שידע על קיומו של הצו. אך שילוב של שלומיאלות והמשך אותה היוהרה שהביאה לטעות הזו מלכתחילה, חשף תמונה מקוממת עוד יותר. בערב פרסום הצו פרסם הרב דובי חיון ברשתות החברתיות תמונות מסדנת קונדיטוריה שבה השתתף. אבל גם אם נקבל באמונה שלמה את ההסבר שלו כי בערב פרסום הצו הוא היה מנותק מהעולם כי בילה עם אשתו ללא טלפונים, הרי שהעובדות הגלויות מעידות כי גם לאחר שנודע לחיון על ההוראה הוא לא מילא אחריה באופן מיידי. הרב חזר וטען, גם בפני האתר וגם ברדיו צפון כי שמע לראשונה על הצו באותה ישיבה בעיריית חיפה, שהשתתפותו בה הביאה לחשיפה ב”כלבו – חיפה והקריות”. אלא שדווח כי בצהרי אותו יום הוא ביקר במרכז פירמידה לאמנות עכשווית – דבר שלא טרח להכחיש עד לרגע זה.

 

 

התלונה המתבקשת שהגיש איתמר פרזס למשרד הבריאות הביאה למתקפה חסרת רסן שאינה מחמיאה בלשון המעטה עם מי שנחשד בעיני חלקים מהציבור כעבריין. לפי חיון, “כלבו” הוא “צהובון” והכתב בועז כהן מעוות את דבריו. על פרזס הוא טען כי פעל ממניעים פוליטיים ואמר ברדיו צפון שהוא רואה בכך רדיפה פוליטית. אך חמורה מכל זאת היא העובדה שגם לאחר שחיון ניסה לעשות סיבוב פרסה הוא לא ויתר לרגע על זכותו המקודשת לכנות את המדיניות של משרד הבריאות “טיפשית”, וחזר על כך באותו ריאיון רדיופוני שבו טען כי הוא מיישם את ההוראות.

מגיפת הקורונה מסכנת את האנושות כולה ומצריכה שיתוף פעולה עולמי. בשונה מסוגיות פוליטיות וחברתיות שעמן צריך להתמודד בדרכים דמוקרטיות, אין שוויון ערכי בין העמדות של בעלי הדעות השונות על התמודדות עם המחלה. מדובר במדע – אין כל חשיבות לכך שאדם שחשוד כנשא מסתובב עם תחושת בטן שהוא אינו מזיק, ולכן ניתנה הסמכות למשרד הבריאות כגוף מקצועי לחייב ציות להוראותיו.

אמנם נכון שזכותו של אדם לא לקבל עצת רופא ולסרב לטיפול, אך אין לאדם זכות לסכן האחרים. יש להדגיש שלא מדובר באזרח מן השורה שדיבר קצת שטויות אלא בנבחר ציבור שמחבל במאמצים האדירים שמשרד הבריאות מקדיש להביא לשיתוף פעולה ציבורי שעשוי להציל חיי אדם. מי שפגע בעקרונות של שלטון החוק והערבות ההדדית צריך לשאת באחריות אישית על מעשיו ולהתפטר.

הכותב הוא פעיל פוליטי

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אזרח מתעניין

    כן, זה לא תקין מצדו שהפר את הוראת משרד הבריאות.
    אבל משם ל"מגיפת הקורונה מסכנת את האנושות כולה" זה רחוק. אחוז המתים מקורונה הוא נמוך מאוד מאוד.
    די לזרוע בהלה לצרכים פוליטיים!!

  2. דניאל קאהן

    הרב חיון חושב שהוא מעל כולם.אדם שמיתימר להיות איש שמאל אסור לו להיות בקואליצית ימין ועל כן על האיש להגיש היתפטרות עוד היום

  3. ד.ר

    גם הכותב אינו עילוי ברפואה, אלא עסקן פוליטי…
    רופאים בכירים רבים סבורים שהדבר הכי מסוכן בקורונה הוא ההיסטריה. השבתת המשק היא היסטריה, שתביא נזק כלכלי עצום, ותפגע ישירות גם במערכת הבריאות.

  4. אמי

    רק הערה קטנה, הוא לא רב. הוא אולי רב עם אנשים אבל רב הוא בטוח לא.

  5. מיכאל ווקסלר

    חיון מטורף. אדם מיותר כאדם וכרב. מי צריך את כל הרבנים האלה, פראזיטים ואוכלי חינם. גם בלי הקורונה, הרבנים הם מגפה

  6. יאללה יאללה

    הקורונה אינה "מגפה", והיא אינה מסכנת את האנושות. הקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור, שמאחוריהן אין דבר וחצי דבר מלבד רווח פוליטי ורווח כלכלי.
    במדינות נאורות בהן יש משמעות למילים "מערכת בריאות", מערכת הבריאות עושה את המוטל עליה, בודק אנשים ומוודא כי הם ישארו בריאים. דרום קוראה ביצעה למעלה ממאה אלף בדיקות, נתגלו בה 8000 חולים ומהם מתו רק 72 – ממש כמו בשפעת רגילה. רוב האנשים שנדבקים בקורונה בכלל לא יודעים שנדבקו – הם מנוזלים או שהגרון מציק להם יום יומיים. זהו. ותפסיקן להפחיד את האוכלוסיה – זה מזכיר את מלחמת המפרץ – ישבנו בחדרים אטומים עם מסכות על הפנים והמשק בזבז מיליארדי שקלים לריק. די, נמאס.

  7. אי אפשר להגן על התנהגותו ראויה לכל גינוי

    אנשים שמגינים על התנהגות האדם הזה הם הזויים ובזוייפ וכל מי שמפר הוראות בידוד למעשה מזלזל בבריאות הציבור ולכן הוא כמי שפוגע בבריאות הציבור הרחב. מי שיוצא ומפר בגלוי את הבידוד במגפה שאכן מסכנת את הציבור הרחב – צריך להיות לטעמי עם כתב אישום חמור, קנס כבד, ובטח לא יכול להוות דוגמא לציבור. זה לא חומר לסגן ראש עיר ולא הפעם הראשונה שזה נאמר עליו בהתפרצויות קודמות שלו. פשוט לא מתאים לתפקיד ולמעמד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר