מאבטח (צילום: דניאל צ'צ'יק)
מאבטח (צילום: דניאל צ'צ'יק)

מדוע הופסקה השמירה באשכול הגנים בנאות פרס?

עיריית חיפה הפסיקה את השמירה באשכול הגנים בנאות פרס אשר שוכן סמוך לאתר בנייה גדול, למורת רוחם של ההורים. העירייה: "עם פרוץ אינתיפאדת היחידים הציבה העירייה מאבטחים באשכולות גנים בשכונות בבנייה. צורך זה התייתר"

פורסם בתאריך: 31.8.20 20:47

הורים לעשרות ילדים בארבעה גני טרום חובה וחובה בשכונת נאות פרס מביעים דאגה עמוקה מכך שעיריית חיפה הפסיקה את השמירה באשכול הגנים אשר שוכן סמוך לאתר בנייה גדול. בגנים אופל, גביש קורל וכסיף הופעלה אבטחה במימון של העירייה מאז שנת 2017, והורים שפנו לעירייה בבקשה לקבל הסבר על הפסקת השמירה טוענים כי לא לא קיבלו תשובות.

"לא מובן מדוע הופסקה לפתע השמירה", אומרת אם לילד שלומד באשכול הגנים, "בשנים האחרונות הציבה העירייה שמירה בגנים מפני שיש כאן הרבה פועלים, תנועה ערה של משאיות ועבודה של דחפורים – דברים שיש בהם אלמנט של סכנה, בעיקר לילדים קטנים".

פניתם לעירייה בעניין?

"ברור. הרבה הורים התקשרו אבל לא קיבלו מענה. גורמים במשרד החינוך אמרו לנו שבקומפלקס של ארבעה גנים חובה להציב מאבטח ושבעירייה מתחמקים מלמלא את החובה הזו. נאות פרס היא שכונה בבנייה, אז צריך לחכות שיקרה אסון כדי להחזיר את השמירה?".

 

 

אם נוספת: "זה בפירוש מחדל של העירייה. בקרוב תתחיל בנייה של ארבעה בניינים בפרויקט חדש סמוך לקומפלקס הגנים, ולכן מוזר שדווקא בתקופה כזו העירייה ביטלה את השמירה. האם זה מה שיפתור לעירייה את בעיית התקציב?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בשנים קודמות, עם פרוץ אינתיפאדת היחידים, הציבה העירייה מאבטחים באשכולות גנים בשכונות בבנייה, וזאת בשל הימצאותם של עובדים זרים ועובדים מהשטחים. המאבטחים מומנו באופן מלא על ידי העירייה מבלי שהמשטרה הכירה בצורך בכך. יובהר ויודגש כי בהתאם למדיניותה של משטרת ישראל ,יש אישור לקיים אבטחה מדלגת ולא אבטחה צמודה בגני הילדים. במיפוי צרכים שבוצע התברר כי הצורך התייתר, מערכות האבטחה של מוסדות החינוך הותאמו על פי הנדרש, ולכן אין צורך במאבטחי אשכולות. עם זאת, לכל גן יש כמה מעגלי אבטחה משלימים – מכשול פיזי של גדרות היקפיות, בקרת כניסה באמצעות אינטרקום TV ולחצן מצוקה שמחובר למוקד המבצעי של אגף הביטחון בעירייה שפועל 24/7. נוסף על כך פועלת בגזרה ניידת סיור שאמורה להגיע למקום עד חמש דקות מקריאה. לפי ההגדרות של משטרת ישראל, זוהי אבטחה מדלגת. הניידת מבצעת סבב יומי יזום בין הגנים, ובכל גזרה נוכח קצין ביטחון מוסדות חינוך שעורך ביקורות ומגיב לכל אירוע".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר