הסם שנתפס אצל אחד החשודים (צילום: דוברות המשטרה)
הסם שנתפס אצל אחד החשודים שנעצרו בפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

החשד לשימוש בסם פיצוציות רעיל: 15 צעירים אושפזו. אחד מהם במצב קשה עם דימום מוחי

הצעירים אושפזו בשלושת הימים האחרונים לאחר שעל פי החשד צרכו סם מסוג "נייס גיא" שהכיל, ככל הנראה, חומר רעיל. היום נעצר אדם נוסף בחשד שסיפק את הסם. ד"ר יעל לוריא, מנהלת המרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם: "תיתכן הימצאות של רעל עכברים בחומר. אנחנו ממתינים לאנליזה הסופית"

פורסם בתאריך: 26.9.21 18:35

המשטרה עצרה היום (ראשון) חשוד נוסף בחשד לאספקת חומר, שעל פי החשד, הוא סם מסוכן מסוג "נייס גיא", שגרם להרעלתם של כ-15 צעירים המאושפזים בשלושת בתי החולים בעיר (רמב"ם, כרמל ובני ציון) ובשני בתי חולים בנצרת.

אתמול (שבת) פרסמנו, כי במהלך סוף השבוע אושפזו בבתי חולים כ-15 צעירים, לאחר שככל הנראה צרכו סם ובו גם חומר נוגד קרישה, שמסכן את הבריאות, עד כדי גרימת מוות גם כתוצאה מדימום. עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה משותפת למשטרת ישראל ואגף האכיפה במשרד הבריאות.

הארכת המעצר של חשוד באספקת הסם (צילום: דוברות המשטרה)

הארכת המעצר של חשוד באספקת הסם (צילום: דוברות המשטרה)

בתום ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן גביית עדויות ופעולות נוספות, עצרו אתמול שוטרי תחנת חיפה את תושב קרית מוצקין (27) ואת תושב חיפה (31) בחשד לאספקת החומרים המסוכנים. בחיפוש ברשותם נתפסו ממצאים הקושרים אותם לעבירה המיוחסת להם. הבוקר, עצרו שוטרי תחנת חיפה חשוד נוסף, בהספקת החומרים המסוכנים, תושב טירת כרמל (23). גם ברשותו נתפסו חומרים, של פי החשד הם סמים מסוכנים מסוג "נייס גיא". בכוונת המשטרה לבקש מחר בבוקר את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה. החקירה נמשכת.

מהקריה הרפואית רמב"ם נמסר הערב, כי כבר ביום חמישי האחרון התעורר אצל הצוות הרפואי חשד כי מדובר בתופעה מסוכנת. לדברי ד"ר יעל לוריא, מנהלת המרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם, ביום רביעי האחרון דווח למרכז הארצי על אדם שהגיע לבית החולים עם דימום לא מוסבר, לאחר שכבר אושפז בבית החולים חולה נוסף עם סיפור דומה.

 

 

ד"ר לוריא: "ביום חמישי בבוקר כבר היה לנו די ברור שמדובר בתופעה מסוכנת ודיווחנו על כך למשרד הבריאות. מאז הצטברו אצלנו שבעה מקרים, האחרון שבהם הגיע הערב (ראשון). אחד מהחולים סובל מדימום מוחי ומוגדר במצב קשה מאוד. השאר מוגדרים קל-בינוני". הקושי הראשוני לזהות נבע מכך שכל אחד נפגע במקום שונה – דימום בשתן, דימום בכבד, דימום בחניכיים ודימום מוחי".

על השאלה מהו, להערכתה, החומר שגרם לפגיעה הקשה, משיבה ד"ר לוריא: "בשנת 2018 דווח על אירוע דומה של אשפוזים עם דימומים אצל צרכני סמים באילינוי, ארה"ב. שם נעשתה אנליזה שזיהתה הימצאות של רעל עכברים, שיש בו חומרים נוגדי קרישה. האירוע הזה נראה לנו דומה, אבל צריך, כמובן, לחכות לאנליזה סופית של החומר".

ד"ר יעל לוריא (צילום: דוברות רמב"ם)

ד"ר יעל לוריא (צילום: דוברות רמב"ם)

על השאלה מדוע מפיץ סמים ירצה להוסיף רעל לסם פיצוציות, משיבה ד"ר לוריא: "יש מספר סברות. או שמדובר בצורך להגדיל את הנפח של הסם, או מדובר באמונה שהדבר משפר את היעילות של הסם או גורם לו להיות פעיל יותר זמן. ייתכן גם שמדובר בטעות – ריסוס ברעל עכברים בזמן ייבוא הסם והאחסון שלו, במטרה להגן עליו מעכברים. לנו, כחוקרים, אין מושג מה הסיבה".

ד"ר לוריא מדגישה שמהרגע שהתופעה זוהתה ברמב"ם ודווחה למשרד הבריאות, הצטרפו למעגל הטיפולי אנשי המכון ההמטולוגי ברמב"ם, עם ד"ר רון הופמן, מומחה לנושא קרישת דם כדי להוביל את הטיפול המציל חיים בנפגעי סם הפיצוציות המורעל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר