אילוסטרציה ממאגר Ingimage

חדר מוזיקה טיפולי מבוסס טכנולוגיה מונגשת בבית הספר לתלמידים עם צרכים מיוחדים "אופקים" בחיפה

הקרן לחיפה גייסה תרומה מחברת יוניקו החיפאית להקמת חדר מוזיקה טיפולי בביה"ס אופקים לילדים עם צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 5.5.19 08:48

בהמשך לפנייתה של הקרן לחיפה לחברת יוניקו החיפאית, תרמה החברה את עלות הקמת חדר המוזיקה בביה"ס אופקים ורכישת הכלים הייחודיים.

חברת יוניקו בבעלות משה קורקוס, עוסקת במתן שירותים לוגיסטיים, שילוח בינלאומי, הובלת מטענים במכולות, הובלת מטענים באניות צובר ובשירותי דלת לדלת . הקבוצה מייצגת באופן בלעדי חברות ספנות ולוגיסטיקה מהמובילות בעולם. החברה מאמינה כי היא מחויבת לקהילה בה היא פועלת ועל כן בחרה לתרום לבית ספר בעיר וכן לשלב את עובדיה באירועי שיא המתקיימים בבית הספר.

בי"ס אופקים פועל עבור תלמידים עם נכויות פיזיות מורכבות (בעלי שיתוק מוחין וניוון שרירים) בגילאי 13- 21. בבית הספר לומדים כ 100 תלמידים המגיעים מחיפה וסביבתה (מעמק חפר עד לנהריה).

התפישה המונחלת בבית הספר היא, כי תלמידים עם נכויות פיזיות זקוקים לחיזוק בכל תחומי חייהם באופן מתכלל; התחום האקדמי, התחום התפקודי והתחום חברתי- רגשי.

בתחום האקדמי נלמדים מקצועות הליבה בהלימה לתכנית הלימודים של משרד החינוך עם התאמות על פי הצרכים האישיים של כל תלמיד/ה. הלמידה בבית הספר מתקיימת בצורה פרטנית בקבוצות קטנות  ובהנגשה אישית של חומר הלימודים. תהליך הלמידה תורם להעלאת הדימוי העצמי ומזמן תחושת שייכות והזדמנות ללקיחת אחריות ומחויבות לעמידה בדרישות. בתחום התפקודי ביה"ס מעניק תגבור משמעותי של מקצועות הבריאות; פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת, מרפאים במוזיקה והידרותרפיה, כאשר הצוות הפרא רפואי עובד במעורבות ושיתוף פעולה עם הצוות החינוכי. הטיפולים מתקיימים בכיתות הלימוד, בחדרי הטיפול ובבריכה הטיפולית. צוות ביה"ס מתמקצע בעבודה עם טכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלויות מוטוריות ונמצא בקשרי גומלין עם האקדמיה וגורמים חיצוניים שמפתחים עזרים ייחודיים לתלמידים על פי צורכיהם. בתחום החברתי- רגשי, כישורי חיים, מתקיים בביה"ס מערך להתמודדות אישית, חברתית וקהילתית עם השפעת הנכות והשלכותיה. התלמידים עוברים תהליך התפתחותי לאורך השנים באמצעות תרפיות לחיזוק המודעות וההתמודדות עם היכולות והמגבלות, פיתוח מנהיגות באמצעות פרויקט הדוברות ומועצת התלמידים ותוכנית העצמה לסנגור עצמי ומימוש זכויות.

הקמת חדר מוזיקה טיפולי המבוסס על טכנולוגיה מונגשת

תרפיה במוזיקה הוכחה כיעילה גם לטיפול בילדים עם נכויות פיזיות מורכבות. על רקע הלקויות התקשורתיות והפיזיות, המוזיקה מאפשרת  פניה לאפיק תקשורת אלטרנטיבי.  היצירה המוזיקלית משמשת כאמצעי העצמה של הלומד כמו כן המוזיקה מסייעת בהבעת רגשות ובחיבור בין התלמידים על בסיס היצירה המשותפת.

מנהלת בית הספר סוזאנה רייף אומרת: "הצורך להקים חדר מוזיקה המבוסס כלים מוסיקליים בעלי טכנולוגיה מונגשת עלה משום שכלי נגינה קונבנציונליים אינם מותאמים לתלמידי בית הספר הסובלים מנכויות פיזיות המגבילות מאוד את טווח פעולתם.  בחדר המוזיקה אנו מבקשים להעניק לתלמידים טיפול באמצעות אמצעים טכנולוגיים מתחום המוזיקה מהחדשנים בעולם, מתוך רצון כי החדר ישמש ככלי טיפולי ייחודי בשילוב פידבקים מהנים-חזותיים וקוליים. ייחודיותו של החדר היא בכך שכל אחד יוכל לנגן, גם אם אין לו רקע מוזיקלי וגם אם הוא מסוגל להזיז רק אצבע אחת או רק לתקשר בעזרת תנועות פנים. ההתאמה האישית של סוג הטיפול לכל תלמיד, מעודדת מוטיבציה והופכת את הטיפול לחווייתי ומהנה. ‎בחדר ניתן יהיה לתרגל היבטים קוגניטיביים שונים, לדוגמא זיכרון בעזרת כלי מוזיקלי הכולל פנסים צבעוניים ומאפשר זיהוי צבע או צליל,  תרגול של קשב בעבודה בקבוצה על מנת ליצור צליל הרמוני ובקצב המתאים. ניתן לתרגל גם תנועות של מוטוריקה גסה, תנועות עדינות של אצבעות ועבודה של שרירי פנים. ‎בנוסף, חדר המוזיקה יאפשר תרגולי ניידות ונשיאת משקל בעזרת עמידון והליכון המשמשים כבסיס לנגינה שמגבירה את המוטיבציה וההנאה מהתרגול. החדר יאפשר גם מרחב לאימון גופני- אימון הכולל תרגולי חיזוק וסבולת על פי תוכנית אישית מותאמת מראש לקצב המוזיקה והמתאמן.

בעז הירש מנהל התפעול של הקרן לחיפה, אומר: " אנו מאמינים כי חדר המוזיקה החדשני והמעוצב יאפשר לתלמידים את חדוות היצירה ויעצים את תחושת מסוגלתם האישית. אנו מודים למשה קורקוס בעל חברת יוניקו  ולעובדים המסורים על תרומתם הנדיבה . אנחנו בטוחים כי חדר המוזיקה החדשני ייסב אושר גדול לתלמידים ולצוות בית הספר.

הקרן לחיפה מזמינה חברות חיפאיות נוספות להצטרף למעגל הנתינה ולפנות לקרן לחיפה על מנת לסייע באיתור מיזם חברתי אליו ירצו לתרום ולהירתם.

המעוניינים – נא לפנות למשרדי הקרן – דרך העצמאות 1, חיפה

בטלפון נייד:  054-9198898 / משרד: 04-6305130 או בדוא"ל: [email protected]

בית ספר אופקים

בית ספר אופקים


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר