הצוות הזוכה ProTechTor עם דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ' דני רז (צילום: ניצן זוהר)
הצוות הזוכה ProTechTor עם דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ' דני רז (צילום: ניצן זוהר)

הסוף לאלימות בבתי החולים? פיתוח של סטודנטים בטכניון יגן על הרופאים

צוות של ארבעה סטודנטים מהטכניון זכה במקום הראשון בהאקתון שקיים הטכניון בזכות פיתוח מערכת אוטומטית, מבוססת בינה מלאכותית, המתריעה על אלימות או אלימות פוטנציאלית. במקום השני זכו סטודנטים שפיתחו צ'אט בוט רפואי, ובמקום השלישי זכה צוות שפיתח ממשק תקשורת יעיל בין מטופלים לצוות הסיעודי

פורסם בתאריך: 9.4.23 08:39

סטודנטים מהטכניון שהשתתפו בהאקתון שקיים הטכניון בסוף השבוע שעבר פיתחו אמצעים להתראה מפני אלימות נגד צוותים רפואיים וזכו במקום הראשון.

בצוות הזוכה – ProTechTor – חברים ארבעה סטודנטים – גיל ליטווין (סטודנט לתואר ראשון), נדב רובינשטיין (תואר שני) ועידן לוי (תואר שני) מהפקולטה למדעי המחשב, ועידו כהן (תואר ראשון) מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות – למדו על מגבלותיהם של לחצני מצוקה, ובהן אי נגישות ורתיעה משימוש בהם, ופיתחו מערכת אוטומטית, מבוססת AI (בינה מלאכותית), המתריעה מפני אלימות או אלימות פוטנציאלית.

"המערכת מתבססת על צילומי וידאו ומפרידה בין הקול לתמונה", מספר ליטווין, "הקול מנותח בהיבטים של עוצמה, תוכן ומטען רגשי כמו פחד וכעס, והתמונות מנותחות מבחינת רמת האלימות שבהן. על סמך מערכת בינה מלאכותית מספקת המערכת מידע על כל סצנה בפורמט של רמזור – אם היא נטולת אלימות (ירוק), אם יש בה אלימות פוטנציאלית (צהוב) ואם יש בה אלימות בפועל (אדום). אפשר להוסיף למערכת מילת קוד מוסכמת שבה יכולים אנשי הצוות הרפואי להשתמש במקרה של אלימות או סכנת אלימות".

במקום השני זכו סטודנטים שפיתחו צ'אט בוט רפואי, ובמקום השלישי זכה צוות שפיתח ממשק תקשורת יעיל בין מטופלים לצוות הסיעודי ואשר הגה סטודנט שהיה מאושפז בילדותו במחלקה אונקולוגית. בפרס חביב הקהל זכה צוות שפיתח יישום לפיזיותרפיה.

 

 

ההאקתון, שזכה לכינוי Doing Good, התמקד השנה בשיפור איכות חייהם של ילדים בבתי החולים, והוא התקיים בשיתוף פעולה עם בית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם ועם מנהלת אגף רפואת ילדים פרופ' דניאלה מגן. בהאקתון, שאותו ארגנו ארבעה סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב – בני מושייב, שלי גולן, מור ונטורה ומיכאל טוקר – השתתפו כ-130 סטודנטים שאותם ליוו חוקרים ומהנדסים מהטכניון ומהתעשייה, רופאים ואנשי צוות סיעודי. את האתגרים הציגו אנשי רמב"ם על סמך בעיות שקיימות בשטח, ובהן זמני המתנה של מטופלים ומטפלים, ניטור רמות כאב בילדים לאחר טראומה ובעיות הכרוכות במעבר של מטופלים מבית החולים הביתה.

דיקן הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב פרופ' דני רז: "ההאקתון הזה נועד ליצור משהו שיתרום לקהילה, מדעי המחשב בשירות האדם. אנשים מסתכלים על ההייטק ולא יודעים איפה זה נוגע בהם, ולכן חשוב שנהיה חלק מהקהילה. ביחד נהיה חברה טובה יותר".

פרופ' מגן: "עולם הרפואה צועד קדימה בזכות טכנולוגיה מתקדמת וחשיבה מחוץ לקופסה, אבל הכוח המניע להתפתחות הרפואה הוא השאיפה להיטיב עם האנושות ולהקל על סבל. החבירה לשותפינו היצירתיים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון היא הזדמנות נפלאה להידוק הקשר בין רפואה לחדשנות, והיא עשויה להניב מיזמים נפלאים לשיפור איכות החיים של הילדים החולים שבטיפולנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר